01.01.2005 - ve všech vozech začaly naplno pracovat přístroje na výdej jízdenek pomocí
Plzeňské karty, tzv. cardmany
20.01.2005 - po 22. hodině u stanice Dobrovského, Klatovská vznikl požár na tramvaji
T3R.P evid. č. 286, příčinou byl zkrat na linkovém stykači
28.02.2005 - změna vedení autobusové linky č. 22, od FN Bory ke Škodě V. brána začala
jezdit Dobrovského ulicí, ul. V Bezovce, Mánesovou, přes nám. Českých
Bratří a Němejcovu ulici do Borské (zrušeny zastávky na Chodském náměstí
a před Jižním předměstím v Borské ulici)
01.03.2005 - zavedena bezplatná přeprava na lince C ze sadů Pětatřicátníků k hypermarketu
Carrefour na Borských polích, jezdil na ní převážně autobus 21Ab evid. č.448
14.03.2005 - zaveden provoz vybraných spojů linky č. 13 k OC Olympia v Černicích, jelo
tam šest pořadí garantovaných NP spojů od zastávky Černice, K Plzenci ulicí
K Plzenci k OC na dieselagregát, při cestě zpět se nasazovaly sběrače až v
zastávce Černice, Fialková
31.03.2005 - zajímavá reklamní aktivita PMDP : vozy T3 evid. č. 183 a 179 byly uvnitř
opatřeny reklamou Poštovní spořitelny, byly zaplněny plakátové boxy nad
okny, clipboardy na kabině řidiče, sedačky byly polepeny logem a reklama
byla i na stropě
01.04.2005 - začala rekonstrukce Mohylové ulice mezi Masarykovou třídou a ulicí Na
Dlouhých, konečná linky č. 10 byla přeložena před kruhový objezd, na lince
jezdily pouze NP trolejbusy 21TrACI s dieselagregátem
11.04.2005 - poslední den provozu červenokrémového trolejbusu Škoda14Tr evid. č. 406
před jeho odesláním do Archangelska, počítalo se s ním na muzejní vůz
22.04.2005 - ukončen provoz linky S1 Interspar-sady 35-Hl. nádraží ČD-Interspar
23.04.2005 - změněny trasy autobusových linek a rozšířen provoz do okolních obcí:
28 - Malesice-Radčice-CAN-sady 35-Bukovec, papírna
33 - / Město Touškov-Kozolupy-Vochov/ -Křimice-CAN-Muzeum- FN Lochotín-Košutka, Krašovská
34 - Škoda JS-Bolevec-sady 35-(Hl. nádraží ČD - poslední večerní spoj v pd)
35 - CAN - Křimice
39 - Košutka, Krašovská-FN Lochotín-Muzeum-Hl. nádraží ČD-Bílá Hora-Zruč-Senec
49 - nová linka : Doubravka, Zábělská-Červený Hrádek-U Tesca
52, 53, 54 - vybrané spoje těchto linek prodlouženy k Intersparu
27./28.04.2005 - v noci vyjmuta výhybka z nezatrolejovaného obratiště U Zvonu,
nahrazena rovnou kolejí
konec dubna 2005 - na všech vozidlech PMDP instalovány nové samolepky s provozními
nápisy v češtině i angličtině (před Slavnostmi svobody v květnu a
Světovou turistickou olympiádou koncem července)
09.05.2005 - v sobotu, v rámci oslav 60 let osvobození, jezdily od 13. do 19. hodiny po 30
minutách speciální turistické autobusové spoje "linky č. 60" z nádvoří pivovaru
Prazdroj Lochotínskou ulicí k ZOO, byly vypraveny dvě NP Karosy Renault
09.-31.05.2005 - výměna kolejí ve vnější smyčce konečné Skvrňany, tramvaje se otáčely
malým obloukem
12.05.2005 - na tramvajových a autobusových zastávkách na náměstí Republiky byly
instalovány tmavozelené historizující zastávkové označníky s prosklenými
boxy na jízdní řády
13. a 16.05.2005 - proběhly první zkušební jízdy tramvaje T3R.P evid. č. 175,
rekonstruované na pracovní vůz a kolejový brus, ověřovala se
elektrická výzbroj, vůz měl ještě podvozky z vyhořelé T3R.P č. 286
21.05.2005 - pouze o sobotách začíná jezdit nová okružní mimoměstská autobusová
bezplatná linka S1 Interspar-Doubravka, Zábělská-Červený Hrádek-Kyšice-
Ejpovice-Mokrouše-Tymákov-Letkov-Božkov-Interspar
04.06. - 31.07.2005 - z důvodu výstavby nových mostů přes Mži a náhon v Křimicích,
byla uzavřena Zámecká ulice, která spojuje Radčice s Křimicemi.
