1. 1. 2013 - údržbu vozů PMDP převzala firma Bammer Trade, a. s., i s původními zaměstnanci údržby PMDP v pronajatých prostorech
3. 1. 2013 - otevřena nová zastávka na znamení linky a-24 Plzeň, Nad Zátiším
3. 1. 2013 - převoz vyřazené tramvaje T3 evid. č. 195 z vozovny do Muzea ve Strašicích
3. 1. 2013 - výjezd s cestujícími soupravy VarioLFR.S evid. č. 348+349
7. 1. 2013 - muzejní vůz T3 evid. č. 195 po složení v Muzeu ve Strašicích umístěn na kolej v hangáru
10. 1. - 31. 5. 2013 - probíhala uzavírka Mohylové a Masarykovy ulice, pro a-28 byla zrušena zastávka IV. poliklinika v Mohylové ulici a zastávka Habrmannovo náměstí přeložena do Zábělské, obousměrně se jezdilo Staniční ulicí do Zábělské, linka a-30 byla z Masarykovy a Mohylové ulice přeložena do Staniční a Těšínské, zastávka ulice Družby byla přesunuta do Staniční ulice
12. 1. 2013 - na trolejbusové trati č. 13 probíhala montáž nových trolejí, převěsů a nových DELTA závěsů na troleji (umožňují vyšší rychlost) v obou směrech od náměstí Milady Horákové ke stanici Čechurov, rozcestí v celkové délce asi 1700 metrů, dále do Černic se trolejové vedení neměnilo, práce probíhaly po etapách, často v noci a o víkendech / k zastávce U Školky, k ulici Za Vodárnou, k zastávce U Kasáren, k zastávce Bručná a k zastávce Čechurov, rozcestí - v průběhu března se na náměstí Milady Horákové instalovaly přijímače systému VETRA pro výhybky Elektroline umožňující vyšší průjezdnou rychlost, instalovalo se i nové pětinásobné křížení trolejbusových a tramvajových trolejí
14. 1. 2013 - po dobu osmi týdnů probíhala uzavírka křižovatky Lábkova x Vojanova, autobusy linky č. 24 nezajížděly na konečnou Zadní Skvrňany, ale pokračovaly ulicí Terezie Brzkové ke konečné linky č. 2
19. 1. 2013 - linkou a-53 znovu zavedena obsluha zastávky u areálu bývalé Škody Ejpovice, která nyní nese název "Dýšina, Škoda Engineering"
1. 2. 2013 - poprvé na zkušební jízdě souprava VarioLFR.S evid. č. 350+351
2. 2. 2013 - poprvé s cestujícími jako sólo VarioLFR.S evid. č. 350 a 351
4. 2. 2013 - poprvé s cestujícími souprava VarioLFR.S evid. č. 350+351
7. 2. 2013 - poprvé s cestujícími jako sólo na polonoční jedničce VarioLF plus evid. č. 354
8. 2. 2013 - poprvé na zkušební jízdě souprava VarioLFR.S evid. č. 352+353
14. a 15. 2. 2013 - od křižovatky Rokycanská x Hřbitovní x Vyhlídková až k točce Ústřední hřbitov v délce 420 metrů se měnily troleje, ve směru z centra byly použity DELTA závěsy, v opačném směru klasické pružné úchyty
15. 2. 2013 - poprvé s cestujícími jako sólo na polonoční lince č. 1 VarioLFR.S evid. č. 352 a 353
15. 2. 2013 - vyřazeny autobusy Karosa B 731.1653 evid. č. 407, Karosa B 732.1654 evid. č. 412, 415, 418, 420, 426
27. 2. 2013 - ve vozovně Slovany složeno VarioLF plus evid. č. 355
7. 3. 2013 - úředně vyřazena souprava T3M evid. č. 209+210 /v provozu do 9. 11. 2012/
14. 3. 2013 - obnoven provoz linky a-24 Lábkovou ulicí na konečnou Zadní Skvrňany
polovina března 2013 - kolejiště U Zvonu bylo v některých místech v zoufalém stavu, byly odkryty koleje za zastávkou Anglické nábřeží, Pražská ve směru k náměstí Republiky a vyměněny
18. 3. - 28. 4. 2013 - probíhala rekonstrukce zastávkového zálivu CAN, Tylova ve směru do centra, zastávka byla posunuta o 50 metrů zpět, chodník byl rozšířen o šířku původního zálivu
30. 3. 2013 - plánovaná výluka tramvajové dopravy na linkách č. 1 a 2, kde linky jezdily z Bolevce/Skvrňan do sadů Pětatřicátníků a otáčely se přes Palackého náměstí a Palackého ulici, probíhaly práce na tramvajové trati v lokalitě U Zvonu, kde se měnila rozjezdová výhybka obratiště, mezi sady Pětatřicátníků a Slovany/Světovar jezdila NAD 1A a 2A, na linku č. 1 byla nasazena Varia, na linku č. 2 Astry, na 1A krátké autobusy a na 2A vozy SU 15 a SU 18, trolejbusy na lince č. 13 jezdily na dieselagregát mezi stanicemi U Školky a Doudlevce ETZ, pracovalo se na trolejích na křižovatkách Mostní x Zborovská a Malostranská x Slovanská x náměstí Milady Horákové a rozjezdové trolejbusové výhybce na Slovanech
30. 3. - 19. 4. 2013 - v mázhausu plzeňské radnice probíhala výstava Plzeň jede s Evropou, organizátorem byly SPVD a sdružení Plzeňsko na kole, 30 panelů zaměřených na MHD, železniční, autobusovou a cyklistickou dopravu včetně pěší turistiky nabídlo návštěvníkům hodně zajímavých informací, vernisáž byla překvapivě až 2. dubna
