01.01.2004 - velké zdražení jízdenek pro jednotlivou jízdu: dospělí - 12 Kč (původně 8 Kč), poloviční - 6 Kč (původně 4 Kč), tyto ceny platí dosud
05.01.2004 - prodloužení autobusové linky č. 41 do zastávky Vinice, Slupská (manipulačně však autobusy otáčely bez cestujících v novém obratišti za sídlištěm)
15.01.2004 - několik vybraných spojů autobusové linky č. 35 jezdilo během dne na prodloužené trase z CAN až do Malesic
22.01.2004 - zhruba dvacítka fandů MHD nejen z Plzně měla možnost se ve večerních hodinách poprvé svézt prototypovým, 32 metrů dlouhým nízkopodlažním vozem Škoda 05T VEKTRA, což je nejdelší u nás vyrobená tramvaj. Tramvaj byla vyrobena ve ŠT a obdržela testovací evidenční číslo 112 (II. obsazení).
V rámci schůzky Tram-Bus-Clubu se účastníci tentýž den ještě svezli i prototypem NP trolejbusu Škoda 24 Tr Irisbus, označeným č. 999 (II. obsazení). Ten po zkušebních jízdách s cestujícími v Plzni zakoupil 16.11.2004 se slevou DP Mariánské Lázně, kde jezdí pod ev. číslem 51.
02.-07.02.2004 - byl v Plzni na testování autobus zapůjčený DP Hradec Králové ev. čísla 269
04.02.2004 - zahájeny zkušební jízdy s cestujícími prototypu NP trolejbusu 24Tr Irisbus převážně na lince č.11
23.02.2004 - havarovala souprava T3 202+192 při střetu s trolejbusem 14Tr ev. č.411, vůz č. 202 byl zrušen a zadní vůz soupravy č.192 byl odstaven a čekal ve vozovně na schválení pro zachování jako muzejní T3
26.02.-29.09.2004 - v souvislosti s výstavbou velkoprodejny Lidl ve Skvrňanech byla bez náhrady zrušena zastávka linky č.2 Slovanské údolí
únor 2004 - instalovány vitríny na reklamní letáky do tramvají KT8D5
01.03.-15.06.2004 - spoje autobusové linky č. 32 nezajížděly do Podhájí
05.03.2004 - Astra č. 306 najela do soupravy 205+195 a byla pak odeslána na opravu do ŠT, odkud se vrátila až za rok a čtvrt
11.03.2004 - radní města schválili ceny nového volného tarifu, který začal platit současně s přechodem na systém čipových karet od 1.1. 2005
18.03.2004 - začala rekonstrukce tramvajové zastávky linky č.2 CAN, Skvrňanská
23.03.2004 - při příležitosti slavnostního otevření nové zastávky ČD Plzeň-Bolevec (300 m od konečné tramvaje č.1) byla, kromě zvláštního vlaku s parní lokomotivou 310.072 , vypravena i historická Křižíkova 18, vzhledem k velkému stoupání trati byla však přitažena tramvají č. 261
24.03.2004 - otevřeno OC Olympia v Černicích, zavedena autobusová linka č. 50 ze Starého Plzence,Vilové čtvrti k Olympii dvěma páry spojů o sobotách a nedělích. Linka č.32 Bory-Černice byla prodloužena do nově vybudované stanice Černice, nákupní zóna, k Olympii začaly jezdit i ČSAD autobusy Plzeň
březen 2004 - výjezd tramvaje T3M ev. č.247 s informačním systémem BUSE (náhrada převíjecího transparentu BROSE)
01.04.2004 - zrušena bezplatná linka T provozovaná PMDP,a.s., k OC Tesco začaly jezdit autobusy ČSAD