Linka č. 20 byla celotýdenně ukončena v Radčicích, linka č. 35
byla jako náhrada za č. 20 v úseku Radčice-Křimice posílena o 16
párů spojů v pracovních dnech a 13 párů o víkendech
05.06.2005 - při probíhající rekonstrukci Malické ulice na Roudné byla pozměněna trasa
linky č. 20 ve směru na Bílou Horu, autobusy jedou přes Rooseveltův most
ulicí Na Roudné, Plánskou, Bělohorskou a Lipovou ulicí do ulice Na Roudné,
zastávka ul. Otýlie Beníškové je přesunuto do Na Roudné, zastávka Malická
je taktéž přesunuta do ulice Na Roudné
20.06.2005 - oficiálně zahájena rekonstrukce mostu U Jána poničeného po povodních roku 2002
červen 2005 - u PMDP jezdí jediná řidička autobusu paní Dagmar Kallošová
01.07.2005 - odklon linky č. 20 ve směru z Bílé Hory do Radčic z Malické ulice do ulice
Pod všemi Svatými
16.07.2005 - při poslední etapě rekonstrukce Masarykovy třídy v úseku Mohylová-
Habrmannovo náměstí, jezdila opět linka č. 10 na konečnou Doubravka,
Zábělská přes ulici Na Dlouhých s využitím trolejbusů 21TrACI s
dieselagregátem, linka č. 16 končila ve smyčce Doubravka, Na Dlouhých
(podobně jako v roce 2004, v Radiové ulici byly instalovány natrolejovací
stříšky pro linku č.10).
Konečné linek č. 49, 52, 53 a 54 končily též až do listopadu Na Dlouhých.
Autobusové linky č. 28, N3 a Z měly též v této oblasti pozměněnou trasu.
25.07.2005 - zahájen prodej nového produktu "Plzeňská jízdenka" ve dvou druzích
předem nabitých karet: 1/ za 300 Kč, přednabitá na 200 Kč
. 2/ za 600 Kč, přednabitá na 500 Kč
27.07. - 06.09.2005 - vyjelo šest nových NP trolejbusů 24Tr evid. č. 498-503, vozy
evid. č. 499-501 byly ještě bez dieselagregátu, ten byl instalován později
28. - 31.08.2005 - v Plzni probíhalo světové kolo Turistické olympiády, na lince č. 1
jezdily místo sóla soupravy T3 a Astry v posíleném grafikonu, u sokolovny
V Prokopávce zastavovaly autobusy linky č. 30 mimořádně v obou směrech
31.07.2005 - zrušena bez náhrady bezplatná linka S2 Interspar-Slovany
01.08.2005 - tramvaje v Pražské ulici začaly jezdit na semafory pouze po jedné koleji
(pro směr do města), zastávka Anglické nábřeží, Pražská byla zrušena a na
jejím místě byl instalován kolejový přejezd Californien, druhý byl v Sirkové
ulici
08.08.2005 - na křižovatce Lidická-Karlovarská v oblouku směrem do města v 16 hodin
vykolejil zadní podvozek zadního vozu T3M evid. č. 242 ze soupravy 241+242
vůz 242 se opřel zadní částí a pravým bokem o sloup trakčního vedení a jeho
karosérie byla v těch místech poničena, linky č. 1 a 4 otáčely v sadech 35 a
U Zvonu, na Bolevec a na Košutku jezdila určitou dobu NAD
11.08.2005 - začala výstavba provizorní jednokolejné trati, po které by měly tramvaje jezdit
do listopadu po dobu rekonstrukce poloviny mostu
13.-14.08.2005 - svařovala se provizorní trať a následovně bylo kolejiště zasypáno a
podbito štěrkem, část před mostem v Pražské ulici byla zabetonována.
Nová provizorní jednokolejka byla zatrolejována pomocí malých
kovových sloupků s výložníky.
23.08.2005 - výjezd tramvají na novou jednokolejnou trať
25.08.2005 - zprovozněna nová zastávka linky č. 4 Dobrovského, Klatovská pod
křižovatkou ve směru do centra
01.09.2005 - z důvodu propustnosti trati přes most U Jána jsou na linku č. 1 vypravovány
v pracovní dny soupravy v prodloužených intervalech, po 20 hodině jsou
však vyměněny za sólo vozy
01.09.2005 - zaveden provoz na prodloužené lince č.12 z Božkova do Letkova vybranými
spoji NP trolejbusy typu 24Tr s dieselagregátem
02.09.2005 - významně se posílily spoje linky č. 41 mezi centrem města a Borskými poli
03.09.2005 - návrat linky č. 20 do své původní trasy Malickou ulicí a ul. O. Beníškové,
obnoveny byly též i stejnojmenné zastávky
06.-11.09.2005 - na plzeňských linkách byl v předváděcím provozu s cestujícími
červenobílý autobus Citelis z Prahy
13.09.2005 - začala první VP soupravy evid. č. 282+283 na typ T3R.P (ještě
s pantografem)
14. a 22.09.2005 - odeslány vyřazené vozy T3 evid. č. 101 a 102 do PARSu Šumperk na
rekonstrukci na tříčlánkový vůz s NP středním článkem K3R-NT evid. č. 311
15.09.2005 - od tohoto dne byl v Plzni po delší dobu testován v provozu (především na
lince č. 30) bílý patnáctimetrový NP autobus Mercedes Benz O 350 L Citaro
16.09.2005 - trolejbus Škoda 24Tr evid. č. 501 byl zapůjčen k předváděcímu provozu
do DP měst Chomutova a Jirkova a též i do DP Teplice
19.09.2005 - od tohoto dne po dobu půl roku probíhala rekonstrukce části Doudlevecké
třídy, byla zrušena zastávka linek č. 13 a 14 U Plynárny ve směru do města
20.09.2005 - ukončen provoz soupravy T3 evid. č. 109+110, odeslána pak k rekonstrukci
na K3R-NT evid. č. 312 do závodu Pars Nova Šumperk
22.09.2005 - probíhal Evropský den bez aut, linky č. 4, 16 a 30 byly posíleny, MHD byla zdarma
04.10.2005 - zavedena nová autobusová linka C2 opět v režii Carrefouru, je vedena ze
sídliště Skvrňany na Borská pole ke konečné Folmavská, Carrefour v pd
01.10.2005 - spoje linky č. 55 do Vejprnic a Tlučné začaly odjíždět přímo z CANu
nástupiště č. 11, linka zastavuje nově též v zast. Vejprnice, bytovky a
Tlučná, U Zahradníka
15.10.2005 - o víkendech byly prodlouženy vybrané spoje linky č. 55 k hypermarketu
Carrefour, tyto spoje zastavují mimočádně v dřívější zastávce CAN, Husova
15.10.2005 - jezdí už třetí bezplatná linka C3 k hypermarketu Carrefour z Města Touškova
05.11.2005 - tramvaje typu KT8D5 začaly být vypravovány i na linky č. 1 a 2
10.12.2005 - začala stavba druhé provizorní trati na mostě U Jána, která povede po již
dokončené polovině mostu, trolejové vedení je už chyceno pomocí výložníků
a úzkých sloupků přichycených k pražcům
13.12.2005 - v ústředních dílnách PMDP začala modernizace deseti trolejbusů Škoda 14Tr
pro DP Pardubice, jejich životnost se prodlouží o osm let
19.12.2005 - v provozu je druhá manipulační trať přes novou polovinu mostu U Jána
20.12.2005 - zcela rozebrána je celá stará provizorní trať
|