1. 4. - 24. 7. 2013 - vzhledem k uzavírce Prokopovy ulice jezdila linka a-35 Americkou, Sirkovou, U Prazdroje a Šumavskou ulicí k Hlavnímu nádraží a zpět pokračovala Americkou ulicí, trolejbusové linky č. 10, 13, 14 a také linky č. 11, 12, 15, 16, 17 a 18 jedoucí z/do vozovny byly odkloněny do ulice U Trati, linky č. 10 a 14 jely po trase U Trati - Mikulášská - Hlavní nádraží ČD, Americká /průjezdná konečná/ - Goethova - Anglické nábřeží - Hlavní nádraží ČD, U Ježíška - U Trati, linka č. 13 ve směru Doubravka po trase U Trati - Mikulášská - Hlavní nádraží ČD, Šumavská - Šumavská - Gambrinus a v opačném směru Gambrinus - U Prazdroje - Hlavní nádraží ČD, U Ježíška - U Trati, linka č. 12 jela z vozovny manipulačně přes most Milénia, Koterovskou, Barrandovou a Mikulášskou ulicí do Americké, otočila se na kruhovém objezdu u Mrakodrapu a od Hlavního nádraží ČD, Americká nabírala cestující ve směru do Božkova, linka tak měla dvoukilometrovou zajížďku navíc, při zajíždění do vozovny se opakovalo totéž, výměna železničních mostů si vyžádala i NAD za vlaky na klatovské trati mezi stanicemi Plzeň, hlavní nádraží a Plzeň-zastávka
2. - 3. 4. 2013 - Prokopova ulice byla uzavřena pro veškerou dopravu a odstraňovaly se troleje pod železničními mosty
4. 4. 2013 - první den provozu s cestujícími zeleného hybridního autobusu Škoda H 12 na odpoledním šejdru a-33
6. 4. 2013 - odstraňovaly se železniční mosty nad Prokopovou ulicí, byl uzavřen most Milénia od Doudlevecké ke Koterovské ulici, jezdilo se spodní komunikací se zastávkou Hlavní nádraží ČD, U Ježíška okruhem přes Hlavní nádraží ČD, Americká a Mrakodrap, dále Klatovskou a částí ulice U Trati od Belánky jezdily trolejbusy na dieselagregát, uzavřena byla i polovina křižovatky U Trati x Doudlevecká x Prokopova blíže k mostům
6. 4. 2013 - probíhal DOD od 10 do 15 hodin na dispečinku PMDP na Denisově nábřeží 12
9. a 10. 4. 2013 - v Parkhotelu na Borech se uskutečnil 2. ročník mezinárodní konference Chytrá a zdravá městská veřejná doprava, proneseno 24 přednášek ve čtyřech tematických blocích, zúčastnilo se přes 300 posluchačů z 10 států, první den se delegátům nabídlo svezení trolejbusem Škoda 27 Tr Solaris evid. č. 530 do plzeňského pivovaru s pohoštěním a kulturním programem v restauraci Na Spilce, nebo z konečné Bory svezení historickými tramvajemi T1 evid. č. 121, T2R evid. č. 133 k Hlavnímu nádraží ČD, Sirková, odkud došli do pivovaru pěšky, druhý den se mohli účastníci svézt historickým trolejbusem Škoda 9 TrHT26 evid. č. 323 po trase Bory, Heyrovského - centrum - Nová Hospoda a zpět přes Doudlevce a Tyršův most a poprvé i muzejním autobusem Škoda 706 RTO MTZ evid. č. 51, k návštěvě Bohemia Sektu ve Starém Plzenci se mohli svézt autobusem SOR NB 12 evid. č. 555, zelený hybridní autobus Škoda H 12 evid. č. 300 byl vystaven před Parkhotelem
10. 4. - 31. 5. 2013 - z důvodu opravy zastávkového zálivu u IV. polikliniky ve směru do centra byla posunuta zastávka linek č. 16, 17, 29, N3 a N6 o 40 metrů dopředu k ulici V Homolkách
13. - 14. 4. 2013 - o tomto víkendu probíhala výměna obou křížů borské trati u synagogy, linka č. 4 jezdila z Bor do Prešovské a přes náměstí Republiky, U Zvonu, Pražskou a Solní na Košutku mimo sady Pětatřicátníků, v opačném směru pak přes Palackého ulici k synagoze
16. 4. 2013 - výjezd s cestujícími nové soupravy VarioLF plus evid. č. 354+355
17. 4. - 9. 6. 2013 - ve směru do centra byla zastávka v Těšínské ulici posunuta o 100 metrů dopředu pro linky č. 15, 16 a 17 z důvodu opravy zálivu
18. a 19. 4. 2013 - uzavřena Cukrovarská ulice ve směru od Doudlevecké k vozovně, pokládal se asfaltový povrch a trolejbusy zajížděly do vozovny Černickou ulicí
22. 4. 2013 - od tohoto dne v týdnu probíhaly práce na oblouku proti hotelu U Zvonu ve směru k náměstí Republiky
28. 4. 2013 - dokončena výměna trolejí a DELTA úchytů na Nepomucké ulici mezi zastávkami U Kasáren a Čechurov, rozcestí
29. 4. 2013 - v provozu rekonstruovaná trolejbusová zastávka linek č. 11 a 12 CAN Tylova
29. 4. 2013 - otevřena pro dopravu komunikace po rekonstrukci Chrástecké ulice
30. 4. 2013 - poprvé vypraveno všech 23 tramvají VarioLFR.S a VarioLF plus
duben 2013 - na skla a dveře vozidel PMDP lepeny průsvitné informační samolepky (červené, zelené a bílé orámované)
2. 5. - 9. 9. 2013 - oprava zastávky Těšínská ve směru Doubravka, na linky č. 15, 16 a 17 se nastupovalo na betonových panelech umístěných 50 metrů vpředu
