1. 1. 2016 - SMS jízdenky platí už v okamžiku jejich přijetí do mobilu, za 35minutovou jízdenku v zóně 001 platila cena 20 Kč, pro psa bylo nezbytné zakoupit poloviční jízdné
1. 1. 2016 - PMDP měly ve stavu 87 trolejbusů, průměrné stáří bylo 9.98 let
4. 1. 2016 - posílena oblíbená služba Senior expres, zájemce vozil už třetí automobil
4. 1. 2016 - změny ve vypravení trolejbusových linek č. 10, 13 a 14 - výjezd a zátah z/do vozovny ulicemi Borská a U Trati, v provozu zastávka Jižní Předměstí za křižovatkou s ulicí Němejcovou, v provozu zastávka Radobyčická (společně s ČSAD - směr Belánka), linky a-23 a a-32 nově obsluhovaly zastávku na znamení Luftova zahrada ve směru Černice
5. 1. 2016 - PMDP letos měly ujet proti roku 2015 o 200 000 km více - 15 311 000 km, objednávka města byla: ED 5 260 000 km, trolejbusy 4 494 000 km, autobusy 5 557 000 km
6. 1. 2016 - ve spolupráci s Diecézní charitou Plzně vyjela poprvé "Tříkrálová tramvaj" T1 evid. č. 121 na trasu Světovar-Košutka-Bory-Košutka-Světovar-Košutka-Bory-Skvrňany-Světovar-Slovany od 10 do 17.10 hodin. Uvnitř tramvaje byla umístěna kasička, do níž mohli cestující dobrovolně dávat příspěvky, dopoledne tam hrála hudba
7. 1. 2016 - PMDP oznámily, že už nebudou varovat mladé hříšníky dopisem, v roce 2015 evidovaly 46 151 záchytů, z toho namístě zaplacených pokut bylo 9 300
8. 1. 2016 - denní tisk informoval o nákupu osmi nových trolejbusů Škoda 26 Tr Solaris ze Škody Electric, do roku 2023 se počítá s dalšími 41 trolejbusy, 47 autobusy a 18 tramvajemi
12. 1. 2016 - na 1. zkušební jízdě souprava VarioLF 2/2 IN + VarioLF plus ev. č. 363+336
21. 1. 2016 - zastupitelé města schválili rozpočet na rok 2016, nejvíce peněz šlo do dopravy -přes 800 milionů ročně, k největším investičním akcím patřila třetí etapa rekonstrukce tramvajové trati Karlovarská a obnova napájení Slovany-Černice
25. 1. až 29. 2. 2016 - přeložena stanice t-13 Na Dlouhých /stavební práce/ o 200 metrů zpět k centru mezi ulicemi Borová a Třešňová, otáčelo se ulicemi Borová, Radiová a Třešňová
28. 1. 2016 - roční náklady na provoz Plzeňské karty, která fungovala už 13 let na cestování MHD a jiné služby, včetně mezd zaměstnanců, byly už několik let kolem 12 milionů Kč, zavedení systému stálo zhruba 33 milionů a dalších 23 milionů Kč pořízení čteček do vozů, aktivně používaných karet v dopravě bylo téměř 168 000
15. 2. 2016 - od tohoto dne nemusejí tramvaje zastavovat na Karlovarské třídě před výhybkou odstavné koleje u hotelu CD, bezpečnostní zastavení bylo přesunuto do zastávky U Družby, každý vůz u této návěsti musel zastavit a vyzkoušet funkčnost zajišťovací /čelisťové nebo kotoučové/brzdy, zůstalo omezení rychlosti přes výhybky
19. 2. 2016 - PMDP dokončily instalaci nouzových tlačítek v kabinách všech vozů, šlo o zvýšení bezpečnosti řidičů
27. 2. 2016 - na trolejbusech linky č. 15, jedoucích na Novou Hospodu, se na digitálních panelech už zobrazovaly pohyblivé nápisy "přes NC Borská pole", taktéž na panelech inteligentních zastávek
únor 2016 - vyřazen trolejbus Škoda 14 TrM evid. č. 459
únor-březen 2016 - pokračovala výměna Plzeňských karet
5. 3. 2016 - na zastávce U Pietasu ve směru do Lobez se sloučila dvě nástupiště v jedno pro cestující linek t-15 i a-29 a 30
12. až 19. 3. 2016 - z důvodu bourání kamenného železničního mostu byla uzavřena Mohylová ulice pro veškerou dopravu včetně MHD, a-28 byla obousměrně odkloněna do Těšínské a Staniční a spoje a-30 z Chrástecké do Doubravecké, Jateční a Těšínské ulice
25. až 27. 3. 2016 - oprava přejezdů na kruhovém objezdu na náměstí Generála Píky a výměna výhybky za elektricky ovládanou ve Sladkovského třídě způsobila plánovanou výluku, místo d-2 v úseku Světovar-náměstí Republiky-Světovar zavedena NAD 2A, odkloněny byly i a-29, 30 a N2
