Výročí plzeňské MHD v roce 2012 |
Další stránka o výročích plzeňské MHD je znovu dílem Ing. Jiřího Breníka s odbornou spoluprací p. Jiřího Riegera. Za všechny příznivce veřejné dopravy i ostatní zájemce o historii či město Plzeň velice děkujeme!
Vzhledem k tomu, že dopravní výroční jsou uváděna vždy po pěti letech, jsou letošní data obdobná s rokem 2007. A však zásluhou Ing. Breníka došlo k doplnění řady důležitých informací.
Výročí plzeňské MHD v roce 2011
Výročí plzeňské MHD v roce 2010
Výročí plzeňské MHD v roce 2009
Výročí plzeňské MHD v roce 2008
Výročí plzeňské MHD v roce 2007
Výročí plzeňské MHD v roce 2006
Výročí plzeňské MHD v roce 2005 |
Ke stažení: Výročí plzeňské MHD 2012
(název souboru vyroci2012.doc, velikost 198 kB)
|
120 let |
27.02.1892 - plzeňské zastupitelstvo se usneslo zažádat o udělení koncese na zřízení elektrické tramvaje;
27.07.1892 - obecní zastupitelstvo požádalo Ing. Františka Křižíka, aby vypracoval
projekt jednokolejné elektrické dráhy
|
115 let |
25.06.1897 - skončila lhůta na podání přihlášek na provedení stavby tramvajových tratí,
ve stanovené lhůtě podalo nabídky 12 firem;
|
90 let |
18.02.1922 - zprovozněna pod budovou DP na Denisově nábřeží Francisova turbína
vodní elektrárny využívající spád jezu na řece Radbuze;
rok 1922 - v Plzni se objevily první autobusy, které jezdily na pravidelných linkách
do vzdálenějších míst mimo město - tyto linky provozovali kromě ministerstva pošt i soukromí podnikatelé;
|
85 let |
01. 04. 1927 - plzeňský autodopravce František Sýkora zavedl pravidelnou autobusovou
dopravu do Lobez a Božkova, v září pak i do Černic
21. 11. 1927 - změněny směry tramvajových linek č. 2 Skvrňany - Lochotín a č. 3
Plovárna - Náměstí Republiky
rok 1927 - zesílen výkon elektrárny Hydro konvertorem ze Škodových závodů
|
80 let |
02. 02. 1932 - zrušen úsek tramvajové tratě č. 1 Trestnice Bory - Bory
16. 08. 1932 - po rekonstrukci zařazeny do provozu staré motorové vozy z Prahy
evidenčních čísel 52 a 53 (ex Praha 27 a 31)
01. 09. 1932 - prodloužena linka č. 1 od Liliové ulice k Vřesové ulici
24. 11. 1932 - prodloužena linka č. 1 od Vřesové ulice až na konečnou Slovany
rok 1932 - zakoupeno 6 autobusů ŠKODA 506 evidenčních čísel 11-14, 16, 17
rok 1932 - do elektrárny Hydro dodaly Škodovy závody další konvertor
o výkonu 500 kW, celkový výkon tak stoupl na 1085 kW
|
75 let |
01. 09. 1937 - na Borech a na Slovanech vybudovány kolejové smyčky umožňující
zrychlení provozu a nasazení jednosměrných vozů
rok 1937 - motorové vozy Křižík evidenčních čísel 9 a 24 byly přestavěny na vlečné
|
70 let |
06. 03. 1942 - uvedeny do provozu další čtyři nové jednosměrné tramvajové vozy
"trabuko" evidenčních čísel 60 - 63 už s pokladnou průvodčího,
vozy vyrobila TATRA Smíchov s elektrickou výzbrojí ŠKODA
rok 1942 - v zimě byl za tramvajové vozy připojován vlečný vozík k přepravě
sněhu, který byl v Solní ulici vhazován do kanalizační vpustě stoky
Škodovky
|
65 let |
03. 02. 1947 - zavedena autobusová linka D Koterovská třída - Božkov, v Koterovské
třídě byl postaven čerpací stojan na svítiplyn
04. 08. 1947 - na zkoušku byl zaveden autobusový spoj na Bílou Horu s odjezdem
od Městských lázní ve 22.30 hodin
II. polovina srpna 1947 - Škodovy závody vystavily v Bratislavě na výstavě ESČ právě
dokončený trolejbus typu Škoda 3Tr3
31. 08. 1947 - dodáno osm vlečných vozů "trabuko" evidenčních čísel 64 - 71, které
vytvořily s motorovými vozy velkokapacitní soupravy na lince č. 1
Bory - Slovany
20. 09. 1947 - vyřazeny tři staré lehké tříokenní vlečné vozy (původem z Prahy) s plošinami
evidenčních čísel 40, 42 a 43 (ex Praha 512, 517 a 521)
03. 10. 1947 - rekonstrukce původní tramvajové remízy v Cukrovarské ulici, která bude
sloužit jako vozovna pro 24 nových trolejbusů 3Tr3 - ty budou
vypravovány především na budoucí linku č. 12 Skvrňany - Božkov
27. 12. 1947 - vyjely do provozu s cestujícími první čtyři trolejbusy Škoda 3Tr3
evidenčních čísel 115, 116, 118 a 119
rok 1947 - do provozu uvedeny první dva autobusy Škoda 706 RO evidenčních
čísel 21 a 22, prvý z nich byl jednodvéřový a sloužil k odvozu vězňů
z trestnice Bory k terénním pracím
31. 12. 1947 - natrvalo zastaven provoz kompresní a tankovací stanice stlačeného
svítiplynu v Cukrovarské ulici, vzhledem k poklesu zájmu odběratelů
se stal její provoz nerentabilní
|
60 let |
08. 01. 1952 - zahájen na zkoušku provoz autobusové linky č. 53 Plzeň, nádraží -
Nýřany-Zieglerův důl, byl jednoslužný pouze v pracovních dnech
18. 02. 1952 - změněn provoz na autobusové lince č. 22 Korandova ulice - Karlov, na
přání karlovských občanů bude autobus jezdit opět v úseku Hálkova ulice - Karlov
30. 06. 1952 - do provozu vyjely první dva trolejbusy typu Škoda 7Tr3
evidenčních čísel 136 a 137
červenec 1952 - nahrazen kolejový přejezd na náměstí Odborářů smyčkou, vybudovanou
odbočením ze Slovanské třídy do Sladkovského třídy a Radyňskou ulicí
zpět na náměstí Odborářů - byla tak odstraněna nevyhovující manipulace
s obracením linky č. 2 ve vozovce na náměstí Odborářů (Mikulášské)
02. 09. 1952 - ukončen provoz tramvajové linky č. 2 před mostem nad tratí na Cheb
05. 09. 1952 - dokončeno zdvoukolejnění skvrňanské trati č. 2 s novou kolejovou
smyčkou před III. branou Leninových závodů (Škoda)
září 1952 - zrušeny trolejbusové zastávky linky č. 12 v Tylově ulici (U Kanonky)
a u Křimické ulice oběma směry, byla zřízena nová zastávka u III. brány
Leninových závodů (Škoda)
podzim 1952 - dodány vyřazené dvounápravové motorové tramvajové vozy z Prahy
evidenčních čísel 72 - 76 (ex Praha 239 - 242, 250)
rok 1952 - motorový vůz typu Křižík evidenčního čísla 10 upraven na pracovní
a kolejový brus
rok 1952 - trolejbusy začaly využívat část nové vozovny v Cukrovarské ulici
společně s autobusy
rok 1952 - dodávka dvou autobusů typu Škoda 706 RO evidenčních čísel 35 a 36
rok 1952 - dokončena úprava karosérií dvounápravových motorových vozú
evidenčních čísel 49 - 52, na bocích už měly pět oken (ex Praha 130,
18, 125 a 27)
rok 1952 - motorový vůz Křižík evidenčního čísla 2 byl přestavěn na jednosměrný
vlečný vůz s pokladnou průvodčí a s mechanickým pákovým zavíráním
dveří
rok 1952 - dodávka některých autobusových vleků D4 ze série evidenčních čísel
54 - 64 a dvou typu Sodomka DR6 evidenčních čísel 65 a 66
23. 12. 1952 - vyjely další čtyři trolejbusy typu Škoda 7Tr4 evidenčních čísel 138 - 141
|
55 let |
01. 01. 1957 - dvounápravový vůz Brožík/Zeman/Škoda evidenčního čísla 36 se stal
pracovním vozem traťové správy
11. 01. 1957 - výjezd čtyřnápravových tramvají T1 evidenčních čísel 121 - 124
13. 01. 1957 - poprvé na lince č. 1 Bory - Slovany nasazeny samé tramvaje typu T1
22. 04. 1957 - výjezd prvních dvou trolejbusů typu Škoda 8Tr3 evidenčních čísel
162 a 163
01. 05. 1957 - výjezd vozu T1 evidenčního čísla 126
1. polovina 05. 1957 - po složení tramvají T1 evidenčních čísel 127 - 133 na koleje z
trajleru před zimním stadionem, byly vozy odtaženy do vozovny
na Slovanech starými dvounápravovými vozy (například evidenčních
čísel 32, 35, 52)
17. 05. 1957 - výjezd posledních plzeňských tramvají T1 evidenčních čísel 127 - 133
20. 06. 1957 - starý dvounápravový vůz evidenčního čísla 35 s letním vlekem č. 44
a vojenskou hudbou jezdil v ulicích Plzně
01. 09. 1957 - vyřazen z provozu dvounápravový vůz Brožík/Zeman/Škoda evidenčního
čísla 35 a předán do Mostu jako pracovní vůz M-35
rok 1957 - dva roky se rekonstruovala Tylova ulice, byla přeložena trolejbusová
linka č. 12 z Americké třídy do Jungmannovy ulice, přes Smetanovy
sady kolem Divadla J. K. Tyla Husovou ulicí až ke křižovatce Skvrňanská/
Tylova
rok 1957 - dodány poslední čtyři autobusy Škoda 706 RO evidenčních čísel 41 - 44
rok 1957 - pravděpodobně přeložena tramvajová trať ve Slovanské aleji do nové osy
10. 12. 1957 - výjezd trolejbusu typu Škoda 8Tr4 evidenčního čísla 164
|
50 let |
08. 01. 1962 - výjezd pracovního vozu evidenčního čísla 73 (ex Praha 240) na
pantograf, zůstal mu i tyčový sběrač, aby mohl zajíždět do ÚD
28. 04. 1962 - na zkušební jízdu na nově prodloužené trati č. 2 ze Sladkovského
třídy na Světovar vyjela poprvé T1 evidenčního čísla 115
01. 05. 1962 - zahájen tramvajový provoz na lince č. 2 ze Skvrňan až na Světovar
02. 05. 1962 - zahájen v pracovních dnech ve špičkách provoz šesti vozů T1
na nové lince č. 3 Bory - Světovar, pořadová čísla byla modrá na
žlutém podkladě
květen 1962 - dodán autobus Škoda 706 RTO evidenčního čísla 53
01. 07. 1962 - vyřazeny staré dvounápravové tramvaje evidenčních čísel 46 - 53
25. 07. 1962 - zaveden provoz jedné spřažené soupravy 2x T2 na lince č. 1
27. 07. 1962 - výjezd poslední série vozů T2 evidenčních čísel 152, 153 a 155 - 159
28. 07. 1962 - na linku č. 3 Bory - Světovar mimořádně vypraveny samé vozy T2
01. 08. 1962 - výjezd tramvaje T2 evidenčního čísla 154 z osmičlenné série
01. 09. 1962 - linka č. 3 Bory - Světovar obsazena pouze tramvajemi T1 v S - provozu
01. 10. 1962 - přeložena tramvajová zastávka z náměstí Republiky od radnice
do Pražské ulice před dům č. 5
říjen 1962 - dodány dva autobusy Škoda 706 RTO evidenčních čísel 54 - 55
rok 1962 - po havárii vyřazen 2. prototyp trolejbusu Škoda 9Tr prot. evidenčního
čísla 191
rok 1962 - starý motorový dvouosý vůz evidenčního čísla 39 se stal pracovním,
byl opatřen tyčovým sběračem i pantografem vzhledem k sjízdnosti
manipulační trati od náměstí Republiky do ÚD v Cukrovarské ulici
|
45 let |
07. 02. 1967 - zprovozněny trolejbusy Škoda 9Tr10 evidenčních čísel 215 - 218
29. 06. 1967 - do provozu dva trolejbusy Škoda T11/0 evidenčních čísel 219 a 220
rok 1967 - v době výluky na trolejbusové lince č. 12 v Rubešově ulici a Sladkovského
třídě se jezdilo z Mikulášského náměstí Houškovou a Plzeneckou ulicí do
Lobezské ulice, současně byl obnoven traťový úsek Mikulášské náměstí
- Jiráskovo náměstí
podzim 1967 - zahájen provoz na o 800 metrů prodloužené trati Pionýrské železnice
od severní brány Výstaviště k ZOO v délce 2.35 km
01. 12. 1967 - zaveden v Plzni na MHD nový tarif se základní sazbou 1 Kč s možností
jednoho přestupu v městské oblasti, na mimoměstských autobusových
linkách začala platit základní sazba 1 Kč bez přestupu, dřívější cena v
druhém pásmu za 1.60 Kč byla zrušena, tedy do Starého Plzence, vilové
čtvrti se začalo platit z Plzně 1 + 1 = 2 Kč, místo původního 0.50 + 1.60 =
2.10 Kč, paradoxně tam jízdné zlevnilo
01. 12. 1967 - zavedena odlehčovací autobusová linka č. 30 z Doubravky přes Lobzy
do Doudlevec k ETD v dopravní špičce, taktéž byla zavedena linka B
Slovany - Karlov v dopoledních hodinách pracovních dnů pro potřebu
Škodovky - na obou linkách platilo nepřestupné jízdné 1 Kč,
na objednávku podniku Škoda byla provozována linka A , sloužící
k přepravě zaměstnanců Škoda do závodu na Orlíku
30. 12. 1967 - vyjelo pět trolejbusů Škoda 9Tr12 evidenčních čísel 221 - 225
rok 1967 - autobusová linka č. 29 do Doubravky jezdila z náměstí Republiky
rok 1967 - do provozu autobusy Škoda 706 RTO evidenčních čísel 74 - 86
rok 1967 - byly vyřazeny některé autobusy Š 706 RO z evidenčních čísel 21 - 30
|
40 let |
01. 02. 1972 - zařazeny do provozu 4 vozy T3 evidenčních čísel 173 - 176
14. 02. 1972 - prodloužena autobusová linka č. 28 z Bukovce do sídliště Skvrňany,
posilové vozy jezdily v úseku Skvrňany - Mrakodrap označené
červenými tabulkami
15./ 16. 02. 1972 - z Prahy dopraveny dva motorové dvounápravové vozy evidenčních
čísel 2077 (80) a 2081 (81), které pak sloužily v Plzni jako
pracovní vozy, první i jako kolejový brus, druhý asi v roce 1975
ve vozovně vyhořel
18. 03. 1972 - zahájena rekonstrukce tramvajové tratě č. 1 od Borské ulice na Bory,
tramvaje končily za mostem přes železniční trať na obracecím
trojúhelníku u Borské ulice, na NAD Belánka - Bory jezdilo sedmnáct
vysloužilých autobusů převážně od ČSAD (Plzeň, Rokycany, Sokolov,
Domažlice a Klatovy) a MHD Ústí nad Labem - 16 z nich mělo na
oknech zlatá secesní čísla 1 až 16
rok 1972 - zrekonstruován vůz T1 evidenčního čísla 106 na školní a cvičný, už
v ůnoru 1964 vůz získal na čele transparent ze sololakových tabulek,
ovládaný pákovým mechanizmem přes řetěz a na levé straně vozu byla
amatérsky instalována výklopná okna podle T2 místo stahovacích
rok 1972 - DPMP obdržely 12 autobusů Karosa ŠM11 evidenčních čísel 122 - 133
rok 1972 - zrušen autobus Karosa ŠM11 evidenčního čísla 68
05. 12. 1972 - vyjely tři trolejbusy Škoda 9Tr18 evidenčních čísel 254 - 256
31. 12. 1972 - ukončen provoz motorových dvounápravových vozů evidenčních čísel
54 a 55 jako pracovních
|
35 let |
12. 08. 1977 - zrušeno obratiště trolejbusů Městské lázně
13. 08. 1977 - zahájen provoz v novém obratišti u Hamburku v Nádražní ulici, kam
trolejbusy zajížděly z ulice U Prazdroje Klicperovou ulicí
07. 11. 1977 - poslední den provozu trolejbusů linky č. 13 v úseku Bolevec -
Kopeckého sady
08. 11. 1977 - z Kopeckého sadů do Bolevce začala jezdit autobusová linka č. 13A,
z Gorkého ulice jezdila zkrácená trolejbusová linka č. 13 do Doudlevec
a Černic
rok 1977 - vyřazeny z provozu tramvaje T1 evidenčních čísel 101-103 a 108
rok 1977 - zrušena příležitostná trolejbusová smyčka v prostoru Pod Záhorskem
rok 1977 - do provozu zařazeno 34 autobusů ŠM11 evidenčních čísel 200 - 233
a zájezdový autobus Karosa ŠD Turist evidenčního čísla 199
rok 1977 - zrušeny autobusy Škoda 706 RTO evidenčních čísel: 75-76, 79-81, 83,
88 a 94, Karosa ŠM11 evidenčních čísel: 103-105 a Škoda 706 RTO
Lux evidenčního čísla 121
|
30 let |
18. 01. 1982 - zahájen provoz spřažených souprav 2x T3 na tramvajové lince č. 4
Bory - Košutka a bylo též rozhodnuto, že se nebudou na tuto linku
nasazovat vysloužilé pražské vozy T1 pro jejich poruchovost a
nevhodné umístění předních orientačních tabulí
03. 02. 1982 - ukončen provoz pražské T1 evidenčního čísla 25 (pův. 5112)
13. 02. 1982 - výjezd trolejbusů Škoda 14Tr0 evidenčních čísel 340 (II), 349 a 350
10. 03. 1982 - vyjely trolejbusy Škoda 14Tr0 evidenčních čísel 346 - 348 a 351
01. 04. 1982 - podstatně omezen víkendový provoz na příměstských autobusových
linkách č. 51, 52 a 53
duben 1982 - parta Škodováků začala postupně ve vozovně Slovany šrotovat
vyřazené vozy T1 a T2, prvním byl v dubnu už několik let nabouraný vůz
T1 evidenčního čísla 116 a druhým taktéž nabouraný vůz T2 evidenčního
čísla 134 v říjnu
květen 1982 - nastalo velké omezení provozu na autobusové lince č. 23 / 51 do Starého
Plzence vzhledem ke špatnému stavu tamního mostu přes Úslavu, linka
byla vedena ve dvou větvích: Slovany - Koterov - Malá Strana (řada
spojů končila v Koterově) a Slovany - Ostrá Hůrka - Starý Plzenec,
vilová čtvrť
25. 05. až 11. 09. 1982 - probíhala ve dvou etapách rekonstrukce kolejiště na Slovanské
třídě od Sladkovského třídy na konečnou Slovany, poprvé byly
použity velkoplošné panely BKV, linka č. 1 byla vedena
z Mikulášského náměstí na Světovar, na Slovany jezdila NAD
02. 06. 1982 - proběhla první zkouška tramvajové spřažené soupravy 2x T3
evidenčních čísel 161+173 na lince č. 2
06. 06. 1982 - zařazena do provozu předposlední pražská T1 evidenčního čísla 27
(pův. 5130) až po sehnání dostatečného počtu náhradních dílů
12. 06. 1982 - zahájena stavba tramvajové trati do Bolevce od Karlovarské třídy u LF
03. 07. 1982 - zaveden provoz spřažených souprav 2x T3 na lince č. 1 i o sobotách
a nedělích
02. 09. 1982 - ukončen provoz pražského vozu T1 evidenčního čísla 17 (pův 5011),
který byl posledním provozovaným vozem z první série, vůz byl
poškozen při vykolejení v Zadních Skvrňanech
20. 09. 1982 - začal provoz tří spřažených souprav 2x T3 na lince č. 2
06. 10. 1982 - ukončen provoz pražské T1 evidenčního čísla 24 (pův. 5111)
01. 11. 1982 - zavedena nová doplňková expresní posilová autobusová linka E
v období přepravní špičky (posilovala linku č. 4) z Nejedlého sadů
po Karlovarské a Gerské třídě na Košutku, ráno TAM, odpoledne
ZPĚT
06. 11. 1982 - v provozu nová trolejbusová smyčka na Nové Hospodě na lince č. 12
18. 11. 1982 - uveden konečně do provozu poslední pražský vůz T1 evidenčního
čísla 22 (pův. 5089) až po sehnání náhradních dílů, přitom tento
vůz vypadal nejzachovaleji z pražských vozů a měl najeto nejméně
kilometrů
listopad 1982 - ve vozovně Slovany sešrotován pražský vůz T1 evidenčního čísla 5056,
který byl v Plzni označen jako 16, ovšem jako nabouraný při převozu
z Prahy byl použit pouze na náhradní díly
15. 12. 1982 - zahájen provoz tramvají T3SU evidenčních čísel 219+220 a 229+230
18. 12. 1982 - zahájeno radiofonické spojení mezi dispečinkem DP a vozy MHD,
vybavenými radiostanicí
prosinec 1982 - ve vozovně Slovany sešrotován školní a cvičný vůz T1 evidenčního
čísla 106
31. 12. 1982 - výjezd tramvají T3SU evidenčních čísel 211+212, 223+224 a 231+232
rok 1982 - v ÚD byly sešrotovány vozy T2 evidenčních čísel 140, 149, 151 a 156
rok 1982 - zprovozněny autobusy Karosa B731 evidenčních čísel 302 - 309
rok 1982 - zrušeny autobusy Karosa ŠM11 evidenčních čísel: 165-167, 169-174,
176-179, 181-186, 188, 191-193, 195 a 197
konec 1982 - provoz některých z trolejbusů Škoda 14Tr01 evidenčních čísel 352 - 357
konec 1982 - vyměňovaly se tramvajové koleje na Mikulášské třídě, trolejbusy
linky č. 12 jezdily provizorně po pravém chodníku směrem do centra
|
25 let |
únor 1987 - dojezdil vůz T1 evidenčního čísla 120 po vykolejení u hlavní pošty, který
byl dříve určen k rozlučkové jízdě tramvají typu T1 v Československu
12. 02. 1987 - výjezd tramvají T3CS evidenčních čísel 266+267, 276+277, 278+279
a 280
26. 02. 1987 - výjezd tramvají T3CS evidenčních čísel 268+269, 270+271, 272+273
a 274+275
01. 04. 1987 - prodloužena autobusová linka č. 21 z Radobyčic k Tyršovu mostu
04. 04. 1987 - v Plzni, v rámci celého Československa byl slavnostně ukončen provoz
tramvají typu T1 vozem evidenčního čísla 115 na lince č. 2 Skvrňany -
Světovar s cestujícími v dopoledních hodinách, odpoledne se vůz ještě
podíval do smyčky Frunzeho za účasti fandů MHD z ČSSR a zástupců
ČKD Praha
duben 1987 - ve vozovně Slovany sešrotován vůz T1 evidenčního čísla 117
09. až 16. 05. 1987 - uskutečnila se okružní jízda vlaky ČSD kolem hranic ČSSR, včetně
TEŽ, pěti členů Tram - Bus - Clubu, i s návštěvou DP Košice a DP
Prešov - samotná jízda trvala 5 dnů a najelo se 2831 km za cenu 308 Kčs
na osobu, jednalo se o největší akci našeho klubu
květen 1987 - ve vozovně Slovany sešrotován vůz T1 evidenčního čísla 122
červenec 1987 - ve vozovně Slovany sešrotován vůz T1 evidenčního čísla 123
léto 1987 - v Palackého ulici se natáčel německý film Pavučina, kde historická
tramvaj Křižík evidenčního čísla 18 projížděla ulicí a představovala
starou berlínskou tramvaj - obdržela proto žlutý polep
srpen 1987 - ve vozovně Slovany sešrotován vůz T2 evidenčního čísla 150
02. 09. 1987 - do Plzně přišel III. prototyp kloubového trolejbusu Škoda 15Tr,
označený evidenčním číslem 501 ke zkušebním jízdám bez cestujících
(po zkušebním provozu obdržel evidenční číslo 414)
01. 10. 1987 - sjednotily se tarifní podmínky mezi DPMP a ČSAD Plzeň, vzájemně se
uznávaly jednorázové papírové jízdenky za 1 Kč v rámci MHD v Plzni
a ČSAD MHD v tehdejším Západočeském kraji
21. 10. 1987 - zařazeny do provozu trolejbusy Škoda 14Tr08 evidenčních čísel.
396 - 401 a 405
30. 10. 1987 - zařazeny do provozu trolejbusy Škoda 14Tr08 evidenčních čísel
402 - 404 a 406 - 413
říjen 1987 - ve vozovně Slovany sešrotován vůz T1 evidenčního čísla 120
29. 12. 1987 - provedena první zkušební jízda po nové trolejbusové trati č. 16 Bory -
Doubravka trolejbusem Škoda 14Tr evidenčního čísla 400
rok 1987 - ve vozovně Slovany probíhala renovace historického vozu T1
evidenčního čísla 121 v modrém nátěru, tzv. Šmoulinka, na kterém
pracovalo ve volných chvílích zhruba šest členů Tram-Bus-Clubu,
tramvaj byla určena především k projížďkám dětí z patronátní mateřské
školky
rok 1987 - ukončila provoz pražská motorová dvounápravová tramvaj evidenčního
čísla 2077, která sloužila v Plzni jako pracovní vůz /kolejový brus/, poté
se stala historickým vozem " Tereza" označeným evidenčním číslem 80,
členové T-B-C zahájili jeho renovaci, 16. 11. 2000 odvezena do Prahy,
kde slouží soukromému majiteli jako kavárna na Václavském náměstí
rok 1987 - DPMP obdržely autobusy Karosa B732.20 evidenčních čísel 364 - 375
a rekonstruované autobusy (ve Zlineru) Karosa B732 evidenčních čísel
106 (II) a 107 (II) (ex Praha 5314 a 5310) a 108 (II) (ex Brno 7186)
rok 1987 - na jižní straně areálu vozovny Slovany byla vybudována hala linkové
údržby se dvěma průjezdnými kolejemi
rok 1987 - vyřazeny z provozu vozy T2 evidenčních čísel 145 a 157 (oba v březnu),
144 (v červnu), 136 (v červenci), 152 (v září) a 133 II, 141, 143 II
rok 1987 - zrušeny autobusy Karosa ŠM11 evidenčních čísel: 189, 255, 257, 260-
261, 263, 266-267, 277-278, 286, 290-294
|
20 let |
01. 01. 1992 - přímé spoje autobusové linky č. 38 ke Škodě JS ze sadů
Pětatřicátníků jezdily v pracovních dnech v obou směrech ráno,
odpoledne a večer
01. 01. 1992 - zrušeno vzájemné uznávání jízdenek MHD a ČSAD MHD v bývalém
Západočeském kraji
06. 01. 1992 - opět jezdí městské autobusy na lince č. 51 do Starého Plzence, náměstí
13. 01. 1992 - v znehodnocovacích strojcích tramvají nahrazen jeden kolík kruhového
průřezu kolíkem s trojúhelníkovým průřezem (v autobusech změna už v
polovině 1991, u trolejbusů během roku 1992)
15. 01. 1992 - zprovozněn pracovní vůz a kolejový brus T3 evidenčního čísla 100
po rekonstrukci původního pražského vozu 6346, dodaného roku 1989
20. 01. 1992 - vůz T3 evidenčního čísla 270 ze soupravy 270+271 vybaven vnitřním
panelem se světelnou reklamou (světelné noviny), umístěným za
kabinou řidiče
19. až 21. 04. 1992 - přepojovalo se kolejiště před plzeňskou radnicí a v Solní ulici se
zřizovalo provizorní kolejiště na chodníku, po kterém pak jezdily
tramvaje po dobu rekonstrukce kolejí
20. 04. až 29. 06. 1992 - výstavba křižovatky U Jána, trolejbusová linka č. 10 jezdila
Šumavskou ulicí a Americkou třídou
18. 05. 1992 - zrušeny účelové autobusové linky č. 24 Škoda I. brána - ČSAD Koterov
a č. 36 Bolevec - reaktorová hala
25. 05. 1992 - zrušena autobusová linka č. 34 Bolevec, Škoda JS - Husovo náměstí
- Karlov v pracovních dnech, oba spoje v sobotu a v neděli zůstaly
beze změny, noční spoj v pracovních dnech jezdil ze sadů Pětatřicátníků
do Bolevce, JS v 21.33 a zpět se vracel ve 22.05.
26. 05. 1992 - zahájen provoz autobusové linky na objednávku A CAN Tylova - sady
Pětatřicátníků - Bolevec, Škoda JS
28. 05. 1992 - PMDP získaly 15 autobusů Karosa B732.20 evidenčních čísel 412 - 426
06. 06. 1992 - autobusová linka č. 42 Divadlo J. K. Tyla - Radčice začala jezdit denně,
tedy i o sobotách a nedělích
01. 07. až 27. 08. 1992 - probíhala rekonstrukce tramvajové trati na Klatovské třídě od
Plachého ulice k Dobrovského ulici, linka č. 4 jezdila z Košutky přes
Palackého ulici zpět k poště, mezi Dobrovského ulicí a Bory pendlovaly
po obou kolejích dva vozy KT8D5 ve dne, NAD byla přes den ze sadů
Pětatřicátníků k Dobrovského ulici, v noci až na Bory
01. 08. 1992 - po šestileté rekonstrukci vozovky se vrátily trolejbusy linky č. 11
k Ústřednímu hřbitovu už s nově vybudovanou velkou smyčkou vpravo
od výpadovky na Prahu
13. 09. 1992 - po zprovoznění ZČU na "zeleném trojúhelníku" zavedena pro studenty
v době výuky autobusová linka č. 24 Bory, Borský park - areál VŠ
24. 11. 1992 až 01. 11. 1993 - při výstavbě křižovatky Americká-Sirková-Šumavská a
rekonstrukci Americké třídy k Denisovu nábřeží jezdila trolejbusová
linka č. 16 po Anglickém nábřeží
27. 11. 1992 - ukončena tramvajová doprava v Nádražní ulici
30. 11. 1992 - zahájena tramvajová doprava na nové přeložce Sirkovou ulicí
30. 11. 1992 až 07. 05. 1994 - tramvajové zastávky Hlavní nádraží ČD přeloženy
pod severní železniční podjezd v obou směrech, nebyly ještě
dokončeny podchody v Sirkové ulici
rok 1992 - autobusy Karosa B731 evidenčních čísel 336, 339 - 342, 345 a 346
dostaly po GO žluté koženkové sedačky a u vozů 336, 340, 342, 345 a
346 byl změněn typ na Karosa B732
rok 1992 - sešrotovány trolejbusy Škoda 14Tr0 evidenčních čísel 346 - 349
rok 1992 - na vybraná místa v Plzni instalovány nové zastávkové přístřešky
od různých výrobců, jsou například na Borech, na náměstí generála
Píky, u hlavního nádraží
rok 1992 - na trolejbusové lince č. 12 zavedena zastávka Stadion Lokomotivy
rok 1992 - na autobusové lince č. 30 zřízena zastávka Rolnické náměstí
rok 1992 - zprovozněna rekonstruovaná komunikace od křižovatky U Jána
- Pietas včetně zrekonstruovaného podjezdu Gambrinus
rok 1992 - vyřazeny autobusy Karosa B731 evidenčních čísel: 332, 334-335, 338,
343 a 357
konec 1992 - prodlouženy vybrané spoje autobusové linky č. 28 z Bukovce
přes osadu Chlumek do konečné Bukovec, papírna
|
15 let |
rok 1997 - zavedeny jednodenní jízdenky plnocenné za 40 Kč, zlevněné za
20 Kč a sedmidenní plnocenné za 100 Kč a zlevněné za 50 Kč,
daly se využívat v libovolných dnech označeného kalendářního roku
u všech těchto jízdenek si cestující vepsal do kolonek den a měsíc
použití, všechny tyto jízdenky byly však koncem roku 1997 zrušeny
02. 01. 1997 - zahájen provoz autobusové linky č. 24 Bory - ZČU - Borská pole
06. 01. 1997 - stal se vážný úraz v kloubovém trolejbusu Škoda 15Tr evidenčního čísla
462 (s CVR ČSOB) vlivem prosolené sněhové břečky, kdy byl snížen
izolační odpor - následovalo vyřazení zhruba 40 trolejbusů z provozu,
byly nahrazeny NAD PMDP a ČSAD na trolejbusových linkách č.
10, 11 a 14, situace se stabilizovala 14. 01. 1997
25. 01. 1997 - odesláno 10 vyřazených trolejbusů Škoda 14Tr evidenčních čísel 377,
378, 380, 381, 383, 385, 390, 391 a 393 na Ukrajinu do měst
Černovcy a Ivano - Frankovsk
27. 01. 1997 - vyjel první trolejbus Škoda 14Tr evidenčního čísla 460 v městském
zeleno-světlešedém nátěru po VP
17. 02. 1997 - autobusová linka č. 24 zkrácena jen k areálu ZČU, nově zavedena
linka č. 30 Košutka - Doubravka - Lobzy - Slovany - Doudlevce -
Bory - Borská pole
25. 02. 1997 - PMDP získaly první nízkopodlažní vůz v Plzni, byl jím autobus
Škoda 21Ab evidenčního čísla 443
05. 03. 1997 - nehoda na konečné Košutka ve smyčce, střet dvou KT8D5
evidenčních čísel 289 a 299
březen 1997 - vyjel první autobus s CVR u PMDP, jednalo se o Karosu B731
evidenčního čísla 339
I. 1997 - zprovozněna nová trolejbusová smyčka Čechurov na lince č. 13
březen 1997 - první žlutošedobílý městský nátěr dostal po VP vůz T3 evidenčního
čísla 192 (v současnosti jako historický vůz už opět červený)
01. 04. 1997 - zprovozněna nová trolejbusová smyčka linky č. 13 Čechurov
duben 1997 - pracovní vůz T3 č. 100 získal nový oranžový nátěr, šedou střechu a
červenobílé pruhy na čelech.