2. 5. 2013 - na lince a-51 ve Starém Plzenci nebyla v provozu konečná Starý Plzenec, vilová čtvrť, ve směru od Plzně ukončen provoz ve stanici Starý Plzenec, "Nad tratí" v Radyňské ulici a pokračovalo se do zastávky Starý Plzenec, železniční stanice, ve směru z Plzně měl ještě zastávku v ulici kpt. Jaroše
4. 5. 2013 - v rámci oslav Slavností svobody se cestující mohli svézt v tomto roce poprvé historickými vozy Křižík/Brožík evid. č. 18, T1 evid. č. 121, která jezdila z Palackého ulice na Bory a dále k Mikulášskému náměstí a zpět do Palackého, Škoda 9 TrHT26 evid. č. 323 po trase Goethova - Anglické nábřeží - Sirková - Mikulášská - U Trati - Doudlevecká - Průmyslová - Tyršův most - Doudlevce - Goethova a poprvé Škoda 706 RTO MTZ evid. č. 51 na trase z Goethovy na náměstí Republiky, do sadů Pětatřicátníků, přes Chodské náměstí a Tyršův most do Doudlevec , U Trati a přes Americkou do Goethovy
5. - 6. 5. 2013 - odkloněny linky č. 15 a 16, linka č. 15 druhý den jezdila ulicí U Trati na dieselagregát směrem k Belánce a Borské ulici, nejela po horní části mostu Milénia ke Koterovské, ale spodem, kde byla zřízena zastávka Hlavní nádraží ČD, U Ježíška a pak zatočila doleva přímo do Mikulášské
11. 5. 2013 - skončila výluka v Mohylové ulici, linky a-28 a a-30 už jezdily ve svých trasách, z důvodu opravy zastávkového zálivu IV. poliklinika ve směru do centra zastavovaly autobusy linky č. 30 v Mohylové ulici za křižovatkou s Železničářskou ulicí
11. 5. 2013 - u příležitosti kulatých narozenin fandy městské dopravy pana Františka V. byla vypravena historická tramvaj T2R evid. č. 133 na narozeninovou jízdu po celé tramvajové síti, bohatě vyzdobeným vozem s podávaným výborným občerstvením se svezlo mnoho přátel a kolegů z práce
12. 5. 2013 - do vozovny Slovany byla přivezena na testování kloubová nízkopodlažní obousměrná tramvaj Škoda 26T HU3 pro maďarské město Miskolc, testy měly trvat na plzeňských tratích zhruba měsíc
13. 5. - 20. 6. 2013 - opravovala se ulice Edvarda Beneše mezi křižovatkou s Adelovou a Heyrovského ulicí, probíhalo frézování a asfaltování vozovky, o víkendech 8. - 9. 6. a 15. - 16. 6. jezdily na t-16 trolejbusy na dieselagregát, znemožněn byl provoz automobilů ze směru Tyršův most k FN Bory, od křižovatky s Heyrovského ulicí vozidla jezdila přes borské sídliště
14.-15. 5. 2013 - v noci projela poprvé tramvaj Škoda 26T HU3 testovacího čísla 118 pro Miskolc celou síť PMDP
18. 5. 2013 - zkušební jízdy Škoda 26T HU3 evid. č. 118 pro Miskolc proběhly od 10 hodin dopoledne až do 3. hodiny noční v neděli 19. 05., poté opět od 8 do 15 hodin
20. 5. 2013 - začala výměna kolejnic ve velkém oblouku na konečné linky č. 2 Světovar, přes dva týdny jezdily tramvaje malým obloukem
24. 5. 2013 - v rámci Muzejní noci, resp. Noci kostelů, byla v 19.00 ze Slovan vypravena historická T2R evid. č. 133 jako X na trasu Palackého ulice, Mikulášské náměstí přes Sladkovského zpět do Palackého ulice a na Světovar, kde provoz skončil ve 20.15 hodin
8. - 9. 6. 2013 - o tomto víkendu se instaloval levý trolejový oblouk ze Šumavské do ulice U Prazdroje pro budoucí trolejbusovou linku č. 12 při výluce Wilsonova mostu
1. 6. 2013 - zprovozněn zastávkový záliv z litého betonu v zastávce IV. poliklinika ve směru do centra
10. 6. 2013 - ukončena rekonstrukce obou zastávek Těšínská ve směru do centra i z centra
12.-16. 6. 2013 - v Plzni se konal už 17. ročník Mezinárodního folklorního festivalu CIOFE, o dopravu účastníků se staraly hlavně historické autobusy ŠKODA-BUS-KLUBU, dne 14. 06. byl objednán historický trolejbus Škoda 9 TrHT26 evid. č. 323, který odvezl účinkující ve Smetanových sadech ze zastávky Goethova na konečnou stanici linky č. 15 Borská pole, Teslova k ubytování v hotelu IBIS
15.-16. 6. 2013 - uskutečnil se Historický víkend s jízdami historických tramvají Křižík/Brožík evid. č. 18, T1 evid. č. 121 a trolejbusu Škoda 9 TrHT26 evid. č. 323 a autobusu Škoda 706 RTO MTZ evid. č. 51, historický trolejbus evid. č. 323 byl tak prvním vozem, který projížděl nově nedávno instalovaným trolejovým obloukem ze Šumavské ulice vlevo do ulice U Prazdroje, vůz T1 jezdil z Palackého ulice na Bory a na Mikulášské náměstí a zpět, trolejbus od Muzea do Skvrňan ke Škodě VII. brána, přes Americkou, Šumavskou, U Prazdroje, Anglické nábřeží k Muzeu, červený autobus pak na Bílou Horu a zpět
19. 6. 2013 - společnost Elektroline pracovala na montáži izolačních desek pod novými mosty v Prokopově ulici
22.-23. 6. 2013 - na tramvajových linkách č. 1 a 2 probíhala o tomto víkendu výluka z důvodu výměny obou rozjezdových výhybek v Solní ulici u hlavní pošty s nainstalovaným novým ovládacím systémem VETRA, linky č. 1 a 2 se z Bolevce/Skvrňan otáčely v sadech Pětatřicátníků blokově přes Palackého ulici, autobusy NAD 1A a 2A musely vzhledem k uzavřené Solní ulici jezdit ze Slovan/Světovaru po Americké a končily v sadech Pětatřicátníků pod DJKT
24. 6. 2013 - po výměně výhybek v Solní ulici u hlavní pošty zavedeno dálkové ovládání výhybek VETRA
28. 6. 2013 - dodány tři autobusy typu SOR NB 12 evid. č. 556, 557, 558
30. 6. 2013 - jeden spoj linky N5 zajíždí do Města Touškova
1. 7. 2013 - z důvodu stavebních prací v Koperníkově ulici byla přeložena na měsíc zastávka linek č. 15, 16, 17, 18 a 72 o 120 metrů dopředu ke křižovatce s Plachého ulicí
1. 7. - 30. 9. 2013 - probíhala uzavírka propojení mezi Vejprnickou a Domažlickou ulicí, linka a-24 byla ukončena z Bor na Borských polích v Teslově ulici, provoz do Zadních Skvrňan byl přerušen z důvodu výstavby první etapy západního silničního okruhu
2. 7. 2013 - odstaveny z provozu autobusy Karosa B 732.1654 evid. č. 422, 423 a 424
3. 7. 2013 - v provozu autobus SOR NB 12 evid. č. 557
4. 7. 2013 - v provozu autobusy SOR NB 12 evid. č. 556 a 558
7. 7. 2013 - večer odvezena tramvaj Škoda 26T HU3 pro Miskolc z vozovny Slovany zpět do Škody Transportation
7. - 25. 7. 2013 - měnily se koleje ve velkém oblouku na konečné Skvrňany, jezdilo se vnitřním obloukem
8. 7. - 2. 8. 2013 - probíhala uzavírka křižovatky Koterovské návsi s ulicí Pod Chalupami, linka a- 51 vedena mezi Koterovem a Starým Plzencem po náhradní trase: zastávka "Koterov" v obratišti před mostem přes Úslavu /tam končila a-22/ pokračovala Barvínkovou ulicí, Píseckou k Olympii a přes Ostrou Hůrku do Starého Plzence ulicí Bezručovou a Žižkovou na Masarykovo náměstí a ulicí Husovou a Úslavskou na Malou Stranu, kde se otočila a zpět přes Masarykovo náměstí a Žižkovu ulici pokračovala ulicemi Jungmannovou a kpt. Jaroše do Starého Plzence, Nad tratí, dále pokračovala běžně na Masarykovo náměstí a odtud přes Ostrou Hůrku a okružní křižovatku s Nepomuckou v Černicích, Píseckou a Barvínkovou ulicí k obratišti před Úslavou u Koterova a dále na Slovany
8. 7. 2013 - noční výluka v Goethově a Kopeckého sadech - výměna trolejí linek t-13 a 14
10. 7. 2013 - naposled v provozu souprava T3M evid. č. 237+238
13. - 14. 7. 2013 - z důvodu stavebních prací v Koperníkově ulici jezdily trolejbusy linek č. 15 a 16 odklonem na dieselagregát přes Korandovu a Hálkovu ulici na most Ivana Magora Jirouse, ve směru do centra pak ulicemi Koperníkovou, Husovou a Klatovskou do Americké
15. 7. 2013 - začal pravidelný provoz zeleného hybridního autobusu Škoda H 12 evid. č. 300 převážně na lince č. 22, jde o prvý vůz s klimatizací salonu pro cestující, pro svou výšku nemůže jezdit na lince č. 26, neboť by se nevešel pod železniční viadukt poblíž stanice Plzeň - Valcha
17. 7. 2013 - asfaltovala se rozšířená Prokopova ulice
19. 7. 2013 - v Prokopově ulici nataženy nové převěsy
22. 7. 2013 - konec října 2013 - výstavba kanalizace v Prvomájové ulici v Křimicích, autobusy linek a-35 a 41 jezdily obousměrně z Chebské Žitnou ulicí na přeloženou konečnou zastávku linek a-35 a 41 ve Vochovské ulici 40 metrů před stávajícím obratištěm
24. 7. 2013 - poslední den odklonu trolejbusových linek po mostu Milénia, v Prokopově ulici v noci na 25. 05. byly nataženy troleje pod železničními mosty, šlo současně o poslední den provozu trolejbusů na Wilsonově mostu před jeho důkladnou rekonstrukcí
25. 7. 2013 - otevřela se Prokopova ulice, železniční mosty nad ní byly zrekonstruovány, navrátily se do ní linky č. 13 /na svou obvyklou trasu/ a č. 14 a linky z/do vozovny č. 11, 12, 15, 16, 17 a 18, linka č. 14 obsluhovala zastávku Goethova a pokračovala přes Anglické nábřeží, Sirkovou a Mikulášskou ulicí na zastávku Hlavní nádraží ČD, U Ježíška a dále ulicí U Trati do Doudlevecké, linky č. 11, 15, 16 a 17 byly odkloněny přes Anglické nábřeží a ulici U Prazdroje, linka č. 12 jela z Americké přes Anglické nábřeží a Sirkovou ulici do Mikulášské, kde byla za křižovatkou s ulicí U Trati zřízena provizorní zastávka Hlavní nádraží ČD, U Ježíška, ve směru z Božkova zatočila vpravo z Mikulášské do Šumavské a pokračovala novým levým obloukem do ulice U Prazdroje a přes Anglické nábřeží k Mrakodrapu - začala dlouhodobá výluka provozu Wilsonova mostu na Americké kvůli jeho kompletní rekonstrukci do května 2014, všechny trolejbusové linky /kromě č. 18/ byly vedeny přes Anglické nábřeží, na mostě se snesla vozovka až na klenbu, propojily se nové kabely z měníren PMDP a položily se nové desky na chodnících a dlažební kostky na vozovce, zastávka Anglické nábřeží se stala hlavním přestupním uzlem trolejbusových tratí, na zastávkách Hlavní nádraží ČD, Šumavská a Šumavská zastavovaly pouze jednosměrně trolejbusy linky č. 12 na Novou Hospodu
1. - 20. 8. 2013 - uzavřena ulice mezi mostem přes Úslavu a mostem přes železniční trať na České Budějovice: ukončena linka a-29 ve směru od Borských polí v Částkově ulici, spoje linky a-30 byly oboustranně odkloněny z Masarykovy ulice Rokycanskou ulicí na most Nad nádražím do Lobezské ulice /zastávky U Pietasu, U Astry a Rolnické náměstí byly zrušeny/, linka zastavovala v zastávce trolejbusů č. 11 a 15 Letná, v režimu na zavolání v pracovních dnech od 7.00 do 18.00 hodin fungovala přeprava soukromým dopravcem mezi zastávkami Lobzy, Pod Vrchem a Rolnickým náměstím
2. 8. 2013 - poslední den provozu soupravy T3M evid. č. 229+230
3. 8. 2013 - obnoven normální provoz linek č. 22 a 51 do Koterova a Starého Plzence
3. - 17. 8. 2013 - výluky z důvodu rekonstrukce kolejiště v Prešovské ulici /ta ukončena až 21. 8./ a na Klatovské třídě na těchto místech: měnily se BKV panely u křižovatky s Plachého ulicí, nad Chodským náměstím, dále před křižovatkou u náměstí Míru a opravovaly se vjezdové a výjezdové oblouky u konečné na Borech proti Kaplířově ulici, konstrukce kolejiště "esíčka" před konečnou byla uložena na VÚIS panelech, rovné části na betonových pražcích - linka č 1 Slovany - Anglické nábřeží/Pražská a zpět, linka č. 2 Světovar - Anglické nábřeží/Pražská a zpět, obě se otáčely na kolejovém trojúhelníku U Zvonu couváním, linka 1/2 Skvrňany - sady Pětatřicátníků - Bolevec a zpět odbavovala v zastávkách Jízdecká a Palackého u synagogy, linka č. 4 Košutka - sady Pětatřicátníků přes Palackého ulici a zpět, NAD 4A Bory - sady Pětatřicátníků a pokračuje po průtahu kolem Rychtářky na Anglické nábřeží/Pražská a zpět přes náměstí Republiky a Solní do sadů Pětatřicátníků a na Bory, přestupy na linky č. 1, 2 a 4A byly v zastávce Anglické nábřeží, na linky 1/2, č. 4 v zastávce Jízdecká nebo sadech Pětatčicátníků a 4A v sadech Pětatřicátníků na zastávce autobusů linky č. 41 ve směru Vinice, na Borech se vystupovalo a nastupovalo na linku 4A v obratišti ČSAD za konečnou stanicí linky č. 4, na linku č. 1 byly nasazeny Astry, na linku č. 2 KT8D5R-N2P nebo K3R-NT, na linku 4A pak SU 15 a SU 18, nástup na linky a-21 a a-73 byl na Klatovské v zálivu ČSAD, linky a-24, 26 a 36 u výjezdu z obratiště ČSAD za tramvajovou točnou, linka č. 30 zastavovala ve směru Borská pole v Kaplířově ulici v zálivu ČSAD, N1 z Nové Hospody U Borskéko parku 30 metrů za stávající zastávkou, při prodloužené výluce v Prešovské ulici mezi Solní ulicí a Anglickým nábřežím jezdila 18. - 21. 8. NAD 1/2, tramvaje nocovaly na konečných Košutka a Skvrňany, výjimečně se v nočních hodinách některé vozy kvůli nutné údržbě dostávaly couváním Solní a Pražskou ulicí ke Zvonu, kde se na trojúhelníku obrátily a pokračovaly už normálně do vozovny
6. 8. - 30. 9. 2013 - z důvodu uzavírky Zelenohorské ulice přeložena zastávka linky a-31 Zelenohorská do ulice Plzeňská cesta před dům č. 61 /ve směru Slovany/ a naproti pak ve směru Hradiště
8. 8. 2013 - vyřazené vozy T3M evid. č. 229 a 230 naloženy na trajler a odvezeny do DP v Liberci na náhradní díly
12. 8. 2013 - vzhledem ke stavebním pracím v Borské ulici byla přeložena zastávka Škoda V. brána linek č. 15, 17, 18 a 22 ve směru z centra o 70 metrů dopředu, ve směru do centra o 150 metrů zpět, bourala se původní V. brána a vybudoval se nový vstup do ŠT, zlepšil se přístup k Techmanii
16. 8. 2013 - odpoledne zkušební jízda po opravené tramvajové trati linky č. 4 na Klatovské třídě vozem KT8D5R.N2P evid. č. 298
17. 8. - 25. 9. 2013 - přeložena zastávka linky t-13 Na Dlouhých ve směru do centra o 25 metrů zpět kvůli rekonstrukci tepelné sítě
17. 8. 2013 - odklon linek t-15 a 16 kvůli asfaltování výkopu v Koperníkově ulici, dopoledne jezdily trolejbusy Koperníkovou ulicí přímo do Husovy a po Klatovské pokračovaly do Americké na dieselagregát, ve směru z centra jely Tylovou, Korandovou a Hálkovou ulicí na most I. M. Jirouse
18. 8. 2013 - zahájen provoz linky č. 4 po skončení výluky na Klatovské třídě
19. 8. - 26. 9. 2013 - oprava zastávkového zálivu Ulice Družby linek č. 16, 17, 29, 30, N3 a N6 ve směru z centra, zastávka posunuta o 70 metrů dopředu
22. 8. 2013 - zahájen běžný provoz linek č. 1 a 2 po ukončení výluky v Prešovské ulici
26. 8. 2013 - začala rekonstrukce Mohylové ulice, při asfaltování povrchu vozovky v průběhu září jezdily trolejbusy linky č. 13 až do konce měsíce na dieselagregát
26.-30. 8. 2013 - přeložena zastávka Bručná ve směru z centra linek č. 10, 13 a N2 o 20 metrů za zastávku, opravovala se vozovka v zastávce
27.-29. 8. 2013 - přeložena zastávka Bručná ve směru do centra kvůli opravě vozovky, zastávka posunuta před stálou
27. 8. 2013 - vzhledem k rekonstrukci kolejí manipulační tratě na původním betonovém podkladu typu "METRO" ve Slovanské aleji a uzavření přilehlé komunikace mezi vozovnou Slovany a Světovarem jezdily tramvaje linky č. 2 od 31. 8. 2013 po čtyři týdny do vozovny od Mikulášského náměstí po lince č. 1 Slovanskou třídou podle upraveného grafikonu /některé spoje nedojely až na Světovar a zatahovaly do vozovny přes Slovany s označením 2X výluka/, výjezd vozů na trať ve směru Světovar byl přes Slovany s otočením v sadech Pětatřicátníků, autobusy linek č. 22, 51 a N2 vyjížděly ze stanice linky č. 31 Nepomuckou a Jasmínovou ulicí, místo zastávek Světovar a Stavební podnik se zastavovalo na t-13 U Školky a v Jasmínové ulici asi 100 metrů před křižovatkou s Koterovskou, ve směru do Doudlevec na zastávce t-13 Slovany
29. 8.-26. 9. 2013 - oprava zastávkového zálivu Ulice Družby linek č. 16, 17, 29, 30, N3 a N6 ve směru do centra, zastávka posunuta o 35 metrů dopředu ke křižovatce s ulicí V Malé Doubravce
30. 8. 2013 - poslední výjezd tramvaje linky č. 2 z vozovny na Světovar na původní staré manipulační trati před rekonstrukcí
31. 8. 2013 - ve dnech volna zavedeny noční mimoměstské linky N11 a N12, linka N11 odjíždí v 0.50 hodin od Mrakodrapu přes Starý Plzenec, Letkov, Kyšice, Dýšinu, Chrást a Bušovice do Sedlecka a vrací se zpět přes Chrást a Doubravku k Mrakodrapu, řidič pak pokračuje stejným autobusem ve 2.00 hodin na lince N12 přes Vejprnice, Sulkov, Líně a Zbůch do Chotěšova, u kláštera
2. 9. 2013 - po letních prázdninách se do Prokopovy ulice vrátila i linka č. 10, zastávka GOETHOVA se stala novou průběžnou konečnou, trasa linky ve směru do Černic pak pokračovala až do zastávky Doudlevce ETZ shodně s linkou č. 14
začátek září 2013 - oprava výstupní zastávky CAN Husova, uzavřeno předních 50 metrů zastávky linek č. 11 a 18
září až 10. 12. 2013 - uzavřeno Denisovo nábřeží, do zákaznického centra PMDP byl přístup pouze spodem přes Pařížskou ulici
14. 9. 2013 - v rámci Dnů vědy a techniky /9. - 14. 9. 2013/ byly vypraveny historické vozy Křižík/Brožík evid. č. 18, T1 evid. č. 121 a Škoda 9 TrHT26 evid. č. 323, na náměstí Republiky byly vystaveny historický autobus Škoda 706 RTO MTZ evid. č. 51 a zelený hybridbus Škoda H 12 evid. č. 300 ze Škody Electric
14. 9. 2013 - v Radiové ulici probíhaly výkopové práce, včetně křižovatek Radiová x Popelnicová a Radiová x Mohylová byly pokládány elektrické kabely, trolejbusy linky č. 13 jezdily po odklonové trase Na Dlouhých-Popelnicová-Lesní-Mohylová-Na Dlouhých, v sobotu 12. 10. byla Radiová ulice vyasfaltována
15. 9. 2013 - poslední den provozu T3M evid. č. 247 před vyřazením
polovina září 2013 - osazovány ukazatele maximální průjezdné rychlosti /40 - 50 km/hod./ u vybraných trolejbusových tratí firmou Elektroline, návěstidlo rychlosti je umístěno vedle ukazatele směru výhybky, přijímače signálu VETRA jsou blízko u výhybky (první je na Folmavské, druhá na Rokycanské na Letné)
17. 9. 2013 - z vozovny odvezena T3M evid. č. 247 ke šrotaci
17. 9. 2013 - v 8 hodin ráno přivezena do vozovny Slovany první nová článková obousměrná NP tramvaj VarioLF 2/2 IN /tzv. "Inka"/ evid. č. 361 od firmy Pragoimex TWT
17. 9. 2013 - ve vozovně Slovany složeno VarioLFR.S evid. č. 356
18. 9. 2013 - dopoledne v 11.15 hodin v důsledku výpadku napájení se stala nehoda na Karlovarské třídě za rondelem, Astra evid. č. 305 zůstala stát na kolejích po jízdě doběhem a brzy za ní jedoucí KT8D5R.N2P evid. č. 299 byla více rozjetá a už nestihla včas zabrzdit a narazila do zadní části Astry, tramvaje linky č. 4 byly v sadech Pětatřicátníků odkloněny do Malesické, linka č. 1 se otáčela kolem sadů Pětatřicátníků zpět na Slovany, normální provoz byl obnoven po 13. hodině
21. 9. 2013 - probíhal Evropský den trolejbusů, na náměstí Republiky byl vystaven pro veřejnost kloubový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris evid. č. 530, uvnitř byly umístěny panely z trolejbusové výstavy z roku 2011 s množstvím fotografií, návštěvníci si mohli vyzkoušet znalosti o trolejbusech, od Muzea byl vypravován po 30 minutách historický trolejbus Škoda 9 TrHT26 evid. č. 323 k projížďkám po Plzni
21. 9. - 3. 11. 2013 - probíhalo po etapách frézování a asfaltování povrchu vozovky v obou jízdních pruzích na Rokycanské třídě mezi Pietasem a Tescem, často byly nasazovány na linku č. 11 trolejbusy s dieselagregátem, o víkendu 5. a 6. 10. jezdily autobusy
22. 9. 2013 - po několik nocí se v centru Plzně natáčel český film HANY, v uvedenou neděli se natáčení zúčastnila i historická tramvaj T2R evid. č. 133, ta byla připravena v Palackého ulici, k natáčení se dostala až po 2. hodině, herci procházeli Františkánskou ulicí od kavárny Anděl v Bezručově ulici na náměstí Republiky, tam nastoupili do tramvaje a ta je popovezla Zbrojnickou do Šafaříkových sadů pod hotel Continental, kde vystoupili na filmaři zřízené zastávce a pokračovali přes sady směrem k muzeu, T2R měla pro účely filmování na čele umístěny bílé cedule s modrými nápisy linky č. 8 a konečné stanice KREMATORIUM
23. 9. 2013 - nainstalováno zábradlí na zastávce linky č. 2 Brojova
24. 9. 2013 - původní dočasná zastávka v Borské ulici u čerpací stanice ve směru Borská pole je zrušena, nastupovalo se na konci budoucí zastávky z panelů, ve směru do centra pak 90 metrů zpět od rekonstruované zastávky
26. 9. 2013 - ve vozovně Slovany složeno VarioLFR.S evid. č. 357
27. 9. 2013 - obnoven provoz tramvají na rekonstruované manipulační trati ve Slovanské aleji z vozovny na Světovar
1. 10. 2013 - obnoven provoz linky a-24 do Zadních Skvrňan
1. 10. - 8. 11. 2013 - vzhledem k instalaci lešení na domě u zastávky Dobrovského ve směru z centra denních linek č. 16, 22 a 72 byla zastávka přesunuta o 120 metrů zpět za křižovatku do ulice V Bezovce
1. 10. 2013 - přeložena zastávka Kovošrot linky a-30 ve směru Košutka do Chrástecké ulice za křižovatku s Jateční
5. 10. 2013 - v ulici U Prazdroje probíhal Pilsner Fest, komunikace byla uzavřena, trolejbusové linky č. 12, 13, 15 a 16 jezdily na dieselagregát Sirkovou a Šumavskou ulicí, linka č. 11 byla nahrazena autobusy
5. a 6. 10. 2013 - v křižovatce U Trati x Doudlevecká x Prokopova probíhaly práce na trolejovém vedení, připojovaly se troleje od Belánky, kromě oblouku do Doudlevecké už přímo do ulice U Trati, během víkendu byl veškerý provoz trolejbusů na dieselagregát, linka č. 11 nahrazena autobusy
7. 10. 2013 - obnoven provoz linek a-22, 51 a N2 Slovanskou alejí
8. 10. 2013 - výjezd tramvaje VarioLFR.S evid. č. 356 na zkušební jízdu
9. 10. 2013 - poprvé za denního světla odpoledne výjezd na zkušební jízdu článkové tramvaje VarioLF 2/2 IN evid. č. 361, proběhl už zácvik prvních řidičů
9. 10. 2013 - výjezd s cestujícími tramvaje VarioLFR.S evid. č. 356 jako sólo
10. 10. - 15. 11. 2013 - přeložena zastávka Bory autobusových linek ve směru Litice/Borská pole linek č. 21, 24, 30, 36, N4 a N4 o 30 metrů ke Klatovské
14. 10. - 15. 11. 2013 - posunuta zastávka autobusových linek č. 28, 41 a 56 Divadlo J. K. Tyla ve směru k CAN o 30 metrů
19. 10. 2013 - v provozu nová zastávka linky a-28 Švihovská ve směru Bukovec proti zálivu U Prazdroje
21. 10. 2013 - zahájen zkušební provoz článkové tramvaje VarioLF 2/2 IN evid. č. 361 s cestujícími, je potřeba ujet 5000 km bez poruch
23. 10. 2013 - zprovozněny obě nově zrekonstruované zastávky Škoda V. brána v Borské ulici
26. - 28. 10. 2013 - o prodlouženém víkendu probíhala výluka na skvrňanské větvi linky č. 2, rekonstruovalo se kolejiště a přejezdy tramvajové trati na dvou místech: a/ křižovatka Přemyslova x Kalikova x Kotkova, b/ přejezd Skvrňanská x CAN, koleje byly montovány na VÚIS panely, linka č. 2 jezdila ze Světovaru pouze do sadů Pětatřicátníků, kde se otáčela zpět, odtud jezdila NAD 2A do obratiště linky a-24 Zadní Skvrňany
