Po roce se Společnost pro veřejnou dopravu rozhodla navázat na úspěšnou dopravní akci z loňského roku věnované podpoře trolejbusové a veřejné dopravě v Mariánských Lázních vůbec.
Akce se konala první dva dny prodlouženého víkendu 03. a 04.07.2004 zhruba od desáté dopolední do osmnácté hodiny večerní. V přestupním uzlu u City servisu byl opěr rozvinut informační stánek s poutači o problematice hromadné dopravy. City service byl i výchozím bodem pro speciální linky, které jezdily po oba dva dny. Protože v úšovické vozovně probíhal rovněž den otevřených dveří, vyrážely od City servisu do vozovny mimořádné bezplatné trolejbusové spoje. Ty ale nejdříve projely některou z částí trolejbusové sítě. Tak se bylo možné o víkendových dnech svézt výjimečně například do Velké Hleďsebe a Klimentova, protože jinak jsou ve volné dny nasazovány na sem zajíždějící linku č. 6 bohužel vesměs jen autobusy. Druhý 'speciál' tvořila fiktivní linka č. 18, kterou se mohli cestující svézt každé dvě hodiny až k zámku Kynžvart. Obsluhu na této lince zajišťoval historický autobus Karosa ŠL 11, jehož majitelem je jeden z plzeňských fandů.
Oproti loňsku byly při této malé trolejbusové slavnosti k nepřehlédnutí dvě změny. Tou smutnější byl fakt, že se již asi navždy rozloučil s Mariánskými Lázněmi historický trolejbus Škoda 9 Tr, který jeho pražský majitel odprodal Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice. Naproti tomu vyšel dopravní podnik Mariánské Lázně vstříc nejen možností nahlédnutí do svého zázemí a vybavení technikou v Úšovicích, ale také nasadil na trolejbusové linky trolejbusy. Zní to sice divně, ale oproti roku 2003, kdy vyjížděl jen "náš" historický trolejbus, to byla příjemná změna. Bylo tak možné jako za starých časů shlédnout a vyfotit až 4 tykadláky na jednom místě, což je bohužel v dnešní realitě MHD v tomto městě výjimečnou událostí. Věřme, že se akce podobného typu budou uskutečňovat i nadále! |