01. 01. 2012 - zdražení jízdného: plnocenné z 12 Kč na 18 Kč /v Cardmanu 16 Kč/, slevové z 6 Kč na 9 Kč /v Cardmanu 8 Kč/
02. 01. 2012 - změna trasy linek č. 21 a N5, byl zrušen úsek mezi Bory a stanicí Obchodní rondel - pouze byl ponechán ranní spoj pro školáky do zastávky U Luny, úsek Bory - Obchodní rondel začala obsluhovat nová autobusová linka č. 36, na lince č. 32 je zastávka Pampelišková na znamení a stejně tak na lince č. 34 zastávka Bolevec, změněna i trasa trolejbusové linky č. 10, která nezajížděla od Mrakodrapu k CAN Husova, resp. do Skvrňan, VII. brána, ale jezdila přes Goethovu a Anglické nábřeží do konečné Hlavní nádraží ČD, Americká a odtud se vracela do Prokopovy ulice
02. 01. 2012 - vyřazen autobus Karosa B 732.1652 evid. č. 401, odstaven v 11/2011
02. 01. 2012 - z ulic začaly mizet automaty na papírové jízdenky, byly ztrátové, používalo je sotva 6 % cestujících, první z celkových 74 automatů byl odpojen v Zábělské ulici
04. 01. 2012 - výjezd s cestujícími soupravy Vario LFR.S evid. č. 342+343
06. 01. 2012 - u DP Mariánské Lázně zařazen do provozu trolejbus Škoda 14 TrM evid. č. 48/II /ex Plzeň 439/
07. 01. 2012 - dva spoje linky N5 prodlouženy Píseckou ulicí do Koterova
11. 01. 2012 - sešrotován trolejbus Škoda 14 TrM evid. č. 447
12. 01. 2012 - na některých zastávkových označnících se začaly pokusně objevovat postupně tzv. iTAGY, od konce září už všude - jde o QR kódy s čipem NFC (Near Field Communication) technologie pro chytré telefony k získávání on-line informací
16. 01. 2012 - autobusová linka pro hendikepované č. 72 už neobsluhuje stanici Hlavní nádraží ČD, Americká a jezdí v intervalu 75 minut od 9.15 do 16.30 hod.
18. 01. 2012 - u DP Mariánské Lázně zařazen do provozu trolejbus Škoda 14 TrM evid. č. 47/II /ex Plzeň 417/
leden 2012 - vyřazen kloubový trolejbus Škoda 15 TrM evid. č. 474
leden 2012 - ukončena výměna starých Cardmanů ve vozidlech PMDP /bylo jich celkem 843/ za nové - změnou od starých je nemožnost koupit více jízdenek při jednom přiložení karty k přístroji, výhodou je naopak rychlejší tiskárna jízdních dokladů, jasnější a čitelnější displej
01. 02. 2012 - na zkušební jízdě hybridní 12metrový zelený autobus Škoda H 12 Solaris
16. 02. 2012 - začaly práce na trolejbusové trati v ulicích U Trati a Železniční od Doudlevecké ulice přes most Milénia
18. 02. 2012 - z důvodu opotřebované koleje vnitřního oblouku v tramvajové smyčce linky č. 4 Bory přesměrován pravidelný provoz do vnitřního oblouku, pro nástup cestujících muselo být upraveno zábradlí odebráním každého třetího pole
27. 02. 2012 - začala rekonstrukce zastávky Mikulášská linky č. 12 ve směru do Božkova, nástup byl posunut asi 60 m do Barrandovy ulice
28. 02. 2012 - výjezd kloubového trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris evid. č. 544 s cestujícími
28. 02. 2012 - na zkušební jízdu ulicemi města se z plzeňského pivovaru vydal hybridní autobus Škoda H 12 ze Škody Electric, využívá ekologický bateriový pohon, na jeho téměř tříletém návrhu se podíleli i studenti ZČU
29. 02. 2012 - výjezd kloubového trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris evid. č. 542 s cestujícími
únor 2012 - vyřazeny kloubové trolejbusy Škoda 15 TrM evid. č. 472 a 478
01. 03. 2012 - vstupenka do divadla ALFA platí hodinu před a po představení jako jízdenka MHD
03. 03. 2012 - denní tisk informoval o tom, že tehdejší ministr financí Miroslav Kalousek označil obří mnohamiliardovou zakázku na výstavbu nového depa na Karlově a privatizaci opravárenství PMDP za obrovské riziko a zlodějnu
09 03. 2012 - výjezd s cestujícími kloubového trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris evid. č. 540 s dieselagregátem
09. 03. 2012 - vyřazen kloubový trolejbus Škoda 15 TrM evid. č. 466