28. 10. 2013 - probíhaly oslavy vzniku republiky /95 let/, historická tramvaj Křižík/Brožík evid. č. 18 jezdila po známém kolečku v centru města mezi Palackého ulicí a obratištěm U Zvonu, aby nebyla přetěžována, bylo možné svézt pouze maximální počet sedících cestujících, pro obrovský zájem se na zastávce v Palackého ulici tvořily velké fronty - zvláště, když se jezdilo zdarma
29. 10. 2013 - zkušební jízda soupravy VarioLFR.S evid. č. 356+357, na polonoční sólo linky č. 1 poprvé s cestujícími vypraveno VarioLFR.S evid. č. 357
30. 10. 2013 - výjezd soupravy VarioLFR.S evid. č. 356+357 s cestujícími
31. 10. 2013 - ve vozovně Slovany složena VariaLFR.S evid. č. 358 a 359
říjen 2013 - dočasný pronájem vyřazených kloubových trolejbusů z PMDP typu Škoda 15 TrM evid. č. 466, 468, 469, 472, 473 a 478 do Bratislavy na dobu 18 měsíců
4. 11. 2013 - návrat autobusů linek č. 35 a 41 do Prvomájové ulice v Křimicích spolu s nástupem v obratišti
6. - 18. 11. 2013 - probíhaly práce v zálivu zastávky Doudlevce ETZ ve směru z centra pro linky č. 10, 13, 14 a 22, opravovaly se propadlé dlažební kostky, nástupní zastávka posunuta o 20 metrů zpět
14. 11. 2013 - ukončena rekonstrukce zastávek Brojova na lince d-2, byly instalovány nové označníky a ve směru do centra i přístřešek proti dešti
19. 11. 2013 - ve vozovně Slovany složeno VarioLFR.S evid. č. 360
19. 11. 2013 - zařazeny do provozu v Bratislavě vyřazené plzeňské kloubové trolejbusy Škoda 15 TrM evid. č. 466, 468, 469 a 473 pronajaté od firmy 4 Rail, v modrobílém nátěru s evid. č. 6641 až 6644
22. 11. - 6. 12. 2013 - na vložených pořadích vybraných autobusových linek PMDP se mohli cestující svézt zdarma bílým třídveřovým testovacím autobusem Irisbus Crossway 12.8M
28. 11. 2013 - zrušena prodejna předplatného PMDP v Tylově ulici
listopad 2013 - v souvislosti s budováním nového podchodu z Hlavního nádraží k zastávkám MHD v Šumavské ulici se začaly stavět nové přechody pro chodce s dělícím ostrůvkem a cesta s dalším přechodem k tramvajovým zastávkám v Sirkové ulici
1. 12. 2013 - vypravena jako Mikulášská tramvaj vyzdobená historická T3 evid. č. 192 ze smyčky Mozartova k obratišti U Zvonu s intervalem 30 minut od 13 do 18 hodin
2. 12. 2013 - na Klatovské třídě /U Práce/ č. 19 otevřeno nové zákaznické centrum PMDP
4. 12. 2013 - na konečné tramvaje Bolevec usazena nová buňka WC
6. 12. 2013 - výjezd na zkušební jízdu soupravy VarioLFR.S evid. č. 358+359
7. 12. 2013 - poprvé v provozu VarioLFR.S evid. č. 358 a 359 jako sóla
7. 12. 2013 - ve vozovně Slovany složeno druhé VarioLF 2/2 IN evid. č. 362
15. 12. 2013 - na území Plzně došlo po dlouhém projednávání k přejmenování mnoha zastávek PMDP, nový název získalo 188 zastávek z celkových 341, názvy byly zjednodušeny a většinou zkráceny, současně realizovány i provozní změny na autobusových linkách č. 20, 22, 24, 25, 29, 30, 31, 32, 35, 40, 51, 53 a 54, například linka č. 22 začala jezdit pouze v úseku Slovany-Koterov, u linky č. 25 zrušeny odpolední spoje, linka č. 26 má více spojů do Nové Vsi a vybrané spoje jely z Bor do zastávky "U Luny" a zpět, linka č. 29 už nebyla obsluhována dopoledne o nedělích a svátcích, některé spoje linky t-12 končily v Zátiší, na lince t-13 byly odpoledne v pracovních dnech vybrané spoje ukončeny v obratišti Čechurov
15. 12. 2013 - zrušena zastávka U přejezdu ve směru do centra na lince t-12, v opačném směru přejmenována na Škoda VII. brána
15. 12. 2013 - vyřazen autobus Karosa B 731.1653 evid. č. 405
15. 12. 2013 - v podvečer otevřen železniční podchod z haly hlavního nádraží do Šumavské ulice k zastávkám MHD
15. - 20. 12. 2013 - nebyla obsluhována zastávka Železniční poliklinika na lince t-12 vzhledem ke zdržení kolaudačního procesu, dočasně se využívaly obě zastávky Hlavní nádraží ČD, Šumavská a Šumavská
16. 12. 2013 - přeloženy zastávky autobusové linky č. 30 Čisticí stanice o 70 metrů blíže ke Kovošrotu na provizorní panelové nástupiště
21. 12. 2013 - v provozu nová trolejbusová zastávka Železniční poliklinika ve směru z centra pouze pro linku č. 12 a zrušeny obě dočasné zastávky v Šumavské ulici
31. 12. 2013 - ukončení provozu samoobslužných zón
12. 2013 - předváděcí jízdy hybridního autobusu Volvo 7705 LH
rok 2013 - VNĚJŠÍ ZÓNY určeny takto: t-12 Letkov, a-20 Zruč-Sedlec, a-26 Nová Ves, náves, a-32 Starý Plzenec-Sedlec, a-34 Třemošná, a-51, 52, 53, 54 a 56, N5 Město Touškov
|