březen 2016 - začala dlouho očekávaná rekonstrukce napájení trolejbusové trati v Černicích včetně výstavby trakční měnírny v prostoru mezi zastávkami Generála Lišky a K Plzenci
březen 2016 - vyřazen z provozu bílý autobus SOR NB 12 evid. č. 598
4. až 16. 4. 2016 - Plzeňané jako první v republice se mohli svézt 18metrovým autobusem nové generace od polského Solarisu, žlutý vůz Solaris Urbino 18 (IV) evid. č. 599 jezdil na linkách a-30 a 41, poté byl na prezentaci v dalších městech, v říjnu se vrátil natrvalo do Plzně
8. 4. až 6. 5. 2016 - poprvé ve zkušebním provozu s cestujícími souprava VarioLF 2/2 IN + VarioLF plus evid. č. 363+336 na lince č. 4
9. 4. 2016 - denní tisk připomněl 75. výročí zahájení trolejbusové dopravy v Plzni - v dnešní době už jezdily trolejbusy na devíti linkách, PMDP vydaly k výročí skládanku s popisem pěti historických trolejbusů, Techmania mimořádně otevřela dveře historického vozu Škoda 3 Tr3 evid. č. 119 a přichystala v něm pro zájemce komentované prohlídky
9. 4. 2016 - dvacetihodinovou výluku si vyžádala výměna kříže na tramvajové trati na křižovatce Koterovská x Slovanská alej, linka č. 2 jezdila v úseku Skvrňany-Mikulášské náměstí, do Skvrňan se vracela manipulačním obloukem Sladkovského-Radyňská, NAD 2A jezdila v úseku Světovar-Mikulášské náměstí-Světovar, kromě obvyklých vozů SU 18 byl nasazen i žlutý vůz Solaris Urbino 18 (IV), který byl v té době na prezentačních jízdách
23. 4. 2016 - proběhla 20hodinová výluka na d-1, vyměňovala se rozjízdná výhybka u obratiště Mozartova, je elektricky stavěná s ovládáním Vetra, linka d-1 byla odkloněna na Košutku, cestující do Bolevce přestoupili do NAD 1A v zastávce Zoologická zahrada
1. 5. 2016 - pro tramvajový klub Basilej vyjely na zvláštní objednané jízdy historické tramvaje, 30 švýcarských návštěvníků se dopoledne svezlo vozem Křižík/Brožík evid. č. 18 společně s T1 evid. č. 121 a odpoledne T2R evid. č. 133 (III.)
3. 5. 2016 - na Rokycanské třídě zprovozněn nový most přes řeku Úslavu, i pro vozy MHD sloužil pro každý směr provizorně jen jeden jízdní pruh, původní starý most byl do konce května demontován a začala stavba druhého nového mostu
5. až 8. 5. 2016 - Slavnosti svobody přinesly dočasné změny v provozu MHD
7. 5. 2016 - v 68 letech zemřela legenda českého designu František Pelikán, byl autorem designu příměstských vlaků, interiéru tramvaje 14T, designu VariaLF, exteriéru i interiéru vozů petrohradského metra
7. až 8. 5. 2016 - probíhaly v Plzni Slavnosti svobody - byla posílena linka č. 2 třemi vozy KT8D5.RN2P, jedním VarioLF 2/2 IN a Astrami, v So a Ne jezdil kolečko v centru města historický vůz Křižík/Brožík evid. č. 18, v So na trase U Synagogy-Bory-Mikulášské náměstí jezdila i T2R evid. č. 133 (III.) a v Ne místo ní T1 evid. č. 121, dále byly vypraveny historické trolejbusy Škoda 9 TrHT26 evid. č. 323 a Škoda 15 Tr evid. č. 414 a historický autobus Škoda RTO evid. č. 51
17. 5. 2016 - na základě stížností občanů Zadních Skvrňan na skřípání nových kolejí v půlkilometrovém úseku s táhlou zatáčkou od zdravotního střediska po Penny Market, tam byla snížena rychlost na 15 km/h
19. a 20. 5. 2016 - na lince č. 1 plná výprava všech 10 Aster evid. č. 301 až 310
20. 5. 2016 - po testech kolejiště v ulici Terezie Brzkové už jezdily tramvaje plnou rychlostí
21. 5. 2016 - několik spojů linky a-32 ve dnech volna bylo v zastávce NC Černice přečíslováno na linku a-50 a od tohoto dne pokračovalo až do zastávky Starý Plzenec, Sedlec
25. 5. 2016 - opět zavedeny barevné tabulky čísel pořadí na linkách tramvají: č. 1 modrá, č. 2 oranžová, č. 4 zelená
28. 5. 2016 - do Plzně zavítala skupina zaměstnanců DP z německého města Plauen, na objednané jízdě s trasou Slovany-Bory-Košutka-Malesická-Světovar se svezli historickými vozy T1 evid. č. 121 a T2R evid. č. 133 (III.)