10. 03. 2012 - výluku tramvajových linek č. 1 a 2 od 8 do 20 hodin si vyžádaly práce na trolejovém vedení v křižovatce Americká x Sirková, kde byla měněna některá křížení, tramvaje z Bolevce a Skvrňan se otáčely přes Palackého ulici, v sadech Pětatřicátníků byl přestup na NAD linek č. 1A na Slovany a 2A na Světovar, současně probíhaly další práce v souvislosti s napojením nové trolejbusové trati v ulici U Trati
12. 03. 2012 - naposled v provozu autobus Karosa B 732.1654 evid. č. 419
14. 03. 2012 - výjezd s cestujícími kloubového trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris evid. č. 543
14. 03. 2012 - vstupenky na všechny domácí zápasy play off plzeňských hokejistů platily zároveň jako jízdenka MHD, indiáni samozřejmě zaplatili PMDP určitý paušál
15. 03. 2012 - odboráři PMDP vyhlásili stávkovou pohotovost, důvodem byl chystaný prodej opraven tramvají, trolejbusů a autobusů včetně 240 zaměstnanců převzít Škoda Transportation
17. 03. 2012 - výjezd tramvají Vario LFS.R evid. č. 344 a 345 jako sóla l. č. 1 a 2
19. 03. 2012 - za plného provozu zahájena rekonstrukce frekventované křižovatky "U Soušků" pod Bílou Horou ve tvaru T na kruhovou, doprava včetně autobusových linek č. 20 a 30 byla řízena do konce června kyvadlově semafory
20. 03. 2012 - díky nasazení nového odbavovacího systému jsou nové Cardmany využívány pro nákup dalších typů jízdenek, a to pro vnější zónu V (vzhledem ke změnám tarifních zón od 01. 04. 2012), nebo smíšenou vnější + vnitřní zónu P+V
20. 03. 2012 - vyřazen autobus Karosa B 732.1654 evid. č. 419
21. 03. 2012 - výjezd s cestujícími kloubového trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris evid. č. 541
23. 03. 2012 - od 6.45 hod. uzavřena Mikulášská ulice mezi železničními viadukty kvůli prasklému vodovodnímu potrubí, trolejbusová linka č. 12 byla rozdělena na dva úseky: Nová Hospoda - Hlavní nádraží ČD, Americká s otočením přes Anglické nábřeží a Mikulášská - Božkov, kde jezdily trolejbusy s dieselagregátem, tramvajový provoz byl přerušen: linky č.1a 2 z Bolevce a ze Skvrňan otáčely U Zvonu, odtud jezdila NAD 1A a 2A přes most Nad nádražím a přes Mikulášské náměstí na Slovany, resp. Světovar, tramvaje uvízlé v Mikulášské ulici odcouvaly přes Mikulášské náměstí Radyňskou ulicí do Sladkovského a přes Světovar se dostaly do vozovny, ze Sirkové ulice odcouvaly tramvaje ke Zvonu, tramvaje přes noc stály na konečných, přebytečné byly dislokovány v Palackého ulici a v obratištích v Malesické a Mozartově
24. až 26. 03. 2012 - při opravě Mikulášské ulice mezi železničními viadukty jezdila linka č. 12 odklonem přes Železniční a Lobezskou ulici na dieselagregát
25. 03. 2012 - trolejbus Škoda 21 TrACI evid. č. 479 vykonal zkušební jízdu po nové trolejbusové trati od Doudlevecké ulice přes most Milénia do Koterovské ulice se sběrači na troleji i se zapnutým dieselagregátem
29. 03. 2012 - trolejbusové linky č. 10, 13 a 14 jsou odkloněny z Doudlevecké ulice po nové trati přes most Milénia do Koterovské ulice a přes Mikulášské náměstí a Mikulášskou ulici se vracejí zpět, linka č. 35 nezajíždí do zastávky U Ježíška, ale je ukončena na Americké u hlavního nádraží, Prokopova ulice je uzavřena na tři měsíce kvůli rekonstrukci železničního mostu
31. 03. až 01. 04. 2012 - součástí stavby III. železničního koridoru je i stavba nového mostu přes Vejprnickou ulici, v uvedeném víkendu byla za plné uzavírky včetně tramvajové výluky bourána první podpěra železničního mostu, troleje byly pod mostem sneseny a tramvaje od Světovaru se otáčely ve smyčce Malesická, cestující po průchodu podchodem pro pěší pak mohli pokračovat do Skvrňan NAD 2A, podobných výluk v tomto místě bylo během roku ještě několik
31. 03. 2012 - po sedmé hodině vykolejil vůz T3M evid. č. 247 zadním podvozkem při odbočování do obratiště Malesická, nakolejení proběhlo po dojetí jeřábu, provoz byl obnoven asi po hodině, za necelé tři hodiny vykolejila T3M evid. č. 211, po nakolejení vypadlého prvního podvozku a jízdě přes srdcovku, vykolejil i druhý podvozek, vůz musel couvat zpět, jízda vpřed nebyla možná, srdcovka se rozlomila a byla dvě hodiny opravována, během obou vykolejení vypomáhaly ještě další dva autobusy NAD v úseku Sady Pětatřicátníků - Malesická