10.04.2004 - nově otevřený hypermarket Interspar zahájil provoz na dvou nových linkách S1 a S2, šlo o okružní bezplatné linky obsluhované malými autobusy SOR B 9,5 (linka S1 jezdila na Doubravku, S2 na Slovany)
21.04.2004 - od tohoto dne se začaly občas vyskytovat tramvaje typu KT8D5 i na jiných linkách než na čtyřce
28.04.-08.06.2004 - pokračovala rekonstrukce Mohylové ulice, byly přeloženy výstupní a nástupní zastávky linek č.10 a 49 v ulici Na Dlouhých k Borové ulici, na lince č.10 jezdily vozy Škoda 21 TrACI s využitím dieselagregátu
01.05.2004 - na lince č.12 ve směru do centra zřízena nová zastávka Škoda,VII. brána
03.05.2004 - výrazně se změnily trasy některých linek MHD, byla zahájena rekonstrukce ulic Masarykova a Zábělská v Doubravce, šestnáctka byla přesměrována do obratiště Na Dlouhých, ve směru na Bory byla zřízena náhradní zastávka v Radiové ulici. Linka č.10 byla prodloužena Hřbitovní ulicí až do točny linky č.16 Doubravka, Zábělská a vzhledem k úseku bez trolejí se využívaly trolejbusy s pomocným dieselagregátem
03.05.2004 - zřízeno nové zákaznické centrum na Denisově nábřeží č.12, na webových stránkách byla občanům představena městská čipová karta - "Plzeňská karta"
10.05.2004 - začala rekonstrukce tramvajových zastávek na náměstí Míru, dočasně stavěly tramvaje před křižovatkou Klatovská-Mánesova na panelech
29.05.2004 - autobusové linky č. 28, 34, 35, 39 a 41 se vrátily do sadů Pětatřicátníků, linka č. 28 byla však ukončena u CAN, na Borská pole ji nahradila posílená linka č.41
12.06.2004 - v rámci Historického víkendu se uskutečnil Den otevřených dveří v PMDP, a.s., spojený s oslavami 105 let MHD v Plzni, po trase vozovna Slovany-sady Pětatřicátníků a zpět jezdila na lince D1 historická T1 č.121, ze sadů Pětatřicátníků do vozovny v Cukrovarské jezdil na lince D3 autobus SOR B 9,5 a mezi areálem v Cukrovarské a vozovnou Slovany pak obstarával spojení linkou D2 nízkopodlažní trolejbus Škoda 21 TrACI s pomocí dieselagregátu. Byla vydána pamětní publikace rozměru A5, jejímž autorem je dr. Ludvík Losos s příspěvky členů T-B-C.
16.06.2004 - tramvajová souprava T3R.P ev. č. 282+283 zkoušela rádiově ovládané výhybky
25.06.2004 - zahájeny zkušební jízdy s cestujícími na lince č. 4 s pětičlánkovou prototypovou NP tramvají Škoda Vektra ev. č.112. Z důvodu rekonstrukce konečné Košutka jezdila Vektra převážně na lince č.02.Úspěšné zkušební jízdy byly ukončeny 12.10.2004 na lince č.04.
01.07.2004 - začala rekonstrukce obratiště na konečné Košutka, tramvajová doprava byla ukončena v zastávce Plzeňka za pomoci kaliforňanu, dopravu zajišťovaly obousměrné vozy KT8D5 a vypomohly i dvě soupravy T3R.P-PX (spojené zády k sobě) ev. č.217+218 a 262+263. Výluka trvala až do konce školních prázdnin. Současně se upravovalo i kolejiště na konečné Bory, kde byly postupně vyměněny oba kolejové oblouky.