28. 5. 2016 - uplynul rok od zahájení zkušebního provozu dvou moderních bateriových autobusů Škoda Perun ze Škody Electric evid. č. 595 a 596, vozy byly testovány na a-27
30. 5. 2016 - po dobu rekonstrukce prodejny Kaufland v ulici Otýlie Beníškové zavedena denní nová bezplatná linka K ze zastávky a-21 Bory k obchodnímu centru Area Bory v Sukově ulici do zastávky a-29 Čermákova, jezdil tam autobus SOR NB 12 ev. č. 575 v modré CVR s nápisem Přímá linka k nízkým cenám od 6.50 do 19.35 po 20 minutách
30. 5. až 30. 6. 2016 - přeložena zastávka Goethova pro trolejbusové linky č. 10, 13 a 14 do Prokopovy třídy proti bývalému Komornímu divadlu, trolejbusy vyjíždějící z vozovny jely od Mrakodrapu rovnou na Anglické nábřeží
31. 5. 2016 - z důvodu rekonstrukce Štefánikovy ulice začala dlouhodobá napěťová /zhruba do září/ výluka na linkách t-10 a t-13, v úseku Čechurov-Černice bylo sneseno trolejové vedení mezi zastávkami Generála Lišky a K Plzenci, bylo usazeno i několik sloupů trakčního vedení, natrolejovací stříšky ve směru do města byly instalovány v zastávce Bručná
květen 2016 - vyřazen trolejbus Škoda 14 TrM evid. č. 456
květen 2016 - odstaven a vyřazen bílý mikrobus pro invalidy Fiat MAVE CiBUS ENA 3Z MAXI evid. č. 526 /poté v srpnu zařazen v polském ZGK Ostrów Mazowiecka/
květen až prosinec 2016 - ve Zlineru probíhala renovace historického trolejbusu PMDP Škoda 14 Tr08/6 evid. č. 429
2. 6. 2016 - kvůli opravě mostu nad Úslavou v Lobzích byla a-30 zpožděna 8 až 11minut
11. až 12. 6. 2016 - probíhal Historický víkend, v centru kroužil historický vůz Křižík/Brožík evid. č. 18, od Synagogy přes náměstí Republiky na Lochotín do Mozartovy pak historická T1 evid. č. 121, PMDP vypravily i historické autobusy
17. 6. 2016 - Český rozhlas Plzeň odvysílal první část z osmidílného seriálu redaktora Pavla Hally o 75leté historii plzeňských trolejbusů
18. a 19. 6. 2016 - o tomto víkendu probíhaly oslavy dvojitého trolejbusového výročí - 75 let od zahájení plzeňské trolejbusové dopravy a 80 let od začátku výroby trolejbusů v plzeňské Škodovce, PMDP ve spolupráci se Škodou Electric připravily na So 18. 6. 2016 od 10 do 18 hodin bohatý program v DEPO2015 v Presslově ulici, kde si návštěvníci mohli prohlédnou výstavu historických i současných vozů, mohli si vyzkoušet testovací jízdu autobusem a svézt se historickými trolejbusy Škoda 6 Tr2 evid. č. 135 a Škoda T 11 evid. č. 248 zapůjčených z Brna, Škoda 8 Tr evid. č. 494 a TATRA T 400III evid. č. 431 z Prahy v So společně s plzeňským historickým prototypovým trolejbusem Škoda 15 Tr evid. č. 414, ze zastávky Muzeum do Cukrovarské byly zavedeny 3 trasy: modrá linka Cukrovarská-Na Dlouhých-Muzeum, červená linka Cukrovarská-Božkov-Muzeum a zelená linka Cukrovarská-Škoda VII. brána-Muzeum, v Ne 19. 6. 2016 proběhly doplňkové jízdy na černé lince - směr Muzeum: Sídliště Bory, U Luny, U Teplárny, Tyršův sad, Průmyslová, Prokopova, Pařížská, Hlavní nádraží, Anglické nábřeží, Muzeum, směr Sídliště Bory: Muzeum, Mrakodrap, U Práce, Jižní Předměstí, Dobrovského, Nemocnice Bory, Adelova, U Teplárny, U Luny, Sídliště Bory
25. 6. 2016 - uskutečnila se jízda historickým trolejbusem Škoda 9 TrHT26 evid. č. 323 na objednávku řidiče trolejbusů Václava Šůse v 18 hodin z depa Karlov, 10 účastníků se svezlo od Jižního Předměstí se zatočením vpravo na náměstí Českých bratří a dále Dobrovského ulicí k Tyršovu mostu a Doudleveckou ulicí na most Milénia, přes Mikulášské náměstí, Hlavní nádraží, Šumavskou, U Prazdroje, přes Anglické nábřeží, Goethovou, Americkou, Koperníkovou a Borskou ulicí do vozovny, kde byla jízda ukončena kolem 19. hodiny
