:.. trolejbusy.plzenskamhd.net ..:

znak města Plzně   trolejbusy.plzenskamhd.net   znak města Plzně
trolejbusy.plzenskamhd.net: aktuality 2002
Plzeň
Aktuality z provozu - rok 2002
ze stránek Tykadláci v Plzni
a Autobusy v Plzni

12.01.2002
PMDP
Na linku 16, pořadí 9 vyjel poprvé s cestujícími vůz 483.

15.01.2002
PMDP
Počínaje tímto datem jsou na pořadí 1 a 3 linky 11 nasazovány vozy 21 TrACI.

17.01.2002
PMDP
Od 19.01. od 16. hodin do 20.01. cca 12 hodin bude odkloněna l. č.10 na Doubravce z konečné Na Dlouhých na Zábělskou (havárie vodovodu v Popelnicové ul.).

19.01.2002
Od našeho zpravodaje
V dopoledních hodinách došlo k tragické přestřelce v klenotnictví na Americké třídě. Policií byla uzavřena část ulice a byla omezena doprava. U jednoho z trolejbusů, který objížděl stojící vozidla, došlo k vypadnutí sběrače, zaklínění do převěsů a následně k vyzkratování trolejového vedení. Tím se zastavila trolejová doprava v centru a jmenovaným úsekem mohly projíždět pouze čtyři vozy 21 TrACI na pomocný agregát. Po uvolnění troleje a odtlačení vozu se doprava vrátila do normálu.

19.01.2002
PMDP
Poprvé vyjely vozy 485 a 486.

06.02.2002
Petr Vaňač
Do konce roku 2002 je v plánu rekonstrukce 10 vozů 14 Tr, první dva (č. 424 a 426) už mají v dílnách otryskané a vyvařené skelety nastříkané antikorozním nástřikem (připravené k montáži plechů). Je tam taky až na kostru rozebraný vůz ev.č. 417 (rám je zkorodován daleko víc než se očekávalo, a tak se zvažuje mezi modernizací či VP) a rozebírá se č. 420, který má také projít modernizací. Počínaje vozem č. 424 tak začaly do dílen chodit už vozy v zeleném laku. Poslední vyjímkou bude č. 448, který má ještě červenokrémový lak, ale letos jej také čeká modernizace. K 1. 1. 2002 jsou vyřazeny pouze vozy č. 379, 386, 389 a 392.

25.02.2002
Byl změněn jízdní řád linky 24, některé spoje jsou vedeny po trase BORY - ... - Staré letiště - Podnikatelská, Daiho - U NOVÉ HOSPODY - Podnikatelská, Panasonic - ... - BORY a zajišťují tak přepravu zaměstnanců k nově vybudované výrobní hale podniku Siemens.

04.03.2002
Od našich fotografů a zpravodajů
V prvních dnech měsíce března vyjel trolejbus ev. č. 447 s modrým pozadím a pestrobarevnou celovozovou reklamou na čistící prostředek AJAX.

04.03.2002
Byly upraveny jízdní řády 34/1 a 30/18.

34/1
Bolevec 16:06 16:50 17:45
Škoda JS 16:10 16:54 17:49
Škoda JS 16:11 17:10 18:10
Bolevec 16:15 17:14 -
Sady "35" - - 18:21
Vozovna - - 18:31
Poznámka dříve do Sadů
a do vozovny
nový spoj dříve 30/18
30/18
Bor. pole 16:13
Košutka 17:01
Vozovna 17:16
Poznámka dříve přejezd na 34

09.03.2002
Byla zahájena uzavírka silnice číslo I/27 mezi Liticemi a Bory z důvodu rekonstrukce mostu přes železniční trať 183 Plzeň - Klatovy. Počínaje tímto dnem je linka 21 vedena přes Valchu po trase BORY - Dobřanská /z/ - Chaty /z/ - Valcha, nádraží - Litice, na návsi - ... - U PŘEHRADY. Z důvodu prodloužení jízdní doby je v ranní a odpolední špičce posílena o třetí autobus.
Zároveň došlo ke změně jízdního řádu 32/1, který dříve zajišťoval dva přímé spoje v 12:45 a 13:45 vedené po trase Litice - Černice, které byly určeny pro přepravu radobyčických dětí ze ZŠ v Liticích. Ranní přímý spoj linky 32, zajišťovaný 21/1, zůstal zachován v následující podobě: Autobus (nízkopodlažní, s buse) jede se směrovým označením "32 Bory" z Černic v 7:15 na Bory, příjezd 7:30. Cestující zůstanou ve voze, řidič změní cíl na "21 U přehrady" a vůz pokračuje dál jako linka 21 v 7:31. Výluka by měla být ukončena 7. července 2002.

