velmi důležitý mezník v MHD
26.01.1961 - začala se používat různobarevná pořadová čísla pro označení linek: 1 = modrá, 2 = červená, (později 3 = žlutá, 4 = zelená, 5 = bílá); ve špičkách pracovních dnů přejížděly 4 vozy ze Skvrňan na Bory (9. - 12. pořadí) jako posila
rok 1961 - původní malý autobus č.5,přestavěný v roce 1933 pro potřebu vrchního vedení s výsuvnou plošinou, byl prodán do DP České Budějovice;
duben 1961 - postupně se začaly montovat na střechy tramvají pantografy (bez uhlíkových lišt) a nade dveřmi se objevovala signalizace NEVYSTUPOVAT;
od 28.04.1961 - začaly se montovat na čela střech vozů T1 rudé pěticípé socialistické hvězdy s úchyty na praporky
konec prvního pololetí 1961 - zaveden pokusně na autobusové lince č. 26 samoobslužný provoz (na běžné jízdenky bylo dotištěno dodatečně velké fialové písmeno S);
červeneci 1961 - v úseku Bolevec - Kopeckého sady vypravován jeden trolejbus určený k přepravě kočárků;
06.07.1961 - začaly načas jezdit vozy linky č. 2 v sedle v úseku Skvrňany - U Zvonu (4 vozy), ve špičce pak 13 vozů v úseku Skvrňany - Slovany (připravovalo se prodloužení trati na Světovar a Sladkovského třída byla rozkopaná);
rok 1961 - odstraněna na lince č. 13 úzká serpentinová silnice v Malostranské ulici a zrušeno řízení provozu světelnou signalizací;
08.09.1961 - prodloužila se autobusová linka č. 28 z Újezda a Doubravky do Slovanského údolí (až do doby zavedení tramvají 30.11.1973); ve stejné době začaly jezdit některé spoje linky 20 na Bílou Horu přes Roudnou;
30.09.1961 - vyjela první tramvaj na pantograf - "trabuko" ev.č. 63;
konec září 1961 - vozový park tramvají obohacen o 14 vozů T2 ev.č. 138 - 151 s uzavřenou kabinou řidiče a už s pantografy;
01.10.1961 - zaveden S - provoz jako první na trolejbusech na linkách 10 a 11;
01.10.1961 - vyřazen z provozu pracovní vůz ev.č. 30, vzhledem k zavedení pantografů s uhlíkovými lištami bylo ukončeno grafitování trolejí (naposledy souprava pracovních vozů ev.č. 39+30+10 vyjela 24.06.1961);
08.10.1961 - začaly jezdit vozy T1 na lince č. 2 Skvrňany - Sladkovského tř., 6 vozů T1 v sedle a 11 ve špičce doplněné pěti starými vozy; vozy T1 jezdily všechny v S - provozu na pantograf
konec října 1961 - už jezdily na pantograf na lince č. 1 všechny T2 138 - 151 (s průvodčími)
19.10.1961 - zaveden posilový bezjízdenkový provoz autobusových linek rychlých spojů "P" ke Škodovce z Bolevce (P4) a nám Odborářů a Gottwaldova nádraží do Skvrňan; 23.11.1961 pak z Jiráskova náměstí (P1), 07.12.1961 z Doubravky od Pietasu (P2) a ze Starého Plzence přes Bručnou (P3);
|