27. 6. 2016 - radní města na neveřejném jednání řešili koncepci odstavování a údržby tramvají, změny provozu MHD od 1. 9. 2016 a schválili úpravy cen jízdného od ledna 2017
29. 6. 2016 - na zkušební jízdu vyjel trolejbus Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 561
30. 6. 2016 - radní schválili změny v MHD platné od 1. 1. 2017, podraží předplatné pro vnitřní zónu a bude zavedeno předplatné pro přepravu psa
červen 2016 - PMDP vyhodnocovaly kampaň Máte Hromadu Důvodů
1. 7. 2016 - na zkušební jízdu vyjel trolejbus Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 563
1. 7. 2016 - zavedena pro návštěvníky Plzně Turistická karta, byla vratná a vydávána proti záloze 100 Kč v Zákaznickém centru PMDP nebo Turistickém infocentru města Plzně, novinkou bylo i turistické předplatné v rozsahu 1 až 17 dní, nebo elektronická peněženka do výše 3500 Kč
1. 7. 2016 - děti a studenti na rozdíl od tehdejší praxe mohli získat zvýhodněné předplatné na 365 dní i v případě, že během této doby přestali vyhovovat požadovaným kritériím
1. 7. 2016 - radnice po letech směnila se státem tzv. starou Karlovarskou třídu za frekventovanou Studentskou, stala se silnicí I. třídy se správou ŘSD a brzy začne její oprava
1. až 31. 7. 2016 - z důvodu stavebních prací přeložena zastávka Prokopova ve směru do Doudlevec o 50 metrů dopředu pro linky t-10 a t-13
1. 7. až 21. 8. 2016 - I. etapa uzavření Štefánikovy ulice v úseku Fialková-K Plzenci, linky č. 10, 13, 23 a N2 obousměrně odkloněny, linka t-13 po trase Štefánikova- Fialková- Nepomucká-NC Černice-K Plzenci-Štefánikova-Černice-K Losiné a zpět, obousměrně zrušené zastávky Generála Lišky nahrazeny zastávkami Pampelišková v ulici K Plzenci, linka t-10 nezajížděla k NC Černice, trolejbusové linky jezdily pouze vozy s dieselagregátem
1. 7. až 31. 8. 2016 - pro trolejbusovou linku č. 12 byla uzavřena Letkovská ulice, trolejbusy pokračovaly z Božkova ulicí K Bukové a zastavovaly ve stanicích Letkov, Letkov, U Studánky a Letkov, V Podlesí
7. 7. až 12. 8. 2016 - přeloženy autobusové zastávky linek č. 22, 29, 30 a 51 Slovany ve směru od Nepomucké do zastávky nočních linek N2 a N5 u točky linky č. 1
11. 7. až 31. 8. 2016 - vzhledem k opravě autobusových zastávek v sadech Pětatřicátníků a následnému přeložení na tramvajové zastávky, byly z kapacitních důvodů tramvaje linky č. 2 ve směru Světovar odkloněny do Palackého třídy se zastávkou U Synagogy
12. 7. 2016 - kvůli rekonstrukci autobusových zastávkových zálivů v sadech Pětatřicátníků se změnila obsluha zastávek linek č. 20, 27, 28, 34, 41, 56, N3 a N6 linky stavěly ve stanicích tramvají č. 1 a 4, koncem července byly zálivy autobusových linek už vybetonovány
12.7. 2016 - proběhla zkušební jízda trolejbusu Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 563
15.7. 2016 - proběhla zkušební jízda trolejbusu Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 557
15. 7. až 14. 8. 2016 - z důvodu prací na Rokycanské třídě zrušena zastávka Divadlo Alfa ve směru do centra pro linky č. 11, 15, N3 a N6
18. 7. až 31. 8. 2016 - z důvodu stavebních prací byla přeložena zastávka Habrmanovo náměstí ve směru do centra o 60 metrů zpět na provizorní nástupiště
22. 7. 2016 - PMDP zveřejnily nabídky k odprodeji vyřazených trolejbusů Škoda 14 TrM evid. č. 437, 443, 450, 459 a 460
27. 7. 2016 - technici sondovali dva mosty na rondelu na Karlovarské, zda se nezbourají
27. 7. 2016 - dvě parní lokomotivy posloužily k zátěžovému testu nového železničního mostu v Těšínské ulici, test čekal i mosty v Mohylové a Potoční ulici
