:.. trolejbusy.plzenskamhd.net ..:

znak města Plzně   trolejbusy.plzenskamhd.net   znak města Plzně
trolejbusy.plzenskamhd.net: Trolejbusem k Olympii
Zajímavosti
Trolejbusem k Olympii
V pondělí 14.03.2005 došlo v plzeňské, a vůbec i celorepublikové MHD k zajímavé historické události. Od tohoto dne jsou totiž poprvé nasazovány trolejbusy s pomocným dieselovým agregátem na pravidelné lince. Jistě, již dříve jsme se mohli setkat s výlukovými linkami, kde bylo využito nezávislosti těchto vozů na trolejovém vedení, ale až nyní se jedná o nasazení na pravidelné lince.

Onou pravidelnou linkou je linka číslo 13 Lobzy – Černice. Spoje jedoucí z Lobez označené v jízdním řádu poznámkou A však jedou po standardní trase linky 13 pouze do zastávky Černice, K Plzenci. Zde se odpojí od trolejové sítě a dále jedou pomocí dieselového pohonu ulicí K Plzenci do zastávky Černice, nákupní zóna. Zpět vozy vykonávají trasu ze zastávky Černice, nákupní zóna ulicí K Plzenci až do zastávky Fialková, kde dochází k natrolejování a poté již míří běžnou trasou linky 13 do Lobez.

stahování sběračů pomocný pohon do kopce jedeme pomalu
zastávka Černice, K Plzenci,
řidič stahuje sběrače
(18.03.2005)
trolejbus vyjíždí na pomocný pohon...
(20.03.2005)
...a pomalu se sune do kopce
(24.04.2005)
ulice K Plzenci ulice K Plzenci kruhák
ulice K Plzenci
(24.04.2005)
opět ulice K Plzenci
(24.04.2005)
vůz najíždí na velký kruhák
u Olympie
(24.04.2005)
Provoz je zajištěn celotýdenně. V pracovních dnech v období od 8 do 20 hodin zhruba ve 20minutovém intervalu a dále pak s odjezdy od Olympie ve 20:00, 20:30, 21:00 a 21:45. O sobotách a nedělích je od 8 do 20 hodin interval cca 24 minut a další spoje pojedou rovněž ve 20:00, 20:30, 21:00 a 21:45.

Obsluhu zajišťuje až 5 trolejbusů Škoda 21 TrACI. Občasnou výpomoc jim poskytuje zatím jediný trolejbus Škoda 24 Tr Irisbus v Plzni #497. Hlučnost, jízdní vlastnosti a spolehlivost novější "24ky" jsou o poznání lepší a proto věřme, že po jejich další dodávce (6 vozů, z toho minimálně 3 s pomocným agregátem) v I. pololetí letošního roku, vystřídají na těchto spojích méně vhodné "jedenadvacítky". Ke změně by mohlo dojít rovněž v natrolejování. Argumenty, které zazněly ze strany PMDP ohledně bezpečnosti obsluhy, nejsou úplně pravdivé. Hrubé pohledy i reakce samotných řidičů naznačují, že (ne)bezpečnost při nasazování tykadel je na obou zastávkách totožná. Rovněž věřme, že se brzy dočkáme pomocných natrolejovacích "korýtek" a více vozidel s automatickým stahováním sběračů.

u Olympie u Olympie u Olympie
trolejbus na zastávce u Olympie
(14.03.2005)
21 TrACI a Olympia bus
(14.03.2005)
trolejbusová třináctka, linka 32
z Podhájí a Olympia bus
(14.03.2005)
Finančně zajíždění linky 13 k nákupnímu centru zajišťuje společnost provozující obchodní areál Olympia. I přesto ale zatím zůstává ve stávajícím rozsahu nadále zachován provoz bezplatných linek O ze Slovan a CANu, které provozuje společnost ČSAD autobusy Plzeň a finančně opět zajišťuje Olympia. Naopak se v budoucnu ještě očekává zlepšení v zajištění dopravní obslužnosti Olympie vozy ČSAD Plzeň. V dnešním rozsahu zatím zůstávají i autobusové linky PMDP č. 32 a 50.

Takovýto přístup provozovatele obchodního zařízení k zajištění obsluhy veřejnou dopravou může být příkladný. Nyní si lze jen přát zatrolejování úseku, jenž projíždí trolejbusy linky 13 na naftový agregát, avšak až poté, kdy se rozhodne o konečné verzi trati. Dnešní varianta je totiž pravděpodobně dočasná, vzhledem k plánovanému lepšímu napojení Černic na dálniční přivaděč v průběhu roku 2005. Poté by trolejbusy měly jezdit k Olympii v celé délce současné linky 13, tedy přes konečnou v Černicích a dále pak po v současnosti budované komunikaci s nácestnou zastávkou u nových rodinných domků.

odjezd od nákupního centra ulice K Plzenci ulice K Plzenci
13ka odjíždí od Olympie...
(24.04.2005)
...míjí čerpací stanici...
(24.04.2005)
...a ulicí K Plzenci se vrací zpět
k trolejovému vedení
(20.03.2005)
zpět pod trolejemi agregát stále v akci natrolejování ve Fialkové
vůz pod trolejemi...
(24.04.2005)
...ale stále jede na dieselagregát
(24.04.2005)
elektrický pohon nachází uplatnění až od zastávky Fialková
(15.03.2005)
© 2003 – 2005
pavel2 & hupi

NAVRCHOLU.cz
trolejbusy.plzenskamhd.net: Reklama
Reklama: