:.. trolejbusy.plzenskamhd.net ..:

znak města Plzně   trolejbusy.plzenskamhd.net   znak města Plzně
trolejbusy.plzenskamhd.net: trolejbusová jízda městem
Akce
Podzimní trolejbusová jízda městem

Přinášíme Vám reportáž z proběhlé dopravní akce Podzimní trolejbusová jízda městem (pozvánka), kterou společně uspořádali Společnost pro veřejnou dopravu a portál Plzeňská MHD v sobotu 15.10. v Plzni.

Celá akce začala srazem v podchodu u hlavního vlakového nádraží. Poté se skupina zhruba 40 účastníků vydala pěšky k právě rekonstruovanému mostu U Jána. Zde jsme se dozvěděli všechno podstatné o této stavbě z úst Ing. Vohradského ze Správy veřejného statku města Plzně. K nahlédnutí byl i plán přestavby včetně přilehlého úseku k náměstí Republiky.

U nedalekého prostoru U Zvonu na nás již čekal zánovní trolejbus Škoda 24 Tr Irisbus ev. č. 498. Zánovní vůz vybavený dieselovým agregátem už s předstihem obsadili nedočkaví zájemci z našich řad. Od Zvonu jsme se na pomocný pohon dopravili přes náměstí Republiky do sadů Pětatřicátníků.

I zde nás čekal odborný výklad Ing. Vohradského o tomto důležitém dopravním uzlu Plzně, jehož rekonstrukce byla dokončena v loňském roce. Poznatky z provozu přestupního uzlu nám sdělil i Ing. Klusoň, dopravně provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků, který se k nám připojil při nástupu do trolejbusu U Zvonu.

Opět na agregát jsme dojeli na Americkou třídu do prostoru zvaného U Mrakodrapu. I zde se nám dostalo odborného výkladu o plánované přestavbě části Americké třídy, která je hlavní trolejbusovou tepnou Plzně. Zajímavé byly varianty řešení trolejového vedení na budoucím kruhovém objezdu i zvažované objízdné trasy po dobu přestavby, která by měla začít už v březnu 2006.

Z Americké jsme se vydali již pod trolejí přes Centrální autobusové nádraží (nejnovější kousek trolejbusové trati, byl otevřen 09.09.2002) na Novou Hospodu. Po nezbytném nafocení tykadlácké scenérie jsme za pomoci naftového motoru dorazili do budoucí trolejbusové konečné Borská pole, Teslova, kde dnes končí autobusové linky včetně nejvytíženější polookružní linky 30.

Následoval krátký přejezd do Folmavské ulice před plzeňský Panasonic. Naproti němu, na místě bývalých kasáren, vyroste v nejbližších letech vozovna pro trolejbusy a autobusy. Po vášnivé debatě o dopravní obsluze lokality Borských polí veřejnou dopravou jsme odjeli Borskou ulicí (budoucí trolejbusová trať na Borská pole, resp. k vozovně) k nádraží Jižní předměstí.

Po "nabidlování" se náš trolejbus vydal přes Mánesovu a Dobrovského ulici a dále okolo Tyršova mostu do vozovny v Cukrovarské ulici. Zde většina účastníků nepohrdla nabízeným rozchodem a důkladně si prohlédla odstavnou plochu trolejbusů a blízké zázemí vozovny.

Když jsme konečně sehnali všechny zbylé účastníky (někteří nás bohužel z časových důvodů museli opustit dříve), odjeli jsme do Černic. Zde se nachází malebná točna, podle všeho nejmenší trolejbusová konečná (linky 13) v České republice. Na agregát jsme urazili malý kousek k nedalekému nákupnímu centru Olympia, kde byl vymezen čas na oběd.

Stále ještě na agregát jsme projeli pořádný kus cesty přes Nepomuckou ulici, náměstí Milady Horákové na Slovanech, Francouzskou a Častkovu ulici do Lobez, přičemž jsme se ocitli na opačném konci trolejbusové linky 13. Okolo Pietasu a doubravecké pošty jsme dojeli na konečnou Na Dlouhých. Odtud jsme v jakémsi tandemu:) s dalším trolejbusem poháněným dieselagregátem (pravidelná linka 10) přijeli na druhou konečnou v Doubravce, na Zábělskou. Ta je nyní obhospodařována pouze trolejbusy s pomocným pohonem, přestože sem vedou i dráty. Rekonstrukcí totiž prochází Masarykova třída, po níž trolejbusy na Zábělskou běžně jezdí.

Při zpáteční cestě do města následovalo malé zpestření pro mimoplzeňské účastníky, když náš trolejbus využil automatických sběračů a v Rádiové ulici se napojil na vedení pomocí natrolejovacích korýtek. Odtud jsme jeli ke Gambrinusu, následovalo opět sundání tykadel a dojezd na náměstí Republiky. Tady jsme celou akci oficiálně ukončili. Oficiálně proto, že akce vpodstatě volně pokračovala do večerních hodin posezením v nedaleké restauraci U Šenku;-)

Akci hodnotíme i dle příznivých ohlasů jako úspěšnou. Už i proto, že nám přálo počasí. Ranní mlha a teploty nebyly sice ideální, ale po zbytek dne nám počáteční dluh sluníčko vynahradilo. Takže příště v Plzni při podobné akci na shledanou!

most u Jána most u Jána u Zvonu
sady Pětatřicátníků sady Pětatřicátníků Goethova
Americká třída CAN, Husova Nová Hospoda
Nová Hospoda Borská pole, Teslova Borská pole, Teslova
Borská pole, Folmavská ulice vozovna Cukrovarská vozovna Cukrovarská
vozovna Cukrovarská Černice, zastávka K Plzenci smyčka Černice
trolejbus netradičně v Částkově ulici Doubravka, Zábělská Doubravka, Zábělská
Doubravka, zastávka Radiová Doubravka, Radiová náměstí Republiky
náměstí Republiky před vozovnou U šenku ;-)
Touto cestou chceme poděkovat hlavním aktérům akce za ochotnou spolupráci. Děkujeme!
hovoří Ing. Klusoň z PMDP řidič Libor Had za volantem naší 498 Ing. Vohradský nad plány přestavby Americké
Ing. Jiří Klusoň
dopravně provozní ředitel PMDP a.s.
Libor Had
náš oblíbený řidič, PMDP a.s.
Ing. Ondřej Vohradský
vedoucí úseku koncepce a dopravního hospodářství SVSMP
© 2005
pavel2 & hupi

NAVRCHOLU.cz
trolejbusy.plzenskamhd.net: Reklama
Reklama: