01.01.2006 - začal platit zákaz kouření na zastávkách MHD včetně prostředků veřejné
dopravy;
02.01.2006 - začala se rozebírat druhá polovina mostu U Jána;
07.01.2006 - zavedena autobusová linka S Interspar - Bolevec -Třemošná - Zruč-Senec -
Bílá Hora - Interspar ve dnech pracovního volna;
08.01.2006 - naposledy vyjela autobusová linka č. 50 Starý Plzenec, Vilová čtvrť - Černice,
Nákupní zóna, která byla provozována o víkendech dvěma páry spojů;
14.01.2006 - zrušenou autobusovou linku č. 50 nahradila prodloužená linka č. 32 Bory -
Starý Plzenec - Sedlec;
18.01.2006 - při srážce tramvají Astry evid.č. 300 s KT8D5 evid.č.298 ve smyčce Bory,
začal zadek Astry s automatickým spřáhlem hořet a tramvaj byla už vyřazena z provozu (skříň zlikvidována v roce 2008);
09.02.2006 - autobusová linka č. 53 začala nově obsluhovat zastávku Dýšina, U viaduktu;
10.02.2006 - noční autobusová linka N2 začala obsluhovat i zastávku u hypermarketu
OLYMPIA;
07.03.2006 - začala rekonstrukce tramvajové trati ve Slovanské aleji;
26.03.2006 - zahájeno betonování druhé poloviny mostu U Jána;
27.03.2006 - v tramvajích se začala objevovat nová plastová reklamní držadla, po týdnu
i v trolejbusech a autobusech;
30.03.2006 - začala výluka na manipulační trati ve Slovanské aleji, vypravení a zatahování
probíhalo přes Světovar, linka č. 4 měla označení " X - výluka" , mezi
náměstím M. Horákové a vozovnou byly vytrhány koleje;
01.04.2006 - upravena a zkrácena trasa autobusové linky Z - velký okruh, linka je vedena
v trase Zvon-Lobzy-Doubravka-Bolevec-FN Lochotín-Náměstí Republiky-Zvon;
03. 04. 2006 - začala týdenní výluka tramvajové dopravy přes most U Jána, linky č. 1 a 2
jsou ukončeny U Zvonu, z náměstí Republiky jezdí NAD 1 / 2 od Dřevěné
ulice do zastávky Hlavní nádraží ČD, Americká, druhá část linek č. 1 a 2 jezdí
ze zastávky Hlavní nádraží ČD, Sirková na Slovany a Světovar, linky obsluhují
vozy KT8D5, které končí úvratí s "Californienem" za zastávkou ve směru
k Jánu, na lince č. 1 jezdilo sedm Aster (poprvé zcela NP linka), na linkách č. 2
a 4 pak výhradně soupravy, vozy byly v noci odstaveny na konečných Bory,
Skvrňany, Malesická, Košutka, Mozartova a na odstavné koleji u hotelu CD;
09.04.2006 - večer se po zkolaudování mostu u U Jána po 20. hodině vrátily tramvaje do
vozovny;
12.04.2006 - začala rekonstrukce Francouzské třídy (zcela uzavřena pro MHD včetně linky
č. 30), linka byla odkloněna Částkovou ulicí a pokračovala Slovanskou třídou
do Malostranské, byly zřízeny nové zastávky v Částkově u II. polikliniky a
dále autobusy zastavovaly společně s linkou č.1 na Vřesové, zastávka na
náměstí Milady Horákové byla zrušena;
18.04.2006 - PMDP otevřely novou cestovní agenturu West Bohemia Travel, touto
aktivitou chtěl podnik rozvíjet tradici vlastní zájezdové dopravy;
28.04.2006 - trolejbusová linka č. 13 začala nově obsluhovat zastávku na znamení
Černice, K Radyni;
duben 2006 - PMDP obdržely dva NP autobusy Karosa Irisbus Citelis evid. č. 495 a 496;
27.05.2006 - obnoven provoz tramvajové linky č. 1 po Slovanské třídě v plném rozsahu,
byla dokončena jedna z etap rekonstrukce Slovanské aleje, kdy už byly
po ní vypravovány z vozovny i vozy linky č. 4;
29.05.2006 - zahájena rekonstrukce trolejbusového vedení v křižovatce Částkova-Sušická,
trolejbusy linky č. 12 byly ukončeny u zastávky Sladkovského, Hospic
(v Guldenerově ulici) a dále do Božkova jezdila NAD;
01.06.2006 - z důvodu otevření hypermarketu GLOBUS byly vybrané autobusové spoje
