U příležitosti 25. narozenin dopravního fandy Michala K. se konala v sobotu 27. prosince 2003 jízda trolejbusem plzeňskými ulicemi.
Celá akce, které se účastnilo zhruba 40 přátel MHD a Michala, začala o 10. hodině před vozovnou v Černické ulici. Protože se jelo trolejbusem Škoda 21 TrACI č. 484, který je vybaven pomocným dieselovým agregátem, bylo možné vyrazit i do nezatrolejovaných míst.
Od vozovny vyjela celá osádka po lince číslo 14 přes Doudlevce k Tyršovu mostu. Této linky se držela až na vrchol kopce u borské teplárny. Dále jel vůz po lince 16 až ke křižovatce Tylova-Koperníkova. Zde trolejbus neodbočil, ale využil nepoužívané dráty přímým směrem do Husovy ulice a pak dále k CANu. Pokračovalo se opět netradičně a to do Zátiší, pak na kruhový objezd před Novou Hospodou a dále okolo nákupního centra na Borských polích do Sukovy ulice a na náměstí Míru. Trolejbus poté dojel k trolejím na třídě E. Beneše a vydal se okolo Tyršova mostu, přes Doudlevce a nám. M. Horákové na Čechurov. Poté se jelo okolo zimního stadiónu do Goethovy ulice, kde se projevila závada na dieselovém agregátu, takže se vůz musel neplánovaně vrátit do vozovny. Závada byla zapříčiněna vadnou pojistkou na agregátu. Po rychlé opravě se vůz rozjel přes Doudlevce na náměstí M. Horákové. Odtud pokračoval v trase dnešní autobusové linky 30 přes Lobzy, Doubravku, Bolevec až na konečnou Krašovská. Následovalo kopírování trasy linky 40 až na Americkou třídu. Odtud se jelo jako trolejbusová dvanáctka až do Božkova. Zpět se jelo jen do Lobezské a následně Plzeneckou a Houškovou ulicí na Jiráskovo náměstí, kam před léty zajížděly trolejbusy běžně. Následovala jízda přes Mikulášské náměstí a Americkou ke križovatce U Práce. Závěrečný usek vedl Klatovskou třídou přes Chodské náměstí po trase bývalé autobusové linky 29, odtud ulicí E. Beneše přes Tyršův most definitivně do vozovny.
Jak si znalci místních poměrů jistě všimli, značná část trasy se jela po již zrušených úsecích nebo naopak po trase, kde by se například trolejbus mohl brzy rozjet i bez naftového agregátu. Příkladem uveďme Borská pole, Severní předměstí a podobně.
Jízda skončila zhruba v 15:45 středoevropského zimního času. Po celou dobu vládla ve voze dobrá nálada a proto věříme, že se podobná akce bude brzy opakovat. Každý z účatníků obdržel pamětní barevnou jízdenku použitelnou v mechanických označovačích. |