březen 2012 - o vydání Plzeňské karty pro IDP mohou nově požádat zájemci i mimo Plzeň (OÚ Dolní Bělá, MÚ Plasy a Stod, Kulturní centrum Přeštice a v železniční stanici Rokycany)
březen 2012 - vyřazeny kloubové trolejbusy Škoda 15 TrM evid. č. 468 a 469
01. 04. 2012 - provoz autobusové linky č. 55 přebírá od PMDP ČSAD Plzeň
01. 04. 2012 - rozšíření IDP ze 44 obcí na území se 194 obcemi, navýšení počtu zón, úpravy u mimoměstských linek č. 12, 20, 26, 32, 34, 51, 52, 53, 54 a 56 - vnější zóna V platí od: linka č. 12 Letkov, linka č. 20 Zruč, Senec v Koutě, linka č. 26 Nová Ves, linka č. 32 Starý Plzenec, Bezručova, linka č. 34 Třemošná, Orlík, linka č. 51 U Kravína, linka č. 52 Chrást, rozvodna, linka č. 53 Kyšice, linka č. 54 Dýšina náves, linka č. 56 Vochov
02. 04. 2012 - NEMÁM ČERNÝ SVĚDOMÍ je název originální kampaně zaměřené na černé pasažéry, v provozu ji bude celý rok připomínat tramvaj K3R-NT evid. č. 313, která získala zajímavou CVR v černé barvě a byla představena v Palackého ulici, současně byl zvýšen počet revizorů z 15 na dvacet, několik z nich bude zase ve službě nosit stejnokroj s výrazným logem PMDP, mají působit především preventivně i jako informátoři - zavádí se i nová kategorie "šedý pasažér", tzn. že má sice označenou jízdenku, ale její platnost s tolerancí 2 minuty už vypršela, takový cestující pokutě neunikne, bude však nižší
04. 04. 2012 - bagry se zakously do železobetonové konstrukce Domu kultury Inwest na Americké třídě, sloužil Plzeňanům od 17. ledna 1986, jeho demolice provoz MHD nenarušila
04. až 06. 04. 2012 - hybridní 12metrový zelený autobus Solaris Urbino 12 m Škoda 12 H vozil cestující na vložených pořadích linek č. 30, 33 a 40 pod evid. č. 300, už v březnu jezdil u PMDP bez cestujících, v současnosti jezdí u PMDP pod evid. č. 594, pro svou výšku nemůže jezdit na lince č. 26 - neprojel by pod železničním mostem u Valchy
07. až 09. 04. 2012 - o prodlouženém velikonočním víkendu se rekonstruovalo kolejiště v křižovatce U Práce, byla přerušena doprava mezi zastávkami U Práce a Sady Pětatřicátníků, kde cestující z linky č. 4 přecházeli pěšky, U Práce byl instalován Californien a na Bory jezdily KT8D5-RN2P, záložní vozy byly odstaveny na Borech, tramvaje z Košutky se obracely přes Palackého náměstí a Palackého ulici a zpět na Košutku přes sady Pětatřicátníků
11. 04. 2012 - vyřazen autobus Karosa B 732.1654 evid. č. 421
14. a 15. 04. 2012 - o tomto dalším víkendu se rekonstruovalo kolejiště v křižovatce Klatovská x Husova, tramvajový provoz na lince č. 4 byl stejný jako před týdnem
polovina dubna 2012 - na vnitřní koleji obratiště Bolevec se začala budovat montážní jáma o velikosti 21.3 m x 2.0 m a s hloubkou 1.65 m zakrytá panely - vybavena bude elektroinstalací pro osvětlení, zásuvkami a silovým rozvodem soustavy 400 V, práce musely být dokončeny před červencovou výlukou v Mikulášské ulici, kdy byl znemožněn na dva týdny přístup k vozovně
21. 04. 2012 - na tramvajových zastávkách LF Karlovarská (jedna 19. 04.), Pod Záhorskem, Výstaviště a Habrmannova (20. 04.) už fungují všechny panely inteligentních zastávek
22. 04. 2012 - tramvajový provoz na mostě Generála Pattona veden ve směru z centra po jedné koleji, opravovaly se dilatační závěry, linka č. 2 byla ve směru na Světovar odkloněna z Palackého náměstí do Palackého ulice
26. 04. 2012 - třicet ze čtyřiceti přítomných zastupitelů po mnohahodinové diskuzi rozhodlo, že firmy kolem ŠT postaví nové depo pro trolejbusy a autobusy ve12hektarovém areálu na Karlově a převezmou na příštích 29 let údržbu vozidel MHD, město za to postupně zaplatí 11.9 mld Kč - plzeňský projekt patří v ČR mezi největší záměry řešené formou PPP (Public Private Partnership), tedy partnerství veřejné a soukromé sféry