linky č. 30 prodlouženy k němu a vybudovány nové zastávky Úněšovská,
Globus, spoje, které tam nezajížděíí, jsou označeny na jízdních řádech "G";
03.06.2006 - na autobusové lince č. 26 byly zrušeny zastávky Chodské náměstí a Jižní
předměstí, Borská a nahrazeny zastávkami Dobrovského a Jižní předměstí
z důvodu zrušení levého odbočovacího pruhu z Klatovské do Borské ulice;
06.06.2006 - ve smyčce U Zvonu se poprvé představila slavnostně tříčlánková tramvaj
typu K3R-NT evid. č. 311, která vznikla rekonstrukcí dvou starých vozů T3
evid. č. 101+102 (II.obs.) dosazením prostředního nízkopodlažního článku
v závodě Pars Nova Šumperk, tramvaj byla dětmi pokřtěna na "Pampelišku";
09.06.2006 - ukončeny stavební práce na kruhovém objezdu Sušická-Částkova, byl
obnoven plný provoz trolejbusové linky č. 12 Nová Hospoda-Božkov-Letkov;
09. - 11.06.2006 - proběhla výměna výhybek u vjezdu do vozovny, pouze jednokolejná
výprava vozů přes Slovany;
12.06.2006 - tramvajový provoz přesunut z provizorní tratě na mostě U Jána na
definitivní kolej ve směru do centra a odstraněno provizorní trolejové vedení;
17.06.2006 - první výjezd s cestujícími druhé K3R-NT evid. č. 312 v rámci DOD, vůz
rekonstruovaný z T3 evid. č. 109+110 (II. obs.) opět v Pars Nova Šumperk
byl pokřtěn jménem "Špagetka", návštěvníci DOD ve vozovně Slovany
se tam mohli svézt novými vozy K3R-NT evid. č. 311 a 312 ze sadů
Pětatřicátníků a z vozovny Slovany do trolejbusové vozovny v Cukrovarské
ulici pak dvěma NP trolejbusy Škoda 24Tr Citelis evid. č. 504 a 505 na
dieselagregát;
17.06.2006 - PMDP zavedly novou službu pro návštěvníky ZOO na Lochotíně,
začal jezdit nový prostředek MHD "ZOO vláček" - dieselová silniční
lokomotiva + tři vozíky kryté plachtou jezdily o víkendech a v červenci a
srpnu pak denně zhruba po hodině na trase náměstí Republiky-Zbrojnická-
U Zvonu-Pražská-Rooseveltova-Lochotínská-ZOO;
polovina června 2006 - plzeňská čipová karta se dočkala další varianty "plzeňská turistická
karta";
01.07.2006 - provedena úprava zastávek autobusové linky pro hendikepované Z - velký
okruh, zrušenou zastávku U Prazdroje nahradila zastávka Stavební stroje,
Rokycanská a zrušenou zastávku Kovošrot nahradila zastávka Mohylová;
10.07.2006 - zprovozněny zrekonstruované zastávky trolejbusové linky č. 12 Částkova, Su-
šická - zastávka do centra se vrátila na původní místo, zastávka do Božkova
byla přeložena za okružní křižovatku;
15.07.2006 - od tohoto data do 17. 08. 2006 jezdily spoje trolejbusové linky č. 10 celodenně
jen v úseku Doubravka, Na Dlouhých - CAN a na linku č. 12 byly
vypravovány výhradně nízkopodlažní trolejbusy, které na úseku rekonstru-
ované Domažlické ulice projížděly stavebním úsekem (k přejezdu trati
na Domažlice) na dieselagregát, zastávka Škoda VII.brána byla zrušena;
červenec 2006 - PMDP obdržely čtyři NP autobusy Karosa Irisbus Citelis evid. č. 497 - 500;
konec července 2006 - položen trávník v kolejišti na Slovanské aleji včetně zavlažovacího zařízení;
léto 2006 - zahájena rekonstrukce křižovatky a tramvajových zastávek Severka, ve směru
na Košutku byla přesunuta až za křižovatku / přesné datum nezjištěno /;
05.08.2006 - začal jezdit cyklobus o sobotách a nedělích v trase zhruba 140 kilometrů:
Košutka-Bory-Litice-Útušice-Štěnovice-Černice-Starý Plzenec-Sedlec-
Tymákov-Letkov-Božkov-Lobzy-Doubravka-Červený Hrádek-Kyšice-
Dýšina-Chrást-Zruč-Senec-Bílá Hora-Bolevec. Upravený autobus evid. č.
413 měl 13 míst pro jízdní kola a 3 pro dětská kola, jednotná sazba
jízdného byla stanovena na 20 Kč včetně kola. Autobus měl na trase
celkem 29 zastávek, linka byla označena č. 70;
07.08.2006 - začalo se jezdit dvoukolejně přes most U Jána a byla obnovena zastávka
tramvají Anglické nábřeží, Pražská;
10.08.2006 - trolejbusy linky č. 13 jezdily u Zimního stadionu v protisměru na semafory,
dělala se nová vozovka po polovinách, s rekonstrukcí se pokračovalo i v
Cukrovarské ulici, byla tam vytrhána část původních tramvajových kolejí;
14.08.2006 - začala rekonstrukce kolejí na Mikulášském náměstí ve směru na Slovany,
jednokolejný provoz řízený semafory, ve Sladkovského ulici byl zřízen
z panelů provizorní ostrůvek, kam byla přesunuta zastávka linky č. 2
z Mikulášského náměstí, jezdí se obousměrně po levé straně Slovanské
třídy, před Sladkovského ulicí je druhý "kaliforňan", zastávky linky č. 1
jsou za křižovatkou se Sladkovského ulicí;
31.08.2006 - proběhlo slavnostní otevření mostu U Jána, po čtyřech letech od povodní
byl opět otevřen provoz pro automobilovou dopravu a trolejbusy linek č.10
a 13 se tam vrátily a od 02. 09. 2006 zastavovaly už na Anglickém nábřeží;
od 04. 09. 2006 - byla autobusová linka č. 55 posílena deseti novými spoji v dopravní
špičce z důvodu stížnosti občanů, kterým vadily přeplněné vozy;
16. - 23.09.2006 - Evropský týden mobility, ve dnech 20. - 22. září jezdila MHD zdarma;
23. - 24.09.2006 - uskutečnily se jízdy historickými trolejbusy po městě, Plzeň si
připomněla 65. výročí trolejbusové dopravy, z Brna byly dovezeny
trolejbusy Škoda 6Tr 2 evid.č. 135 a Škoda T11 evid. č. 248, z Ostravy
byl přivezen trolejbus Škoda 17Tr evid. č. 3901, který pak zůstal v Plzni
určený do Muzea ŠKODA;
23.09.2006 - tramvaje linek č. 1 a 2 jezdily jen ke Zvonu, na Slovany/Světovar byla
zavedena NAD;
24.09.2006 - tramvaje linek č. 1 a 2 už jezdí ve směru z centra po své koleji vpravo a
byla zřízena i nová zastávka Mikulášské náměstí před křižovatkou se
Sladkovského ulicí, která byla však zprovozněna až o několik dní později;
30.09.2006 - byl otevřen dálniční tunel Valík - PMDP zavedly zvláštní autobusovou
linku D5 z náměstí Milady Horákové k tunelu pro návštěvníky zdarma,
kyvadlovou dopravu zajišťovaly 4 Citelisy evid. č. 491, 492, 493 a 499;
září 2006 - na garantované spoje linky č. 4 už nejsou vypravovány Astry;
01.10.2006 - naposledy vyjel cyklobus evid, č. 413 vzhledem k malému zájmu cestujících,
jeho provoz už nebyl příští rok, obnoven a vůz byl uveden do původního
stavu s normálními sedačkami;
12.11.2006 - od 12 hodin do 13. 11. (17 hod.) jezdily trolejbusy linky č. 12 pouze do
Skvrňan, opravoval se železniční přejezd na Domažlické, v úseku
U Panelárny - Nová Hospoda a zpět byly vypravovány trolejbusy s dieselagregátem;
25.11.2006 - PMDP obdržely do pronájmu z Ostravy 10 NP autobusů Solaris Urbino 15
evidenčních čísel 501 - 510 a
pro autobusovou linku č. 41 byly zakoupeny tři kloubové NP vozy Solaris
Urbino 18 evid. č. 511 - 513;
30.11.2006 - autobusová linka "C" byla naposled provozována PMDP;
01.12.2006 - z CANu k Tescu Stores, a.s. jezdí linka "C" společnosti ČSAD autobusy Plzeň a.s. s novým
bílým NP autobusem SOR BN 12;
10.12.2006 - autobusová linka č. 51 je ve směru Starý Plzenec, Vilová čtvrť nově
obsluhována zastávkami Starý Plzenec a Starý Plzenec, zdravotnické středisko;
23.12.2006 - autobusová linka č. 30 se vrátila do rekonstruované Francouzské třídy
a do provozu byly uvedeny nové obousměrné zastávky Francouzská;
prosinec 2006 - PMDP obdržely dva nové NP trolejbusy Škoda 24Tr Citelis evid. č. 506
a 508;
prosinec 2006 - z Parsu Nova byly přivezeny další dvě tříčlánkové tramvaje s NP středním
článkem typu K3R-NT evid. č. 313 a 314;
rok 2006 - vyřazen z provozu pracovní vůz (kolejový brus) evid. č. 100 /ex Praha 6346/;
|