Již po třetí uspořádala Společnost pro veřejnou dopravu akci k podpoře trolejbusové dopravy v Mariánských Lázních.
Letošní ročník připadl na víkend 09. a 10.07.2005. I když to tak z počátku nevypadalo, počasí se hlavně v sobotu vydařilo, takže nebylo nutné sáhnout po teplejším oblečení, jak tomu bylo v minulých letech.
Hlavní tahákem III. ročníku byl loni dodaný I. prototyp nízkopodlažního trolejbusu Škoda 24 Tr Irisbus, vyrobený ve spolupráci plzeňské Škodovky a vysokomýtské Karosy. Pro účastníky akce, kterých za celý víkend přišlo několik desítek až stovek, byla v sobotu připravena tradiční zvláštní jízda po celé trolejové síti spojená s prohlídkou vozovny místního dopravního podniku. Jako zpestření se mělo jezdit dokonce i k nyní odpojenému Lesnímu prameni, protože již zmíněný vůz ev.č. 51 má pomocný bateriový pohon. Ten však nevykazoval uspokojivé výsledky, takže měli organizátoři strach, zda by vůbec cca 500 m dlouhý usek bez elektrického proudu sám zvládl. Bez tykadel se tak jezdilo pouze z vozovny do točny u Antoníčka.
Rovněž se i letos jako loni jezdilo po oba dva dni historickým vozem k zámku Kynžvart. I zde nastaly malé komplikace, když původně avizovaný historický autobus Škoda 706 RTO nahradil také již historický autobus Karosa ŠD 11. O zájem si však nemohl stěžovat a někteří účastníci dokonce neskrývali lítost, že akce trvá jen tento víkend.
Celou akci lze hodnotit opět kladně a nutno poděkovat za spolupráci i dopravnímu podniku. Škoda jen že v sobotu, hlavní dne akce, vyjely mimo čísla 51, jen další dva trolejbusy (45 a 49), přičemž vůz 45 na lince 5 byl v podvečer navíc nahrazen autobusem. Bohužel taková je nyní realita v Mariánských Lázních. Věřme tedy, že bude příští rok zase o něco lépe! |