01.07.2004 - autobusová linka č. 30 začala obousměrně obsluhovat zastávku Malostranská
19.07.2004 - poprvé prototyp kloubového trolejbusu Škoda 25 Tr Irisbus ev. č. 996 na zkušebních jízdách po Plzni
20.-31.07.2004 - nahrazen provoz linky č.13 autobusy, rekonstruována Nepomucká třída
22.07.2004 - poprvé do provozu s cestujícími vyjela souprava T3R.P ev. č.196+198 (II. obsazení) s novými karosériemi Var CB3, vyrobenými v KOS Krnov a s výzbrojí Progress
26.07 -01.12.2004 - uzavřena Dlážděná ulice v Radobyčicích, autobusová linka č. 32 byla rozdělena na dva úseky: Bory-Radobyčice, Dlážděná a Radobyčice, Podhájí-Černice-(Slovany)
03.08.2004 - dočasné panelové nástupiště ve směru na Bory bylo vybudováno při rekonstrukci zastávky linky č. 4 U Práce, Klatovská - práce byly ukončeny 11.09.2004
15.08.2004 - změna trasy linky S1, místo Doubravky jezdila od Intersparu do sadů Pětatřicátníků a k Hlavnímu nádraží ČD
16.-29.08.2004 - dočasná změna tras autobusových linek č. 22 a 26, vozy nejezdily přes Chodské náměstí, ale objížděly ulicemi Dobrovského a Mánesovou, rekonstruovala se Klatovská třída mezi Dobrovského a Nerudovou ulicí
17.08.2004 - otevřena po čtyřech měsících část Zábělské třídy poblíž smyčky MHD a vzhledem k pokračující rekonstrukci Masarykovy třídy od Hřbitovní k ulici Na Kovárně, výluky trolejbusů pokračovaly beze změn
01.09.2004 - přejmenována zastávka Areál VŠ na Západočeská univerzita
01.09.2004 - autobusová linka č. 22 začala jezdit v pracovních dnech z konečné Světovar, Jasmínová až do Koterova
06.09.2004 - poprvé výjezd prototypu Škoda 25 Tr Irisbus ev. č. 996 na zkušební jízdy s cestujícími
11.09.2004 - autobusová linka č. 26 prodloužena z Bor přes Valchu a Lhotu až do Nové Vsi dvěma spoji v pracovních dnech a třemi o víkendech
11.09.2004 - zavedena nová autobusová linka č. 57 z konečné Božkov do Letkova
16.10.2004 - ve špičkách pracovních dnů prodlouženy vybrané spoje autobusové linky č.35 od CAN do Křimic
16.10.2004 - slavila 145.výročí založení plzeňská Škodovka, zájemci se mohli svézt k výrobním halám Škody Energo a Škoda DT historickými autobusy Škoda 706 RTO, Karosa ŠL 11 a autobusem Škoda 21Ab. Od I. brány do obratiště Tyršův most a zpět pak novým NP trolejbusem Škoda 24 Tr Irisbus a zapůjčeným historickým trolejbusem 9 TrHT28 ev. č. 12 DP České Budějovice, který jezdil dříve v Plzni pod ev. č. 339
01.11.2004 - v Radiové ulici byla instalována natrolejovací korýtka, která umožnila lépe zvládat výlukový provoz linky č.10 trolejbusy s dieselagregátem
01.-20.11.2004 - výluka autobusových linek č. 21 a 32 v úseku od borských serpentin až po Tyršův sad, narychlo byla zavedena linka č. 21A, která obsluhovala vynechané zastávky U Přehrady a Tyršův sad. Jezdila v trase Bory-dálniční přivaděč-Tyršův sad-Klatovská-konečná zastávka U Přehrady omezeně pouze v pracovních dnech.
10.11.2004 - návrat linek 10, 16, 28, 52, 53 a Z na své původní trasy
15.11.2004 - vyjel s cestujícími poslední vyrobený trolejbus Škoda 21TrACI ev .č.496
15.11.2004 - autobusová linka č. 52 byla prodloužena ze Smědčic až do Bušovic na Rokycansku
06.12.2004 - po 63 měsících odstavení byl vůz T3M ev. č. 242 konečně zprovozněn v soupravě 241+242
10.12.2004 - v provozu s cestujícími první plzeňský NP trolejbus typu Škoda 24 Tr Irisbus ev. č. 497
začátek prosince 2004 - na tramvajových kabinách se objevily obdélníkové panely na reklamní materiály
15.12.2004 - začaly PMDP nabíjet elektronickou hotovost na Plzeňskou kartu, až do 30.12.2004 si mohli cestující nabít kartu přímo na náměstí Republiky ve speciálním stanu
31.12.2004 - přestaly platit po více než 23 letech kmenové listy s předplatními kupony
rok 2004 - Škoda Electric, s.r.o., testovala v Plzni oranžové trolejbusy typu Neoplan AN440LF (19 kusů) pro americký Boston a další dva 18 metrů dlouhé článkové duobusy Neoplan DMA LF opět pro Boston. První z nich (ev. č. 997) byl testován od března do května, druhý pak od září do listopadu 2004
rok 2004 - pořízeny dva NP autobusy Karosa Irisbus ev. č. 486 a 487
|