26. 04. 2012 - léta slibované prodloužení tramvajové trati k ZČU a na Borská pole v délce 1,3 km odpískali městští zastupitelé pro údajný nedostatek peněz i kvůli nedořešeným majetkovým vztahům, stavba se odsouvá do příštích let
26. 04. A 03. 05. 2012 - zapojeny panely inteligentních zastávek na Americké třídě na označnících Mrakodrap a U Práce
01. 05. 2012 - výluka na tramvajových linkách č. 1 a 4, přepojoval se Californien pro provoz na jednokolejné trati na mostě Generála Pattona ve směru do centra, linka č. 1 otáčela ze Slovan přes sady Pětatřicátníků, linka č. 4 jezdila zpět ze sadů Pětatřicátníků přes Palackého náměstí a Palackého ulici, ze Solní ulice NAD 1A do Bolevce a 4A na Košutku
02. 05. 2012 - provoz linek č. 1 a 4 přes most Generála Pattona po jedné koleji do centra
03. 05. 2012 - radní města rozhodli o znovuzavedení 24hodinové jízdenky na MHD, na přelomu května a června bude kartička s ochranným pruhem proti padělání v prodeji za 70 Kč (zlevněná za 35 Kč), zadarmo pak začnou jezdit MHD městští strážníci
05. a 06. 05. 2012 - v průběhu oslav Slavností svobody vyjely na speciální linky historické tramvaje řady T a trolejbus Škoda 9 TrHT26 evid. č. 323 z roku 1979
14. 05. 2012 - představen japonský bílorůžový vůz vyrobený v Turecku Isuzu Citi, který však nezasáhl do provozu s cestujícími
15. 05. 2012 - na tramvajových linkách č. 1, 2 a 4 se používají barevná čísla pořadí
16. 05. 2012 - vzhledem k rekonstrukci trolejbusových zálivů Bory, Heyrovského byla posunuta výstupní i nástupní zastávka o 60 m do trolejbusové točky
2. polovina května 2012 - na nových trolejbusech Škoda 27 Tr Solaris evid. č. 535 - 539 a 542 - 544 se na bocích objevily samolepky informující o financování vozidel z fondů EU ROP Jihozápad, vozy evid. č. 540 a 541 získaly dokonce bílou CVR
19. a 20. 05. 2012 - během úplné uzavírky pod železničním mostem ve Vejprnické ulici, byly na nové betonové pilíře uloženy dvě nové ocelové mostovky, dočasně bylo opět demontováno trolejové vedení a linka č. 2 končila v obratišti Malesická, cestující museli opět projít podchodem pro pěší na NAD 2A do Skvrňan
22. 05. 2012 - na vnitřní smyčku v obratišti Bolevec položeny kolejnice nad nově vybudovaný betonovým kanál, který má sloužit k drobným prohlídkám spodků vozidel v době nepřístupnosti vozovny
23. 05. 2012 - podepsána dohoda PMDP se ŠKODOU na výstavbu nového depa ve Škodovce na Karlově pro trolejbusy a autobusy za 1,5 miliardy Kč a 10,5 miliard Kč za servis tramvají, trolejbusů a autobusů na 29 let, 250 zaměstnanců PMDP pak přejde pod Škodu
25. 05. 2012 - jako poslední má Astra evid. č. 308 dřevěné sedačky a nerezové tyče po VP
31. 05. 2012 - všech 26 samoobslužných zón má namontovánu novou bezkontaktní čtečku, která umožní i dobíjení předplatného majitelům lepších mobilních telefonů se systémem NFC
31. 05. 2012 - byly odstraněny všechny zbylé části po bývalých švédských automatech na jízdenky CALE
01. až 03. 06. 2012 - díky uzavírce silnice mezi kruhovým objezdem na Domažlické a Novou Hospodou, končily linky č. 15 a 17 v zastávce Folmavská, rondel a linka č. 12 na zastávce Domažlická, Četrans - odtud na Novou Hospodu jezdila NAD 12A
04. 06. 2012 - zahájen prodej papírových 24hodinových jízdenek v obalu v cenách 70 Kč a 35 Kč
04. 06. 2012 - v ranní dopravní špičce byl na trolejbusové lince č. 15 na Borská pole zkrácen interval z deseti minut na osm
06. 06. 2012 - na lince č. 1 jezdil na objednané jízdě mezi 8. až 16. hodinou zdarma na vloženém spoji vůz Vario LFR.S evid. č. 345 s polepem na bocích v rámci kampaně "Chodící lidé"
06. 06. 2012 - TECHMANIA získala po sedmnáctiměsíční rekonstrukci v Žamberku na Pardubicku zelenokrémový trolejbus Škoda 3 Tr3 evid. č 119 z roku 1947 jako vystavovatelný historický exponát, zatím nepojízdný
09. 06. 2012 - od 7 až do 19 hodin vzhledem k pokládání nového asfaltu před konečnou Bory, Heyrovského, jezdily trolejbusy linky č. 16 na dieselagregát odklonem Heyrovského ulicí místo Skupovou a ulicí U Borského parku
11. 06. 2012 - vyhlazení Lidic před 70 lety připomněl pietní akt na Lochotíně, pro přeživší pamětníky byla jako dárek vypravena ze Světovaru do zastávky Sokolovská historická tramvaj Křižík/Brožík evid. č. 18 z roku 1899 - z provozních důvodů musela tramvaj stoupat po Karlovarské a Gerské ulici s otočením na Košutce dokonce dvakrát
14. 06. 2012 - Plzeňská karta nemá v počtu udávaných funkcí v ČR konkurenci, funguje jako předplacený kupon na MHD, dá se s ní koupit jízdenka, rezervaci do divadla nebo kina, slouží jako elektronická peněženka, čtenářský průkaz či také jako docházkových a stravovacích systémů - právem získala ocenění za nejlepší kartu veřejné dopravy v tuzemsku, obyvatelům kraje slouží již 8 let
15. 06. 2012 - dokončena oprava zálivů v zastávkách Bory, Heyrovského, 26. 06. pak i úprava okolí včetně chodníků
polovina června 2012 - na panelech inteligentních zastávek se u vypravených nízkopodlažních spojů zobrazuje symbol invalidního vozíčku
16. a 17. 06. 2012 - dokončovací práce na novém kruhovém objezdu "u Soušků" odklonily provoz autobusových linek, č. 20 jezdila od Mrakodrapu k podjezdům pod železniční stanicí Bílá Hora, linka č. 30 z Jateční ulice odbočovala na Roudnou a pak přes Rondel po Karlovarské a Lidické dojela až ke Studentské, kde se vrátila na obvyklou trasu ve směru na Košutku
16. a 17. 06. 2012 - z důvodu výměny vnější, nejvíce namáhané kolejnice v táhlém oblouku pod Rondelem byl vyloučen tramvajový provoz na Severní předměstí, z Bolevce a Košutky jezdila NAD 1A a 4A, autobusy se otáčely na náměstí Republiky, v sadech Pětatřicátníků a na náměstí Republiky byl přestup na tramvajovou linku 1/4, která jezdila ze Slovan na Bory a zpět, opravovány byly i dilatace na některých místech košutecké trati
16. a 17. 06. 2012 - v rámci historického víkendu vyjely historické vozy Křižík/Brožík evid. č. 18, trolejbus Škoda 9 TrHT26 evid. č. 323 a autobus Karosa B 731.04 evid. č. 348
28. 06. 2012 - naposled v provozu souprava T3M evid. č. 211 + 214
29. 06. 2012 - poslední den provozu odklonových linek č. 13 a 14 přes trolejbusovou trať U Trati
30. 06. 2012 - návrat trolejbusů linek č. 13 a 14 do Prokopovy ulice
30. 06. až 11. 07. 2012 - probíhala rekonstrukce kolejiště v Mikulášské ulici /úsek od Železniční ke sjízdné výhybce proti Mikulášskému hřbitovu/, byly zavedeny linky NAD 1A Slovany - náměstí Republiky a 2A Světovar - náměstí Republiky, linky č. 1 a 2 otáčely U Zvonu, z důvodu odříznuté vozovny Slovany byly v obratištích Mozartova a Malesická odstaveny záložní a vadné soupravy, vnitřní kolej v Bolevci zůstala volná k údržbě tramvají, vnitřní smyčky na Borech, na Košutce a ve Skvrňanech sloužily k odstavování šejdrů, zároveň se opravovala křižovatka Sirková x Americká, odkloněna byla též trolejbusová linka č. 12 do Prokopovy ulice a přes most Milénia do Koterovské ulice, odklon se opakoval ještě 13. až 15. 07. a 27. až 29. 07. 2012
09. až 29. 07. 2012 - z důvodu dokončování rekonstrukce vozovky na Karlovarské třídě byly odkloněny autobusové linky č. 25, 27, 33, 40, N1, N3, N4 a N6 a vedeny Sokolovskou ulicí
12. 07. 2012 - tramvajové linky č. 1 a 2 se vrátily na své trasy
13. 07. 2012 - převrácený kamion na bok blokoval šest hodin čtyři z pěti jízdních pruhů u křižovatky Rokycanská x Jateční, zpomalila se trolejbusová doprava linek č. 11, 15 a 16
14. a 15. 07. 2012 - bourání druhé poloviny mostu (či mostu druhé koleje) chebské trati přecházející Vejprnickou ulici, provoz pod mostem byl pro veškerou dopravu uzavřen už potřetí, bylo opět sneseno tramvajové trolejové vedení, tramvaje linky č. 2 končily z centra v obratišti Malesická, za mostem cestující opět přestupovali na NAD 2A do Skvrňan
23. 07. 2012 - výměna rozjízdné výhybky v sadech Pětatřicátníků rozdělující směry od Palackého náměstí doprava do sadů Pětatřicátníků a doleva na Severní předměstí, výhybka je už ovládána novým digitálním systémem Vetra, linka č. 2 byla po tři dny odkloněna do Palackého ulice
červenec 2012 - odstaven trolejbus Škoda 14 TrM evid. č. 409, vyřazen září 2012
27. 07. (od 17.30 hod.) až 29. 07. 2012 - probíhaly práce mezi viadukty v Mikulášské ulici, trolejbusy linky č. 12 jezdily na dieselagregát ve směru Božkov od Mrakodrapu Prokopovou ulicí a přes most Milénia spodem se zastávkou U Ježíška do Mikulášské ulice
31. 07. 2012 - dodány autobusy Solaris Urbino 18 III evid. č. 542, 544 - 546
03. 08. 2012 - autobusová linka č. 24 zastavuje v nové zastávce Lábkova u železniční zastávky Plzeň - Zadní Skvrňany
03. 08. až 26. 08. 2012 - rekonstruoval se oblouk kolejiště od Vejprnické ulice k zastávce Karla Steinera, ta byla přesunuta do Vejprnické ulice před oblouk, odtud jezdila linka č. 2 na Světovar s vozy KT8D5-RN2P, do Skvrňan jezdila NAD 2A ulicí Karla Steinera, okružně Macháčkovou ulicí a Terezie Brzkové do Skvrňan u chebské trati, zastavovala v nové zastávce Lábkova a zpět se vracela kolem Internátů, zároveň se opravoval i oblouk v ulici Terezie Brzkové před konečnou Skvrňany
10. 08. 2012 - výjezd nového kloubového autobusu Solaris Urbino 18 III evid. č. 544, dodány vozy evid. č. 541, 543, 547 a 548
11. 08. 2012 - výjezd nového kloubového autobusu Solaris Urbino 18 III evid. č. 545
11. až 24. 08. 2012 - opravovaly se zastávkové zálivy ve stanicích U Práce a Mrakodrap
13. 08. 2012 - výjezd nových kloubových autobusů Solaris Urbino 18 III evid. č. 546 a 542
polovina srpna 2012 - na konečných stanicích Bory a Košutka vyměněny kolejnice ve velkých obloucích a nainstalovány do původního podloží
19. 08. 2012 - výjezd nového kloubového autobusu Solaris Urbino 18 III evid. č. 547
20. 08. 2012 - výjezd nových kloubových autobusů Solaris Urbino 18 III evid. č. 541 a 543
21. 08. 2012 - výjezd nového kloubového autobusu Solaris Urbino 18 III evid. č. 548
22. až 26. 08. 2012 - vzhledem ke stavebním pracím uzavřen zastávkový záliv NC Folmavská ve směru do centra, nástup byl o 50 m zpět
27. 08. až 05. 10. 2012 - uzavřena ulice K Plzenci, linky č. 32 a N6, autobusy neobsluhují zastávky U Staré kovárny, K Plzenci a Pampelišková, jezdí k NC Černice po lince č. 13
29. 08. 2012 - na autobusovou linku ČSAD Plzeň č. 55 nasazen bílý kloubový autobus na stlačený zemní plyn SOR NBG 18
30. 08. 2012 - dodán trolejbus Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 546
01. 09. 2012 - několik významných úprav: na celodenním pořadí 27/1 jsou vypravovány 12metrové autobusy a na šejdrovém pořadí 27/2 jezdí krátké SOR B 9.5, byl dokončen terminál u železniční zastávky Plzeň Zadní Skvrňany pro linky č. 24 a N2, přeložena zastávka autobusových linek č. 27, 41 a 56 ve směru do města na společnou zastávku s tramvajovou linkou č. 4 Zoologická zahrada, v původním zálivu na Karlovarské třídě zastavují pouze linky N1 a N4, na autobusové linky č. 30 a 41 jsou vypravovány zásadně velkokapacitní vozy
03. 09. 2012 - v první školní den byly všechny tramvajové linky odkloněny z centrální zastávky V sadech Pětatřicátníků do Palackého ulice, výluka trvala tři dny
06. 09. 2012 - posílen provoz na lince č. 4: 16 celodenních pořadí + 5 šejdrů
06. 09. 2012 - dodán trolejbus Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 545
06. 09. 2012 - poslední den provozu trolejbusu Škoda 14 TrM evid. č. 448
07. 09. 2012 - výjezd trolejbusu Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 546
08. 09. 2012 - Karosa B 731.1653 evid. č. 408 odstavena a vyřazena
08. a 09. 09. 2012 - čtvrtá a poslední výluka při stavbě nového železničního mostu nad Vejprnickou ulicí, na nové betonové pilíře uloženy mostovky na železniční koleje ve směru Cheb, linka č. 2 zase končila v obratišti Malesická a cestující do Skvrňan opět podchodem pro pěší pak přestoupili na NAD 2A
10. 09. 2012 - výjezd trolejbusu Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 545
14. 09. 2012 - z provozu odstaveny Karosy B 731.1652 (.1654) evid. č. 400 a 418
14. a 15. 09. 2012 - od pozdního odpoledne až do noci jezdily velkokapacitní autobusy při akci "Plzeňské ohýnky" od ZČU přes Bory ČSAD k litické přehradě
15. 09. 2012 - mezi zastávkami náměstí Milady Horákové a Generála Lišky vozila od 12 do 20 hodin návštěvníky festivalu minipivovarů v patnáctiminutovém intervalu bezplatně autobusová linka označená "Slunce ve skle"
15. 09. 2012 - v rámci Dnů vědy a techniky vyjely historické vozy Křižík/Brožík evid. č. 18 z Palackého ulice na Bory a T1 evid. č. 121 /částečně i T2 evid. č. 133/ na Mikulášské náměstí, od Muzea jezdil i historický trolejbus Škoda 9 TrHT26 evid. č. 323
19. 09. 2012 - začala stavba západního městského okruhu, zatím v délce 2.1 km od Domažlické k Chebské ulici, součástí bude i 300 metrový most
24. 09. 2012 - PMDP získaly 7 nových autobusů SOR NB 12 evid. č. 549 až 555, v sedle a o víkendech stoprocentně NP výprava autobusů
24. 09. až 28. 10. 2012 - přesun zastávky Gambrinus o 40 m ve směru centrum, probíhaly výkopové práce a opravy zastávky
27. 09. 2012 - dodán trolejbus Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 547
27. 09. 2012 - poslední den provozu tramvaje T3SUCS evid. č. 259
28. 09. 2012 - radní města odsouhlasili přejmenování 170 zastávek MHD, nová jména tak dostane přibližně polovina současných stanic
28. 09. 2012 - vyřazen autobus Karosa B 732.1652 evid. č. 412
29. 09. 2012 - zapůjčen historický trolejbus Škoda 9 TrHT26 evid. č. 323 do Mariánských Lázní na oslavy 110 let MHD a 60 let provozu trolejbusů
30. 09. 2012 - poslední den provozu Karosy B 731.1653 evid. č. 403
září 2012 - odstaven a vyřazen trolejbus Škoda 14 TrM evid. č. 407
04. 10. 2012 - odstaven autobus Karosa B 732.1654 evid. č. 415
05. 10. 2012 - výjezd soupravy Varií LFR.S evid. č. 352+353
05. 10. 2012 - výjezd autobusů SOR NB 12 evid. č. 549, 551, 552 a 553
05. 10. 2012 - na objednanou jízdu v plzeňských ulicích v předvolební kampani pro Balbínovu poetickou stranu vyjela tramvaj Vario LF plus evid. č. 336, uvnitř hrála kapela a lídři nabízeli cestujícím občerstvení
06. 10. 2012 - výjezd trolejbusu Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 548
07. 10. 2012 - výjezd trolejbusu Škoda 26 Tr Solaris evid. č. 547
08. 10. 2012 - výjezd autobusů SOR NB 12 evid. č. 550, 554 a 555
08. až 10. 10. 2012 - oprava zastávky Stavební stroje do Doubravky, nástup 30 m před
10. 10. 2012 - výjezd soupravy Varií LFR.S evid. č. 346+347
10. 10. 2012 - poslední den provozu soupravy T3 evid. č. 187+188, zadní vůz už nevyjel
11. 10. 2012 - zprovozněna rekonstruovaná zastávka Mikulášská ve směru Božkov
15. 10. 2012 - začala oprava zastávkového zálivu CAN, Husova, přesun před budovu CAN o 30 m, záliv bude místo dlažebních kostek pokryt litým betonem
15. 10. až 06. 11. 2012 - opravoval se zastávkový záliv U Trati ve směru do centra
15. 10. až 29. 11. 2012 - oprava zastávky Muzeum, zastávka přesunuta se do Goethovy ulice
17. 10. 2012 - vyřazeny autobusy: Karosa B 732.1652 evid. č. 400, Karosa B 732.1653 evid. č. 402, 403 a 408, Karosa B 732.1654 evid. č. 413, 414, 416 a 417
28. 10. 2012 - lampionový Průvod světel zastavil v podvečer na necelou půlhodinu v centru linky č. 1, 2, 4, 11, 12, 15, 16, 20, 27, 34 a 35, v rámci oslav vzniku republiky jezdila během dne zdarma historická tramvaj T1 evid. č. 121
30. 10. 2012 - poslední den provozu jako sólo T3SUCS evid. č. 258
říjen 2012 - odstaven a vyřazen trolejbus Škoda 14 TrM evid. č. 433
04. 11. 2012 - slavnostní ukončení provozu tramvají typu T3 v Plzni, poslední vůz evid. č. 187 se projel jako sólo na linkách č. 1, 2 a 4 odpoledne od 13 do 17 hodin, tento vůz najezdil po tramvajových tratích úctyhodných 1 744 838 kilometrů
05. 11. 2012 - odstaveny z provozu Karosy B 731.1683 (.1654) evid. č. 405, 407, 412, 415, 418, 420 a 426
08. 11. 2012 - kloubová tramvaj KT8D5-RN2P evid. č. 288 vyjela s CVR EHMK 2015
09. 11. 2012 - odstavena z provozu souprava T3M evid. č. 209+210
12. 11. 2012 - vedle úzkého Masarykova mostu, který bude určen pouze pro pěší a cyklisty, začala stavba nového mostu v Jateční ulici o délce 124 metrů
15. až 17. 11. 2012 - na výstavišti Praha Holešovice probíhala výstava Czechbus, patronát měly PMDP. Zapůjčily na prezentaci kloubový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris evid. č. 530 s dieselagregátem, lidé se s ním mohli zdarma svézt po areálu kolem výstaviště
19. 11. až 22. 12. 2012 - rekonstruoval se zastávkový záliv U Trati ve směru k Zimnímu stadionu, nástup byl 60 m před Harantovou ulicí
21. 11. 2012 - v rámci prezidentské kampaně vyjela historická tramvaj T1 evid. č. 121 po 14. hodině z Palackého ulice ke Zvonu, cestující mohli do 15.30 hodin diskutovat s kandidátem na prezidenta Milošem Zemanem
23. 11. 2012 - dodáno Vario LFR.S evid. č. 351
30. 11. 2012 - dodáno Vario LFR.S evid. č. 352
01. 12. 2012 - při odpolední výluce byly měněny dva kříže v sadech Pětatřicátníků v křižovatce před Hlavní poštou, tramvaje mohly projíždět pouze oblouky nikoliv žádným přímým směrem, linky č. 1 a 4 ze Severního předměstí byly odkloněny přes Palackého náměstí a ulici, linka č. 4 ve směru z Bor na Košutku objížděla sady Pětatřicátníků přes náměstí Republiky, Zvon a Solní ulici, spoje linky č. 2 od Skvrňan byly vedeny Palackého ulicí a otáčely se přes sady Pětatřicátníků zpět do Skvrňan, tramvaje od Světovaru ze Solní ulice odbočily vlevo do sadů Pětatřicátníků a odtud vlevo zpět k náměstí Republiky
02. 12. 2012 - v neděli jezdila slavnostně vyzdobená historická tramvaj T3 evid. č. 192 jako "Mikulášská tramvaj" mezi smyčkou Mozartova a U Zvonu v půlhodinových intervalech odpoledne a večer pro děti s rodiči, dopravu zajišťovaly PMDP s ÚMO 1 a SPVD
04. 12. 2012 - dodáno Vario LFR.S evid. č. 353
05. 12. 2012 - dodáno Vario LF plus evid. č. 354
06. 12. 2012 - u stanice odjezdu autobusů linek č. 21, 24, 30 a 36 na Borech byla postavena čekárna
10. 12. 2012 - zprovozněn nový zastávkový záliv z litého betonu u CAN, Husova
11. 12. 2012 - návštěvníci Studijní vědecké knihovny začali používat jako čtenářský průkaz Plzeňskou kartu, případně JIS kartu ZČU
polovina prosince 2012 - po odstrojení vyřazené tramvaje T3SUCS evid. č. 258 byla karoserie odvezena ke šrotaci
17. 12. 2012 - po renovaci přivezen do Plzně červenokrémový historický autobus Škoda 706 RTO, který obdržel evid. č. 51
20. 12. 2012 - poslední den provozu s cestujícími kloubového trolejbusu Škoda 15 TrM evid. č. 473 na pořadí 16/16 po 16 letech provozu
20. 12. 2012 - ve vozovně Slovany poprvé zapnuto automatické stavění vlakové cesty s elektrickým ovládáním výhybek, které byly vyměněny - zatím v omezeném rozsahu a poloautomatickém režimu
21. 12. 2012 - uskutečnila se rozlučková jízda posledním VP kloubovým trolejbusem Škoda 15 TrM evid. č. 473 po trolejbusových plzeňských tratích včetně manipulačních pro dopravní fanoušky a novináře od 11.00 do 13.42 hodin, kdy zajel do vozovny, vůz byl během jízdy dosti obsazen 40 až 50 lidmi
22. 12. 2012 - na autobusové lince č. 35 zřízeny dvě nové zastávky na znamení: U Bouzků /směr do Plzně/ a Pod Kyjovem /v zálivu na konci Radčic ve směru z Plzně/, taktéž byl upraven název 5 zastávek za hranicemi města: linka č. 51 Starý Plzenec, vilová čtvrť, linka č. 54 Dýšina, Armaturka, linka č. 20 Zruč-Senec, V koutě, linka č. 56 Kozolupy, I a linka č. 34 Třemošná, ZŠ I
24. až 31. 12. 2012 - na lince č. 11 jezdily nízkopodlažní kloubové trolejbusy
|