29. 7. 2016 - odpoledne byl obnoven dvoukolejný železniční provoz mezi Plzní a Rokycany
1. až 31. 8. 2016 - pro automobilovou dopravu bylo uzavřeno Mikulášské náměstí a dolní část Slovanské třídy vzhledem k rozsáhlé opravě tramvajové trati včetně kanalizace a vodovodu
2. až 8. 8. 2016 - z důvodu stavebních prací v ulici K Cihelnám přeložena zastávka Černice ve směru centrum o 20 metrů dopředu pro linky č. 10 a 13
8. 8. 2016 - odloženo rozšíření Karlovarské třídy mezi LF a Rondelem směrem do centra o třetí pruh o autobusy MHD, záchranáře a hasiče, na rok 2017 pak oprava Pattonova mostu
8. až 28. 8. 2016 - pod novým železničním mostem v Mohylové ulici se opravovala silnice, místo bylo neprůjezdné pro auta, rekonstrukce se nedotkla autobusů MHD
13. až 22. 8. 2016 - výluka tramvajové dopravy na linkách č. 1 a 2 vzhledem k pracím (výměna zničených panelů, oprava vodovodu a kanalizace) na Mikulášském náměstí a částečně na Slovanské třídě, tramvaje z Bolevce a Skvrňan končily na náměstí Republiky s otočením U Zvonu, NAD 1/2A jezdila jednosměrnou okružní trasou přes Slovany a Světovar zpět na náměstí Republiky (trasa vedla Františkánskou, Goethovou, Prokopovou, U Trati, přes most Milénia, Koterovskou, Plzeneckou, Slovanskou, náměstím Milady Horákové, Slovanskou alejí, Koterovskou, sjezdem Železniční do podjezdů u hlavního nádraží, Sirkovou, Pražskou na náměstí Republiky) - z důvodu odříznutí tramvajové dopravy od vozovny, zůstávaly soupravy přes noc na konečných, kde se prováděl úklid i údržba, záložní soupravy byly umístěny v obratištích Malesická a Mozartova, na všech linkách jezdily i v So a v Ne soupravy, na Mikulášském náměstí byly na asfaltovou vrstvu položeny BKV panely, linka t-12 měla změněnou trasu do Božkova, jezdila od Mrakodrapu Prokopovou na most Milénia do Koterovské, na NAD 1/2A nasazeno v pracovních dnech 11 kloubových vozů SU 18, o víkendech 10
13. až 22. 8. 2016 - z provozních důvodů odjížděl zoo vláček místo z náměstí Republiky od manipulační koleje U Zvonu Pražskou a Rooseveltovou ulicí, zpět po východní straně náměstí Republiky a Zbrojnickou ke Zvonu
15. až 21. 8. 2016 - z důvodu stavebních prací v Husově třídě přeložena autobusová zastávka DJKT ve směru k CAN o 45 metrů dopředu
19. 8. 2016 - v provozu nově vybetonované zálivy zastávek autobusů v sadech Pětatřicátníků
22. 8. 2016 - večer po 20. hodině proběhla na Mikulášském náměstí zkušební jízda dvou vozů KT8D5.RN2P evid. č. 295 a 296, na výjezdu z Radyňské ulice ověřeno bezproblémové míjení vozů proti sobě
22. až 31. 8. 2016 - přeložena trolejbusová zastávka linek č. 10 a 13 o 20 metrů zpět na zastávku a-23 a a-31 z důvodu stavebních prací
23. 8. 2016 - obnoven normální provoz linky č. 2 kromě směru na Světovar, kde stále jezdila Palackého ulicí, linka č. 1 byla dále vedena okružně ve směru na Slovany, spoje pak pokračovaly Slovanskou alejí na Světovar a do centra se vracely po lince č. 2, probíhaly ještě práce na koleji na Slovanské třídě ve směru do centra za použití podkladových VUIS panelů
25. 8. 2016 - PMDP otevřely nové dobíjecí místo pro Plzeňskou kartu v radnici Slovany
27. 8. 2016 - v provozu 12m trolejbus Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 557
28. 8. 2016 - v provozu 12m trolejbus Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 558
28. 8. 2016 - zrušen provoz linky a-73
29. 8. 2016 - ráno úder blesku do měnírny Hydro způsobil výpadek napájení všech linek tramvají a trolejbusů, automatické ovládání bylo mimo provoz, obsluha zajištěna fyzicky
30. 8. 2016 - v provozu 12m trolejbus Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 560
31. 8. 2016 - v provozu 12m trolejbus Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 559
31. 8. 2016 - ukončena měsíční rekonstrukce tramvajové trati na Slovanské třídě
srpen 2016 - odstaveny trolejbusy Škoda 14 TrM evid. č. 443, 450, 459 a 460
1. 9. 2016 - linka č. 1 na své obvyklé trase s omezením rychlosti na 15 km/h po rekonstrukci
1. 9. 2016 - změna trasy trolejbusové linky č. 10: od Černic jezdila nově ulicí U Trati přes zastávku Radobyčická, Belánku (zastávka na znamení), Jižní Předměstí, Tylovu, U Práce, Mrakodrap a Prokopovu, jako výchozí stanici pro orientaci byla stanovena průběžná zastávka TYLOVA, dřívější zastávky Goethova, Anglické nábřeží a Pařížská byly zrušeny
1. 9. 2016 - zavedena zastávka na znamení Cínová pro linky č. 15, 17, 18 v Borské ulici mezi zastávkami Techmania a Karlov, vozy zatahující do vozovny měly na informačních panelech nově nápis konečné CÍNOVÁ místo dřívější Techmania
1. 9. 2016 - PMDP vydaly a vylepily ve všech vozidlech a čekárnách nové plánky sítě plzeňské MHD
1. až 10. 9. 2016 - během II. etapy výluky Štefánikovy ulice byly odkloněny linky č. 10, 13, 23, 32 a N2, změnily se zastávky a trasa linky N3, byl obnoven průjezd linek MHD v úseku Fialková-K Plzenci, uzavřela se Štefánikova ulice v úseku K Plzenci-U Staré Kovárny, trasa linky t-10 kromě spojů končících na Čechurově, vedla ulicí K Plzenci a Píseckou a končila u NC Černice, zastávky U Staré Kovárny a Černice byly pro tuto linku zrušeny, zastávka Generála Lišky byla 80 metrů před zastávkou, linka t-13 od ulice K Plzenci obousměrně odkloněna ulicemi V Hliníku a K Cihelnám a končila v Černicích, zastávka U Staré Kovárny zrušena - vybrané spoje linky č. 13 zajížděly v době od 7.37 do 23.20 hodin z Černic přes K Losiné a K Radyni k NC Černice, linka a-23 ve směru Slovany obsluhovala pouze Černice a K Radyni (ne zastávky U Staré Kovárny, Generála Lišky a Fialková), ve směru Bory obsloužila zastávky Fialková, Generála Lišky, K Plzenci, K Radyni a Černice (ne U Staré Kovárny), a-32 jela obousměrně k NC Černice odklonem ulicemi K Cihelnám a V Hliníku
1. 9. až 25. 11. 2016 - začala letošní největší rekonstrukce kolejiště - III. etapa na Gerské třídě od křížovatky se Sokolovskou a konečnou Košutka, linka č. 4 byla ukončena v zastávce Sokolovská, kde byla instalována povrchová úvraťová výhybka "kaliforňan", jezdily pouze obousměrné vozy KT8D5.RN2P v 6minutovém intervalu, v pracovních dnech od rána do 20 hodin byla vypravována posilová linka č. 3 v trase Bory-U Gery (Mozartova), od stanice LF na ni navazovala NAD 3A po okružní trase Košutka-LF-Gera a Družba, v noci a o víkendech byla v provozu pouze NAD 4A ze zastávky Sokolovská na Košutku, u zastávky Plzeňka byl zrušen podchod a zabetonován
2. 9. 2016 - před půlnocí havaroval v ulici U Trati autobus Irisbus Citelis PS09D1 evid. č. 497 a byl následně vyřazen jako první vůz tohoto typu
4. 9. 2016 - Na hulváta ne! byl název spuštěné kampaně PMDP cílené na bezohledné řidiče, kteří parkují v zastávkových zálivech či jinak komplikují život a práci řidičům MHD
5. 9. až 31. 10. 2016 - přeložena zastávka CAN Tylova ve směru Nová Hospoda o 30 metrů dopředu k provizorně vybudovanému nástupišti kvůli stavebním pracím
11. 9. 2016 - ukončena uzavírka Štefánikovy ulice, linky č. 10, 13, 23, 32, N2 a N5 se vrátily na své původní trasy
12. 9. 2016 - na výlukovou linku č. 4 Bory-Sokolovská vypravena poprvé pro nedostatek vozů KT8D5.RN2P tramvaj VarioLF 2/2 IN evid. č. 363
14. 9. 2016 - začala I. etapa dlouhodobé rekonstrukce Studentské ulice, zastávka a-30 Komenského ve směru z Košutky přeložena na náhradní na středním dělícím pásu cca 20 metrů za křižovatku Studentská x Komenského směrem k Plaské
15. 9. 2016 - v provozu 12m trolejbusy Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 561 a 562
15. 9. 2016 - pravděpodobně zprovozněna nově rekonstruovaná zastávka Generála Lišky
16. 9. 2016 - v provozu 12m trolejbus Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 563
16. 9. 2016 - vyřazeny trolejbusy Škoda 14 TrM ev. č. 443 (11/2016 DP Záporoží č. 109), ev. č. 450 a 459 (10/2016 stejný DP č. 107 a 109) a ev. č. 460 (12/2016 stejný DP č. 110)
18. 9. 2016 - obec Dolní Vlkýš, která se stala v lednu 2003 součástí městského obvodu Malesice, získala v rámci IDP nově zřízenou zastávku MHD
20. 9. 2016 - v provozu 12m trolejbus Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 564
24. 9. až 31. 10. 2016 - dočasně zrušena zastávka Stavební stroje (směr Doubravka) pro linky č. 13, 16, 17 a 28
27. 9. 2016 - vyřazen trolejbus Škoda 14 TrM evid. č. 450 /odstaven v srpnu/
28. 9. 2016 - PMDP nabízely k ekologické likvidaci devět použitých autobusů Karosa Renault CityBus PS09B4 evid. č. 449, 454, 457, 458, 460, 461, 462, 463, 464
září 2016 - PMDP už měly studii rekonstrukce tramvajové vozovny Slovany, která kapacitně nedostačuje a delší dobu je v havarijním stavu
1. 10. 2016 - oblíbený Pilsner Fest uzavřel ulici U Prazdroje, t-13 odkloněna Americkou a Šumavskou a a-28 jezdila Sirkovou a Šumavskou ulicí
6. 10. 2016 - uplynulo už deset let od zprovoznění dálničního tunelu Valík
8. 10. 2016 - výluka na lince č. 1 z Bolevce do sadů Pětatřicátníků, NAD 1A jezdila až k Hlavnímu nádraží, z Košutky byla zavedena linka NAD 5A, která pokračovala přes sady Pětatřicátníků až k Hlavnímu nádraží, od 12.30 bylo uzavřeno centrum, takže NAD 5A suplovala i náhradu za linku č. 2, linka č. 2 končila ze Skvrňan v sadech Pětatřicátníků, linky č. 1 a 2 ze Slovan a Světovaru se obracely U Zvonu, krátce odkloněny i t-13, a-20 a a-33
13. 10. 2016 - vyřazeny trolejbusy Škoda 14 TrM evid. č. 453 a 451 /ten odstaven v srpnu/
28. 10. 2016 - od tohoto dne se 600 zaměstnanců PMDP postupně převléklo do nových uniforem moderního střihu a materiálu podle návrhu výtvarnice Alice Stuchlové, stejnokroje byly šedé s barevnými prvky podle trakcí: žlutá (řidiči tramvají), zelená (řidiči trolejbusů) a červená (řidiči autobusů), současně se po 13 letech měnilo i logo společnosti, jehož výsledkem byla provázanost na nové logo města Plzně
28. 10. 2016 - proběhly oslavy vzniku republiky: linka č. 4 jezdila bez přerušení, linky č. 1 a 2 z Bolevce a Skvrňan se otáčely přes sady Pětatřicátníků, tramvaje od Slovan a Světovaru jezdily ještě delší dobu normálně přes centrum města, než se začaly otáčet U Zvonu, během konání ohňostroje na Slovany a Světovar vznikla velká mezera, která způsobila dopravní komplikace, kdy po skončení ohňostroje do Bolevce a do Skvrňan nic nejelo, pozitivně zapůsobilo posílení a vypravení souprav na linku č. 2 a Aster a Inek na linku č. 1 místo obvyklých víkendových sólo vozů
31. 10. 2016 - na předváděcí jízdu vyjel od Zvonu k Západočeské univerzitě žlutý kloubový autobus Solaris Urbino18 IV. generace evid. č. 599 s modernějším designem a klimatizací
1. 11. 2016 - do rozvoje výhod Plzeňské karty se jako první soukromý subjekt zapojil Plzeňský Prazdroj, do konce března 2017 poskytoval 50% slevu návštěvníkům Pivovarského muzea i plzeňského historického podzemí
4. 11. 2016 - za leden až říjen chytili revizoři PMDP 549 seniorů nad 70 let bez Plzeňské karty
12. 11. 2016 - v rozhovoru pro PD uvedl generální ředitel společnosti, že PMDP provozují 114 tramvají, 87 trolejbusů a 122 autobusů na celkem 48 linkách
