V úterý 16. listopadu dorazil do Mariánských Lázní již natrvalo prototyp trolejbusu Škoda 24 Tr Irisbus. Vůz obdržel nazpět u výrobce bateriový pomocný pohon, jenž nahradil dieslový agregát, s kterým byl 29. června t.r. prezentován představitelům města. Z trolejbusu rovněž zmizely reklamní nápisy výrobce a nově přibyl další větší škodovácky znak na přídi.
Dopravní podnik pak označil vozidlo evidenčním číslem 51, které samozřejmě navazuje na dosud používanou číselnou řadu, a svým logem. A tak mohl 26. listopadu svézt své prvé cestující na lince č. 5 Panská pole - Goethovo nám. V Mariánských Lázních navíc tento trolejbus přináší výhodu v unifikaci s autobusy Karosa Renault City Bus, protože DP provozuje již několik let 2 vozy toho typu. Obě verze jsou 12 metrové třídvéřové, ale narozdíl do autobusu mám tykadlák navíc sběrače a hlavně nulové emise! Trolejbus je navíc zcela nízkopodlažní, protože u zadních dveří nemá žádný schod.
Dopravní podnik získal na nákup nejvyšší možnou státní dotaci ve výši 3,8 miliónu Kč s podmínkou minimálně 6-ti letého provozu v Mariánských Lázních. Koupě byl výhodná již proto, že DP získal od výrobce slevu za nákup "ojetého" prototypu.
Průběh prvních jízd zaznamenal a o snímky se podělil Petr Kudrej, člen Společnosti pro veřejnou dopravu. Děkujeme!
Další snímky již pocházejí z naší "dílny" a jsou z května 2005. Dvacetčtyřku bylo možné spatřit na meziměstské lince č. 6 do Velké Hleďsebe a Klimentova. Naopak na trolejbusové lince 3 jezdil starý autobus. Tykadlák 24 Tr stále zářící novotou jistě zvyšuje image MHD v očích veřejnosti. To se ale již nedá říci o zoufalém stavu trolejového vedení. V některých místeh musí jet trolejbusy zbytečně pomalu a někde dokonce zastavit. Tak je tomu například při odbočování linky 6 z Hlavní ulice do Hleďsebe.
|