rok 2003 - zahájeny modernizace trolejbusů typu Škoda 14Tr s novými skelety.
rok 2003 - instalováno po Plzni celkem 51 prodejních automatů na jízdenky švédské firmy Cale, které od r. 2004 nabízejí i jednodenní jízdenky;
02.01.2003 - jezdily přes most přes Radbuzu U Jána už pouze tramvaje, trolejbusové linky č. 10 a č. 13 byly odkloněny do Šumavské ul. a Americké třídy;
06.01.2003 - začala jezdit do Lhoty autobusová linka č. 26 se zajížďkou na Valchu a do Malesic linka č. 35;
březen 2003 - zavedeno hlášení zastávek i v autobusech MHD;
01.03.2003 - zavedly PMDP nové plnocenné jednodenní jízdenky za 40 Kč, které byly přenosné. Vyplňoval se na rubu pouze den a měsíc v daném roce;
14.04.2003 - vyhořela bývalá stanice pionýrské železnice v Lochotínské ulici, kde přespávali bezdomovci;
14.04.2003 - ve 13. hodin se konalo v Kaplířově ulici na Borech poklepání na symbolickou kolejnici předpokládané budoucí tramvajové linky na Borská pole s účastí primátora Ing. J. Šnebergera a členů SPVD;
14.-15.04.2003 - na předváděcích jízdách v Plzni modrobílý trolejbus Solaris Trollino 12 AC č. 3701 z Ostravy;
12.05.2003 - zavedena autobusová linka č. 56 z Košutky,Krašovské do Chotíkova;
24.-25.05.2003 - odstraněny z vozovky u Mrakodrapu poslední kolejnice bývalé tramvajové linky č. 3;
05.06.2003 - Astrou č. 303 ze Slovan k hlavnímu nádraží se svezl komisař EU pro rozšíření Gunter Verheugen;
11.06.2003 - u trolejbusové linky č. 13 přibyla nová zastávka ve Štefánikově ulici s názvem ulice generála Lišky;
19.06.-23.11.2003 - z důvodu výstavby dálničního přivaděče odkloněna trasa autobusové linky č. 51 ze Slovan do Koterova přes Nepomuckou tř. a Barvínkovou ulici;
29.06.2003 - jela s tramvajovými fandy na zkušební jízdu Křižíkova tramvaj č. 18 a Astra č. 303, konalo se 104. výročí MHD v Plzni;
09.07.2003 - u nástupního tramvajového ostrůvku U Práce instalován pomníček obětem tragické automobilové nehody;
09.-16.08.2003 - testován v Plzni NP kloubový autobus Karosa Renault City Bus o délce 18 metrů zapůjčený výrobcem na lince č.30.
16.-24.08.2003 - probíhala výluka na lince č. 2 při rekonstrukci tramvajového kolejiště u výstaviště, v úseku Skvrňany - Výstaviště byly nasazeny KT8D5, od Palackého třídy jezdily na Světovar normální soupravy;
23.08.2003 - zajíždějí autobusy linky č. 55 do nového sídliště v Tlučné,Na Čampuli;
září 2003 - V září zahájily provoz další čtyři NP trolejbusy Škoda 21Tr ACI s dieselagregátem č. 492 až 495;
13.09.2003 - v provozu na lince č. 1 nová tramvajová zastávka Lékářská fakulta,Lidická a zrušena zastávka Ve Vilách (na znamení);
25.09.2003 - představen ve světové premiéře ve Škodě Electric nový trolejbus Škoda 24 Tr Irisbus, už 22. září se uskutečnila první zkušební jízda v Doudlevcích (dostal ev.č. 999 II. obsazení);
10.11.2003 - PMDP převzaly dva NP autobusy Solaris Urbino 15 č. 484 a 485;
21.11.2003 - zlikvidováno trolejové vedení na Masarykově třídě mezi Těšínskou ulicí a Pietasem;
02.12.2003 - představila Škoda Transportation největší v ČR vyrobenou NP velkokapacitní pětičlánkovou tramvaj typu Škoda 05T VEKTRA ev.č. 112, která byla 17. prosince převezena ke zkouškám do vozovny Slovany;
29.11.2003 - zrušena provizorní panelová zastávka v Prešovské ulici;
27.12.2003 - klub T-B-C uskutečnil u příležitosti 25. narozenin jejího člena,pana Michala Kouby, jízdu pro fandy po trolejbusových linkách i mimo ně /hlavně po lince č.30/ trolejbusem Škoda 21Tr ACI č.484 s dieselagregátem.
13.07.2003 - zprovozněna i nová společná zastávka linek č. 1, 2 a 4 v sadech Pětatřicátníků;
Závěrem uvádíme přehled jednotlivých etap rekonstrukce kolejiště v sadech Pětatřicátníků, což byla nejrozsáhlejší akce roku 2003:
1.etapa: od 03.03 do 13.04.:
Linka č. 1: Bolevec - Palackého - Slovany
Linka č. 2 beze změny,
Linka č. 4: Bory - mám.Republiky - U Zvonu - Solní - Košutka;
2.etapa: od 14.04. do 04.05.:
Linka č. 1/4: Slovany - Bolevec - Palackého - Bory - nám.Republiky - Slovany (okružní)
Linka č. 2/4: Světovar - Košutka - Skvrňany - Bory - Světovar (okružní)
Linka č. 4: Bory - U Zvonu - Solní - Košutka - Palackého - Bory;
2./3. etapa: od 03. do 04.05.:
probíhala úplná výluka tramvají v centru
Linka č. 1: Slovany - U Zvonu
Linka č. 2: Světovar - U Zvonu
Linka č. 2/4: NAD ...Bolevec - nám. Republiky - Zvon - Mrakodrap - U Práce - Nejprnická - Skvrňany a zpět (standardní autobusy PMDP)
Linka č. 4: NAD....Košutka - nám.Republiky - Zvon - Mrakodrap - U Práce - Bory a zpět (jezdilo 13 kloubových autobusů z Prahy);
3. etapa: od 05. do 25.05.:
Linka č. 1 X: U hlavní pošty - Bolevec a zpět (kyvadlový provoz souprav T3PX)
Linka č. 1/4: Bory - Slovany - Palackého - Bory
Linka č. 2: Světovar - Skvrňany, zpět Skvrňany - sady Pětatřicátníků - Světovar
Linka č. 4: Bory . U Zvonu - Palackého - Bory
a linka č. 4: U hlavní pošty - Košutka a zpět (kyvadlový provoz KT8D5);
4. etapa: od 26.05. do 28.06.:
Linka č. 1: Slovany - Bolevec (obvyklá trasa)
Linka č. 2: Světovar - Skvrňany - sady Pětatřicátníků - Prešovská - Světovar
Linka č. 4: Košutka - sady Pětatřicátníků - Prešovská - U Zvonu - Košutka
a linka č. 4: Bory - U Práce a zpět (kyvadlový provoz KT8D5);
5. etapa : od 29.06.:
linky jezdily už v dnešních trasách, byla v provozu už nová zastávka linky č. 4 v sadech Pětatřicátníků,
linky č.1 a 4 měly ještě v opačném směru provizorní zastávku na panelech proti hlavní poště, linka č. 2 měla též provizorní zastávku v Prešovské ulici na panelech;
|