16. 11. 2016 - dopoledne proběhla první zkušební jízda po zrekonstruované trati na Košutku, KT8D5.RN2P evid. č. 289 musela přejet přes "kaliforňan" za Sokolovskou jako všechny zde končící vozy, pokračovala po protisměrné koleji na Košutku a po projetí obratiště v opačném směru pokračovala po protisměrné koleji až na začátek rekonstruovaného úseku u Sokolovské
16. 11. 2016 - na křižovatce Klatovská x Kaplířova narazila tramvaj KT8D5.RN2P ev. č. 295 jedoucí do konečné stanice Bory do zadní části kloubového autobusu Solaris Urbino 18 ev. č. 544 linky 30, který odbočoval přes tramvajové koleje z Klatovské na Borská pole, 17 lidí bylo zraněno a převezeno do nemocnice, vážná nehoda zastavila tramvajovou dopravu na jednu hodinu, linky č. 3 a 4 se otáčely v sadech Pětatřicátníků, odtud na Bory vyjely autobusy NAD
16. 11. 2016 - radní rozhodli, že dobrovolní hasiči dostanou dvoutisícový příspěvek na roční předplatné MHD, ten byl součástí dvouleté kampaně "Staň se dobrovolným hasičem", v Plzni jich působilo na 250
24. 11. 2016 - ukončen provoz posilové linky č. 3 a náhradních linek 3A a 4A
25. 11. 2016 - obnoven provoz celé linky č. 4 po rekonstrukci úseku Sokolovská-Košutka
27. 11. 2016 - celodenně posílena MHD vypravením souprav i na linky č. 1 a 2 a kloubových vozů na linky t-16 a a-33 z důvodu rozsvícení vánočního stromku
30. 11. 2016 - vzhledem k útokům na řidiče vozidel MHD, zvláště podnapilými nebo zfetovanými cestujícími, chtějí PMDP zavést do vozů kamerový systém
1. 12. 2016 - u příležitosti Světového dne boje proti AIDS vyjela do ulic už popáté tramvaj T3R.P evid. č. 235 s informacemi o infekci HIV
1. 12. 2016 - po roce a půl otevřelo ŘSD druhý most na Rokycanské třídě ve směru na Prahu, stavbu stihla firma Colas CZ v plánovaném termínu a kvalitě, plný provoz začal 19. 12. 2016
4. 12. 2016 - v Ne jela Mikulášská tramvaj T3 evid. č. 192 na trase U Zvonu-Malesická vždy po půl hodině, jednou zajela na Slovany a pro děti zaměstnanců PMDP pak i na Košutku
6. 12. 2016 - zastávka nočních linek N1 a N4 Zoologická zahrada trvale přeložena ze zálivu na Karlovarské ve směru centrum na společný tramvajový ostrůvek linek č. 4, 25, 27, 41 a 56
8. 12. 2016 - mrazivé a vlhké počasí v posledním týdnu dělalo velké problémy, námraza na trolejích zejména trolejbusů způsobovala až půlhodinová zpoždění (například na Bručné, v Černicích, na Borských polích i na Doubravce - později v celé Plzni), PMDP uvažovaly po vzoru Brna upravit jeden starší trolejbus na rozmrazovací vůz /asi Škoda 14 TrM ev. č. 457/
10. 12. 2016 - při výluce na tramvajové trati č. 4 na Košutku byla linka odkloněna od LF do obratiště Mozartova, jezdila tak po stejné trase jako nedávno linka č. 3, od LF na Košutku zavedena NAD 4A, důvodem výluky byly práce v kolejišti u křižovatky U Družby, zde šlo o styk tratí rekonstruovaný různými technologiemi - na Košutku jsou kolejnice na pražcích, do centra pak BKV panely, opravilo se napojení se snahou zafixovat panely proti ujíždění
15. 12. 2016 - malý zájem o podávání žádostí o Plzeňské karty, jejich výměnu a vyzvedávání, ukončil službu na pobočkách České spořitelny, v OC Olympia, na Lochotíně a v Gerské třídě
19. 12. 2016 - dva nové mosty na Rokycanské třídě byly úředně předány do plného užívání
24. a 31. 12. 2016 - v tomto roce oproti předchozím letům nevyjely na Štědrý den a Silvestra noční tramvaje v intervalu 50 minut s křižováním v sadech Pětatřicátníků, provoz tramvají byl od devatenácti hodin utlumen a o půlnoci ukončen, jezdily jen obvyklé noční autobusy
|