jaro 1997 - probíhala rekonstrukce Malostranské ulice, provoz autobusů a
trolejbusů byl vždy na polovině vozovky, trolejbusy využívaly třetí
trolejovou stopu zavěšenou uprostřed vozovky
01. 04. až 17. 06. 1997 - ve smyčce Čechurov byly ukončeny všechny spoje trolejbusové
linky č. 13, neboť od křižovatky Nepomuská-Štefánikova do Černic
se budovala kanalizace, byla tam zavedena NAD
14. 04. až 11. 05. 1997 - probíhala rekonstrukce kolejí linky č. 2 od Macháčkovy ulice
na konečnou Skvrňany, tam jezdila NAD, od Macháčkovy ulice
až na Světovar jezdilo 8 vozů KT8D5 a v dopravních špičkách
posilovaly soupravy 2x T3 z točky Malesická na Světovar
05. 05. 1997 - bílý mikrobus Volkswagen (majetek magistrátu) pro imobilní
občany, byl provozován na malém okruhu linky Z Bory - Zvon,
velký okruh linky Z obhospodařovala žlutomodrá Karosa C 734
evidenčního čísla 432 s výtahovým zařízením pro vozíčkáře na
trase: Zvon - Slovany - Lobzy - Doubravka - Bukovec - Bolevec -
FN Lochotín - Vinice - sady Pětatřicátníků - Zvon
20. 05. až 08. 06. 1997 - probíhala první etapa rekonstrukce Zborovské třídy, linka č. 13
jezdila mezi Průmyslovou a Mostní ulicí po jedné stopě, dispečeři
překládali sběrače
12. 06. až 18. 07. a 21. 07. až 29. 08. 1997 - probíhala rekonstrukce Sladkovského třídy,
14 souprav linky č. 2 jezdilo ze Skvrňan na Světovar po Slovanské
třídě přes Slovany a Slovanskou alej, ze Světovaru k Plzenecké ulici
pendloval jeden vůz KT8D5 (linka X)
26. 06. 1997 - otevřen nový most v Doudlevcích přes řeku Radbuzu a ukončen
tak provoz na provizorním vojenském mostě "rámusáku"
28. 06. 1997 - do trolejbusové smyčky Čechurov stabilně zkráceny některé spoje
linky č. 13
05. 09. až 04. 11. 1997 - probíhala rekonstrukce kolejí linky č. 2 na Koterovské třídě
mezi Částkovou a Jubilejní ulicí, mezi náměstím generála Píky
a Skvrňany jezdilo 8 vozů KT8D5 a 9 souprav bylo vypraveno
na trasu Skvrňany - Mikulášské náměstí - Slovany, náměstí Milady
Horákové
22. až 29. 09. 1997 - na MSV v Brně získal modrý prototyp LTM.10.08 (evidenčního
čísla 300 Astra) zlatou medaili
29. 09. 1997 - zavedena nová autobusová linka č. 54 z Doubravky, Zábělské přes
Červený Hrádek do Dýšiny
03. 10. 1997 - smyčkou v Kopeckého sadech projel poslední trolejbus linky č. 14
06. 10. 1997 - trolejbusy linky č. 14 pak obracely z Goethovy ulice přes Kopeckého
sady, Anglické nábřeží a kolem Mrakodrapu do Prokopovy třídy
23. / 24. 10. 1997 - proběhly zkušební jízdy prvního modrého prototypu
nízkopodlažní tramvaje Škoda LTM 10.08 (Astra) evidenčního
čísla 300 po plzeňských tratích
16. 11. až 04. 12. 1997 - rekonstruovala se křižovatka Koterovská-Slovanská alej, 9 vozů
KT8D5 jezdilo od Pivovarské ulice do Skvrňan, ve špičkách navíc
9 souprav ze Slovan do Skvrňan jako linka č. 2
01. 12. 1997 - zavedena nová autobusová linka č. 55 CAN - Skvrňany - Vejprnice
02. 12. 1997 - otevřen úsek ulice U Trati mezi Klatovskou třídou a Prokopovou ulicí,
kde byly instalovány trakční stožáry a kabely pro budoucí instalaci
trolejového vedení
10. 12. 1997 - výjezd po VP prvního modernizovaného trolejbusu Škoda 14TrM
evidenčního čísla 457
rok 1997 - ŠDT vyrobila první dva prototypy nízkopodlažní tříčlánkové
asynchronní tramvaje Škoda LTM 10.08, nazvané ASTRA, modrý
prototyp evidenčního čísla 300 a žlutý evidenčního čísla 301
rok 1997 - zřízena autobusová zastávka Karlov sedlárna
rok 1997 - v ÚD zprovozněna nová moderní a ekologicky nezávadná lakovna
rok 1997 - ve ŠDT proběhly rekonstrukce tramvají T3SU na T3M u těchto vozů
evidenčních čísel : 211 - 214, 219 - 222 a 225 - 228
rok 1997 - firma Datatechnik provedla GO vozů T3 evidenčních čísel 174,
178 a 207, firma Šumperk pak vozů evidenčních čísel 189 a 190,
vozy získaly uzavřenou kabinu řidiče
|
10 let |
01. 01. 2002 - zaveden systém IDP ve dvou zónách, vnitřní (P) a vnější (Z)
02. 01. 2002 - zrušena špičková autobusová linka č. 29 Chodské náměstí - Škoda,
VIII. brána a zároveň prodloužena linka č. 24 až k firmě SIEMENS
17. 01. 2002 - vyřazeny tramvaje T3 evidenčních čísel 189 a 199
leden 2002 - vůz T3M evidenčního čísla 246 vyjel s informačním systémem BUSE
místo původního prototypového BROSE
leden 2002 - výjezd nízkopodlažních trolejbusů Škoda 21TrACI evidenčních
čísel 483 - 486
02. 04. 2002 - některé spoje autobusové linky č. 51 byly v pracovních dnech
prodlouženy do konečné stanice Starý Plzenec, vilová čtvrť
06. 05. 2002 - vyjely 4 malé autobusy SOR B9.5 evidenčních čísel 478 - 481
15. 05. 2002 - zahájeno ohlašování zastávek v trolejbusech digitálním hlásičem
BUSE a stropními reproduktory
27. 05. 2002 - na autobusové lince č. 30 zprovozněna nová zastávka Bolevecká náves
18. 06. 2002 - velká řetězová nehoda tramvají na Karlovarské třídě mezi Rondelem
a zastávkou Pod Záhorskem - vůz KT8D5 evidenčního čísla 296 najel
do stojící soupravy 196+198 a ta následně do před ní stojící vadné
soupravy 278+279, kromě poškozených vozů evidenčních čísel 296
a 279, byly nejvíce poškozeny skříně soupravy 196+198, které byly
následně sešrotovány a nahrazeny novými skelety VarCB3 z KOS
Krnov
červen 2002 - přední vozy souprav 2x T3 vybaveny protislunečními stahovacími
roletami na stanovišti řidiče, do interiérů tramvají byly též
doplňovány prosklené nadokenní schránky na reklamní letáčky
červen 2002 - malá vodní elektrárna s Kaplanovou turbinou v budově Hydro prošla
generální opravou
červenec 2002 - vyjely původní tramvaje T3CS rekonstruované na T3R.P evidenčních
čísel 208+245, 262+263, 264+249 a 276+277
12. 08. až 01. 09. 2002 - přerušen provoz tramvají a trolejbusů v některých úsecích
v důsledku povodní
Stručný přehled situace v MHD během povodní:
12. 08. 2002 - zaplavení kolejiště pod Rondelem, uzavřen Tyršův most, most
v Koterově, most v Chrástecké ulici, most v Lobzích, zaplaven
Božkov, uzavřena Rokycanská třída, čerpání vody z kabelových
kanálů z měnírny na Denisově nábřeží, byl přerušen provoz
trolejbusů mezi Zátiším a Novou Hospodou, trolejbusy linky
č. 12 končily ve Sladkovského třídě, linky č. 12 a 13 byly
částečně nahrazeny autobusy
13. 08. 2002 - provedena urychlená výprava tramvají z vozovny Slovany,
vzhledem k možnému zaplavení mostu U Jána, na Doubravku
a do Lobez jezdila NAD, trolejbusy jezdily v úseku Zátiší -
Sladkovského třída (č. 12), Bory - Mrakodrap (č. 16), Černice -
Mrakodrap (č. 13), autobusy jezdily přes Roudnou včetně
linky č. 30, v 8.20 hod. všechny tramvaje a trolejbusy staženy
na konečné - provoz elektrické trakce se v Plzni zastavil, předtím
už nefungovala tramvajová doprava v úseku Slovany - sady
Pětatřicátníků (č. 1) a Světovar - sady Pětatřicátníků (č. 2) -
uzavřen most U Jána a zaplavena Pražská ulice, zaplavení
kolejiště pod Rondelem neumožňovalo provoz tramvají,
hrozilo zaplavení areálu v Cukrovarské ulici - zahájena
evakuace všech trolejbusů a autobusů, trolejbusy bez pomocného
pohonu byly odtahovány tahači, NAD postupně zajišťovala
kapacitně omezenou dopravu na všech linkách s výjimkou
Koterova a Radobyčic - Podhájí
14. 08. 2002 - provoz zajišťován pouze NAD, během dne se měnily trasy,
po poledni zprovozněna Rokycanská třída, most na
Malostranské a v Lobzích, problémy se objevovaly v oblasti
Radčic, odpoledne však už vyjely první trolejbusy v úseku
Slovany - Černice, na Slovany byly dopraveny tahači
15. 08. 2002 - hlavně tramvajové linky byly posíleny NAD, na trolejbusovou
linku č. 12 byly vypraveny všechny provozuschopné trolejbusy
s dieselagregátem, průjezdnost města v úseku mostu
Milénia a Karlovarské třídy se blížila kolapsu, PMDP se
připravovaly na částečné obnovení tramvajového provozu
v úsecích Slovany - sady Pětatřicátníků - Bolevec (č. 1) a
Bory - Košutka (č. 4), pro snížený napájecí výkon byl interval
asi 10 minut, část autobusů z linek č. 1, 2 a 4 mohla být převedena
na jiné linky, večer byly zahájeny přípravy na obnovení plného
provozu
16. 08. 2002 - na všechny linky opět vyjely tramvaje, trolejbusy a autobusy,
nesjízdné bylo Anglické nábřeží, linky č. 10 a 13 jezdily po
Americké třídě a trvala objížďka Roudné na lince č. 20
17. a 18. 08. 2002 - provedena kontrola statiky domu U Zvonu, okamžitě se
musel 18. srpna po poledni zastavit provoz včetně tramvají,
v úseku sady Pětatřicátníků - Slovany / Světovar jezdila NAD
19. 08. 2002 - v Sirkové ulici byla instalována úvraťová výhybka, odpoledne
začaly jezdit tramvaje linek č. 1 a 2 ze zastávky Hlavní nádraží
ČD, Sirková na Slovany a Světovar, NAD jezdila v úseku sady
Pětatřicátníků - Hlavní nádraží ČD, Americká
28. 08. 2002 - pro veškerou dopravu byl uzavřen Kalikovský most asi do
listopadu, autobusy linky č. 20 jezdily po trase Bílá Hora -
sady Pětatřicátníků - Křimice - Radčice - Kalikovský mlýn
30. 08. 2002 - odstřelen poškozený dům U Zvonu
31. 08. 2002 - instalovány patky a stožáry z DP Brno a zavěšeny troleje v prostoru
U Zvonu
01. 09. 2002 - večer provedeny pantografové zkoušky (200+179) a převáželo se 32
tramvajových souprav pro nasazení na ranní výpravu linek
č. 1, 2 a 4 a byla demontována výhybka v Sirkové ulici
02. 09. 2002 - normální provoz na linkách PMDP, autobusová linka č. 20
už jezdila přes Roudnou
srpen 2002 - zahájen provoz trolejbusů linek č. 10 a 11 v nově vybudovaném
obratišti před CAN v Husově třídě
05. 09. 2002 - zahájen zkušební provoz Astry evidenčního čísla 309 s novým
hydraulickým brzdovým systémem DAKO
14. 09. 2002 - navrácen provoz linek č. 11, 16, T a N3 na Americkou třídu
a Šumavskou ulici
27. 09. 2002 - změněny trasy autobusových linek obsluhujících industriální zónu
Borská Pole, konečná linek č. 22, 28 a 30 se přesunula do Teslovy
ulice, linka N1 byla prodloužena až do trolejbusové smyčky linky
č. 12 Nová Hospoda
22. 10. až 25. 11. 2002 - probíhaly zkušební jízdy bez cestujících trolejbusu Škoda-Neoplan
ETB pro americké město Boston
23. 10. 2002 - tramvaje linky č. 2 už opět zastavovaly na zrekonstruovaných
zastávkách Internáty
20. 11. 2002 - v provozu první velkokapacitní nízkopodlažní autobusy SU 15
evidenčních čísel 482 a 483 z polského Bolechowa
listopad 2002 - do tramvají byla vylepena schémata vedení linek PMDP
16. 12. 2002 - po dokončení Sukovy ulice byla prodloužena autobusová linka č. 21
z Litic přes Bory na Novou Hospodu
prosinec 2002 - vyjely nízkopodlažní trolejbusy Škoda 21TrACI evidenčních
čísel 487 - 488, 490 - 491
rok 2002 - po modernizaci na T3GM vyjela původní souprava T3G
evidenčních čísel 274+275
rok 2002 - vyřazeny autobusy Karosa B732 evidenčních čísel: 394-395
|
5 let |
11. 01. 2007 - z vozovny v Liberci byla přivezena na trajleru tramvaj T2R
evidenčního čísla 23, která se v Plzni stala historickým vozem
evidenčního čísla 133 (III), jde o původní vůz T2 z roku 1958,
který byl dodán DP Ostrava pod evidenčním číslem 612, tam byl
rekonstruován v roce 1985 na typ T2R a v roce 1995 ho zakoupil
DP Liberec, kde byl vyřazen z provozu v srpnu roku 2006
19. 01. 2007 - PMDP nabídly k odprodeji autobusy Karosa LC736 evidenčních
čísel 386 a 411, Karosa LC734 evidenčního čísla 432, Renault
Iliade RTX evidenčního čísla 475, Karosa LC 956 evidenčního
čísla 488 a Renault Iliade GTX evidenčního čísla 489, jednalo se
především o autobusy, které PMDP používal na zájezdy
29. 01. 2007 - výjezd kloubových tramvají s nízkopodlažním středem typu K3R-NT
evidenčních čísel 313 a 314, které vznikly rekonstrukcí v Pars nova
Šumperk z vozů T3 evidenčních čísel 273+272 a 266+267
12. 03. 2007 - obě nově vybudované zastávky linky č. 2, nazvané Krejčíkova,
byly umístěny před radnici ÚMO 2
02. 04. 2007 - zřízena nová autobusová zastávka Dýšina, generála Pattona
pro školní spoj linky č. 53
05. 04. 2007 - uskutečnila se objednaná jízda pro Klub železničních cestovatelů,
historickou tramvají T1 evidenčního čísla 121, kdy 27 účastníků
z Německa, Anglie, Švédska a Švýcarska s doprovodem se projelo
po celé tramvajové síti - vůz oslavil 50 let provozu a připomněli
jsme si i 20 let od ukončení provozu tramvají typu T1 v ČSSR
(04. 04. 1987)
24. 04. 2007 - zavedeny nízkopodlažní spoje na autobusové lince č. 51
14. 05. 2007 - místo dvou okruhů autobusových bezbariérových linek Z, byla
zachována trasa malého okruhu označená číslem linky 72, velký
okruh, označený číslem 71 jezdil po změněné trase : Zvon - Pražská - Klatovská - sady Pětatřicátníků - Karlovarská - Lidická - Alej
Svobody - FN Lochotín - Komenského - Studentská - Gerská -
U Jam - Kaznějovská
15. 05. 2007 - zprovozněna nově vybudovaná zastávka linky č. 2 Náměstí generála
Píky ve směru do centra, stejnojmenná protilehlá zastávka byla
v provozu už o měsíc dříve
16. 05. 2007 - vyjel trolejbus Škoda 24Tr Citelis evidenčního čísla 509
24. 05. 2007 - ukončen provoz cedulových souprav, poslední byla na lince č. 4
souprava 2x T3 evidenčních čísel 206+207
květen 2007 - vyřazen trolejbus Škoda 14Tr evidenčního čísla 422
jaro 2007 - upraveny zastávky Okounová u tramvají linky č. 1 a autobusů
linek č. 30 a 34
01. 06. 2007 - vyjel trolejbus Škoda 24Tr Citelis evidenčního čísla 510
02. 06. 2007 - na autobusové lince č. 30 navýšen počet spojů s bezbariérovým
přístupem do vozidla
06. 06. 2007 - v tramvajové smyčce U Zvonu byla představena první kloubová
rekonstruovaná tramvaj s nízkopodlažním středem typu
KT8D5R.N2P evidenčního čísla 297, rekonstrukci zhotovila firma
KOS Krnov a vůz získal vnější i vnitřní CVR PILSNER
URQUELL s pětiletou zárukou
20. 06. 2007 - v provozu kloubové autobusy SU18 evidenčních čísel 514 a 515
29. 06. 2007 - zaveden provoz linky č. 72 i v pátek na trase Bory- Zvon- Rondel
červen 2007 - vyřazen trolejbus Škoda 14Tr evidenčního čísla 423
06. + 07. 2007 - dodány trolejbusy Škoda 24Tr evidenčních čísel 512 a 511
srpen 2007 - ukončen provoz nízkopodlažních autobusů Škoda 21Ab evidenčních
čísel 443, 444, 446 - 448
léto 2007 - zavedeny dvě verze Plzeňské jízdenky : a/ cena 300 Kč
s elektronickou peněženkou přednabitou na hodnotu 200 Kč
ve stříbrné fólii se zeleným potiskem, b/ cena 600 Kč přednabitá
na hodnotu 500 Kč ve stříbrné fólii s červeným potiskem,
Plzeňskou jízdenku bylo možno bezplatně dobít v prodejních
místech PMDP až do maximální výše 4000 Kč, jednalo se o přenosný
doklad, firmy jízdenku používaly na služební cesty svých zaměstnanců
01. 09. 2007 - přejmenovány tramvajové zastávky Plaská linky č. 1 na Okounová
v souvislosti s výstavbou nového obratiště autobusů a nového
přestupního uzlu IDP, upraven byl grafikon autobusové linky
č. 34 z důvodu ukončení linky v obratišti Okounová BUS
09. 09. 2007 - vyjel trolejbus Škoda 24Tr Citelis evidenčního čísla 512
15. 09. 2007 - rozšířen provoz nízkopodlažních vozidel na všech tramvajových
linkách v pracovních dnech
24. 09. 2007 - provoz druhé rekonstruované kloubové tramvaje s nízkopodlažním
středem KT8D5R.N2P evidenčního čísla 294
září 2007 - vyřazen kloubový trolejbus Škoda 15Tr evidenčního čísla 462
01. 10. 2007 - navýšen počet zastávek na znamení z 10 na 51, 41 jich bylo na
nekolejových linkách, z toho bylo 8 trolejbusových
01. 10. 2007 - zrušena zastávka Karlov sedlárna na autobusové lince č. 41
01. 10. 2007 - zrušeny jednodenní jízdenky do kterých se vpisovalo datum
01. 10. 2007 - na pěti místech v Plzni se objevily prodejní automaty
" Samoobslužných zón" - přes platební kartu se na Plzeňskou
kartu nabíjí určitý obnos v Kč, dalších 20 zón vzniklo na konci
roku
05. 10. až 07. 10. 2007 - konal se Pilsner Fest, cestující se mohli svézt KT8D5R.N2P
evidenčního čísla 297 s CVR PILSNER URQUELL v úseku Světovar - sady Pětatřicátníků zdarma
20. 10. 2007 - změněna trasa autobusové linky č. 30 v Doudlevcích, obousměrně
je přesměrována do Zborovské ulice, zastávky se jmenují Mlýnské
nábřeží
30. 10. 2007 - výjezd třetí rekonstruované kloubové tramvaje s nízkopodlažním
středem KT8D5R.N2P evidenčního čísla 293, která získala
zajímavou vnější i vnitřní CVR GAMBRINUS, červené sedačky
byly jako domácí ve fotbale, šedé jako hosté, na digitálním panelu
uvnitř středního článku se objevoval počet obsazených sedaček,
křest tramvaje proběhl opět ve smyčce U Zvonu
31. 10. 2007 - na žádost obyvatel Bílé Hory byla změněna trasa autobusové linky
č. 39 v centru města, spoje byly přesměrovány z náměstí Republiky
do sadů Pětatřicátníků
01. 11. 2007 - zahájen prodej papírových nepřestupních jízdenek u řidiče
v autobusech za jednotnou cenu 20 Kč
09. 11. až 24. 11. 2007 - probíhaly stavební práce v nástupním prostoru Okounová BUS
spojené s přestavbou křižovatky s Plaskou ulicí
12. 11. 2007 - autobusová linka č. 71 ve směru Kaznějovská začala obsluhovat
novou zastávku v Komenského ulici nazvanou Spojenců
15. 11. 2007 - zprovozněn autobus Irisbus Citelis evidenčního čísla 516
17. 11. 2007 - zavedeno samoobslužné otevírání dveří cestujícími pomocí
tlačítek vně i uvnitř vozů PMDP s předvolbou
27. 11. 2007 - zprovozněny autobusy Irisbus Citelis evidenčních čísel 517 - 518
01. 12. 2007 - úprava grafikonu na tramvajové lince č. 1 z důvodu navýšení
počtu nízkopodlažních spojů a na lince č. 2 zařazením
velkokapacitních nízkopodlažních vozů
04. 12. 2007 - vyjely autobusy Irisbus Citelis evidenčních čísel 519 a 520
05. 12. 2007 - trvale přesunuta trolejbusová zastávka Škoda VII. brána ve
směru do centra do horní části stávajícího zastávkového zálivu
14. 12. 2007 - vyjel trolejbus Škoda 24Tr Citelis evidenčního čísla 511
18. 12. 2007 - vyřazeny trolejbusy Škoda 14TrM evidenčních čísel 425 a 426
20. 12. 2007 - vyjel autobus Irisbus Citelis evidenčního čísla 521
31. 12. 2007 - vyřazen trolejbus Škoda 14TrM evidenčního čísla 428
rok 2007 - vyřazen autobus Karosa B731 evidenčního čísla 389
rok 2007 - vyřazen kloubový trolejbus Škoda 15Tr evidenčního čísla 461
během roku 2007 - probíhaly 3. VP čtyř vozů KT8D5 evidenčních čísel : 289 (17. 01.),
290 (23. 02.), 295 (20. 08.) a 296 (30. 10.) - vozy dostaly podlahu
ALTRO, nové linoleum v kloubech, nové dveře, přečalouněné
sedačky a nové osvětlení
|
|
|