26.03.2002
Zdroje blízké MMP
Projekt prodloužení trol. linky č. 11 za hypermarket TESCO byl pozastaven minimálně na rok. Podle zdroje blízkého magistrátu města Plzně se na tuto stavbu neuvolnily prostředky z městského rozpočtu a ani se s tím v dohledné době nepočítá. Tato situace nastala, přestože se projektem zabývaly různé odbory magistrátu a jejich představitelé projekt předběžně schválili. Do sdělovacích prostředků však potom několikrát posunuli určité datum zahájení stavby (září 2001, listopad 2001, jaro 2002) až nakonec byla záležitost k velké nevoli veřejnosti odložena ad acta. Jistý zdroj dále prohlásil, že současná situace není natolik těžká, aby vyžadovala řešení. Autoři těchto stránek vyjadřují nesouhlas, neboť velká docházková vzdálenost, kterou musí nakupující překonat od výstupní stanice trolejbusu k hlavnímu vchodu a kličkování mezi zaparkovanými vozidly neodpovídá nárokům na vyhovující dopravní spojení k nákupnímu centru. Ani autobus linky T nenabízí o mnoho kratší možnost, navíc 95 % trasy je neefektivně vedeno pod trolejovým vedením a proklady intervalů spojů s linkou 11 (běžné v jiných městech) zde neexistují. Jistý zdroj dále prohlásil: Nadšení pro zavedení elektrické MHD, které se objeví, když se otevře něco nového, už v případě TESCA opadlo." Jistou naději prý představuje pouze plánované vybudování nákupního centra firmy OBI vedle stávajícího hypermarketu.

30.03.2002
Začala rekonstrukce trolejbusové točky Bory, Heyrovského, jejíž součástí budou i zastávky pro linku 30. Ta je nyní v oblasti borského sídliště odkloněna po trase linky 32, tj. BORSKÁ POLE - ... - Bory - Šimerova - U teplárny - Tyršův most - ... - KOŠUTKA. Výluka se dotka i ranního spoje linky 26 na Karlov, který zastavuje rovněž v "trolejbusové" zastávce U teplárny. Třicítka i dvacet šestka se do své původní trasy vrátí pravděpodobně od ranního výjezdu 31. července.

01.04.2002
Obyvatelé Starého Plzence se dočkali posílení linky 51 mezi Plzencem a Koterovem. Místo původních pěti spojů ukončených na náměstí mohou nyní v pracovní dny využít jedenáct spojů. Čtyři jsou ukončeny u nádraží, zbylých sedm pokračuje až do Vilové čtvrti. Rozsah provozu o víkendu zůstal nezměněn, spoje jsou nově také ukončeny u nádraží.

01.04.2002
Byl na žádost Tesca změněn jízdní řád linky T - posun odjezdů některých spojů v ranních a odpoledních hodinách a snížení počtu spojů o jeden pár ve večerních hodinách. Díky tomu došlo k situaci pro cestující ne právě příjemné - odjezdy linek 11 a T od Tesca jsou teď téměř totožné:

hodinapůvodní jízdní řádod 01.04.2002
1905 07 20 27x 42 5007 10 20 27x 42
2002 22 4502 10 22
2115 4510 15
2210 4510 15
232615

Jízdní řád linky 11 měl být sice původně od dubna rovněž změněn, ale z rozhodnutí odpovědných pracovníků PmdP k tomu dojde až se změnou kapesních jízdních řádů od července 2002.

06.05.2002
V 13:45 byl výjezdem 32/2 zahájen provoz autobusů typu SOR B 9,5 v Plzni. V první den provozu jsme tyto vozy mohli potkat na odpoledních šejdrech 32/2, 34/2 a 51/3. V současné době jsou SORky pravidelně nasazovány na celodenní 32/1 a šejdry 32/2, 34/1 (jen ráno), 51/3 (jen odpoledne).

Archiv aktualit:
rok 2007 - aktuálně
rok 2006
rok 2005
rok 2004
rok 2003
rok 2001

© 2005-2007
pavel2 & hupi

NAVRCHOLU.cz
trolejbusy.plzenskamhd.net: Reklama
Reklama: