rok 1997 - dodán první nízkopodlažní autobus Škoda 21 Ab ev.č. 443;
rok 1997 - byla dána do provozu nová moderní a ekologicky nezávadná lakovna v Cukrovarské ulici;
rok 1997 - byly vyrobeny ve ŠKODĚ DT první dva prototypy nízkopodlažních tramvají LTM 10.08 "Astra" pro Plzeň,modrý č.300 a žlutý č.301;
02.01.1997 - zahájen provoz autobusové linky č. 24 Bory - Areál VŠ - Borská pole;
18.02.1997 - linka č. 24 zkrácena jen k Areálu VŠ, nově zavedena linka č. 30 Košutka - Doubravka - Lobzy - Slovany - Doudlevce - Bory - Borská pole;
I/1997 - zprovozněna nová trolejbusová smyčka Čechurov na lince č. 13;
jaro 1997 - probíhala rekonstrukce Malostranské ulice, provoz autobusů a trolejbusů byl vždy na polovině vozovky, trolejbusy využívaly třetí trolejovou stopu, zavěšenou uprostřed vozovky;
březen 1997 - GO vozu T3 ev.č.192, první v žlutošedobílém městském nátěru (dnes asi historický vůz);
duben 1997 - pracovní vůz ev.č. 100 opatřen novým oranžovým nátěrem, šedou střechou a červenobílými proužkovanými čely;
01.04. - 17.06.1997 - byly naní ukončeny všechny spoje, neboť od křižovatky Nepomucká - Štefánikova do Černic byla zavedena NAD z důvodu výstavby kanalizace;
14.04. - 11.05.1997 - probíhala rekonstrukce linky č. 2 od Macháčkovy ulice na konečnou Skvrňany, byla zavedena NAD; od Macháčkovy ulice až na Světovar jezdilo 8 vozů KT8D5, v dopravních špičkách posilovaly soupravy od Malesické na Světovar;
05.05.1997 - byl dodán bílý mikrobus Volkswagen určený pro imobilní občany, provozován na malém okruhu linky Z Bory - Zvon; velký okruh linky Z (obhospodařovaný žlutomodrou Karosou ev.č. 432 s výtahovým zařízením pro vozíčkáře) začal jezdit v trase: Zvon - Slovany - Lobzy - Doubravka - Bukovec - Bolevec - FN - Vinice - Sady Pětatřicátníků - Zvon;
20.05. - 08.06.1997 - probíhala první etapa rekonstrukce Zborovské třídy, linka č. 13 jezdila mezi Průmyslovou a Mostní ulicí po jedné stopě, sběrače byly překládány dispečery;
12.06. - 18.07. a 21.07. - 29.08.1997 - probíhala rekonstrukce Sladkovského třídy, 14 souprav linky č. 2 jezdilo ze Skvrňan na Světovar po Slovanské třídě přes Slovany a Slovanskou alej, ze Světovaru k Plzenecké ulici pak pendloval jeden vůz KT8D5 (linka X);
26.06.1997 - byl otevřen nový most v Doudlevcích přes řeku Radbuzu a ukončen tak provoz na provizorním vojenském mostě "rámusáku";
05.09. - 04.11.1997 - probíhala rekonstrukce trati č. 2 na Koterovské třídě mezi Částkovou a Jubilejní ulicí, mezi nám. gen. Píky a Skvrňany jezdilo 8 vozů KT8D5 a 9 souprav jezdilo po trase Skvrňany - Mikulášské nám. - Slovany,nám. M.Horákové;
29.09.1997 - byla zavedena nová autobusová linka č. 54 z Doubravky,Zábělské přes Červený Hrádek do Dýšiny;
03.10.1997 - projel smyčkou v Kopeckého sadech poslední trolejbus linky č. 14;
06.10.1997 - pak linka č. 14 obracela z Goethovy ulice přes Kopeckého sady, Anglické nábřeží a kolem Mrakodrapu do Prokopovy ulice;
z 23.10. na 24.10.1997 - byly provedeny zkušební jízdy prvního modrého prototypu Astry č. 300 po plzeňských tratích;
16.11. - 04.12.1997 - při rekonstrukci křižovatky Koterovská - Slovanská alej jezdilo 9 vozů KT8D5 od Pivovarské ulice do Skvrňan, ve špičkách jezdilo navíc 9 souprav ze Slovan do Skvrňan;
01.12.1997 - zavedena nová autobusová linka č. 55 CAN - Skvrňany - Vejprnice;
10.12.1997 - výjezd prvního modernizovaného trolejbusu 14 TrM ev.č. 457;
|